2019-01-08, 20:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hade väl varit bra om rätt man hade åkt fast, det planterade blodet hade missats och Kim gått fri.

Du har inte frågat tidigare efter belägg. Du frågade efter hur stor sannolikheten var efter att jag skrev "troligen olåst bil", och jag kan inte sätta något procenttal på det. Jag baserar det på föräldrarnas vittnesmål och Kims egen utsaga att han låser när bara när han har airsoftprylar i bilen. I övrigt låter hans förklaring att han inte låser för att slippa få bilen sönderslagen vid stöld rimlig. De som påstår att han brukade låsa bilen är nästan uteslutande eller uteslutande airsoftvänner, och de ser honom låsa när han har airsoftprylar i bilen. Det är lättare att lägga märke till när han låser än när han inte gör det.

"Kim" som han heter idag går fri om ett drygt år, men du kommer väl fortsätta hålla tråden brinnande även då får man anta.

Normala människor låser sin bil för att överhuvudtaget slippa få den stulen.

Citat:
Ja, jag antar att de flesta är medvetna om vad de gör efter två öl, och deras fortsatta drickande på kvällen motsäger inte alkoholvanor.

Alltså gissar du bara. Hur stark var ölen? 5,2 %, 7,5%, 10%? Det finns grader i helvetet.
Citera
2019-01-08, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Alltså gissar du bara. Hur stark var ölen? 5,2 %, 7,5%, 10%? Det finns grader i helvetet.
50 cl flasköl för 59 kr på restaurang är inte någon hög grad i helvetet.
Citera
2019-01-08, 21:16
Medlem
katws avatar
Citat:
50 cl flasköl för 59 kr på restaurang är inte någon hög grad i helvetet.

Hans egna uppgifter eller är det kontrollerat?
Citera
2019-01-08, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hans egna uppgifter eller är det kontrollerat?
Läs restaurangnotan i FUP.
Citera
2019-01-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Finns bild på benen i ödehuset?
Kan någon ladda upp eller PM'a i så fall?

Har försökt söka i tråden men den är väldigt omfattande.

Menar du foto så finns inte det. Sekretessat i fup:et.
Citera
2019-01-08, 22:38
Medlem
Citat:
Var hittade du detta?
Det är inte jag som hittade det.
Resningsansökan p. 144
Citera
2019-01-08, 23:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Normala människor låser sin bil för att överhuvudtaget slippa få den stulen.
Nuförtiden (sedan sekelskiftet ungefär) har bilar en elektronisk startspärr som gör att bilen inte går att stjäla utan nyckel. Jag brukar själv undvika att låsa bilen för att slippa få t.ex. en ruta krossad av någon tjuv som vill söka igenom bilen. Låser bara de gånger jag behöver lämna något av värde i bilen.
Citera
2019-01-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nuförtiden (sedan sekelskiftet ungefär) har bilar en elektronisk startspärr som gör att bilen inte går att stjäla utan nyckel. Jag brukar själv undvika att låsa bilen för att slippa få t.ex. en ruta krossad av någon tjuv som vill söka igenom bilen. Låser bara de gånger jag behöver lämna något av värde i bilen.

Tror du KJ:s Hundaj var utrustad med en dylik spärr?🤔
Citera
2019-01-08, 23:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror du KJ:s Hundaj var utrustad med en dylik spärr?🤔
Ja, om den är såld i Sverige efter typ 1999 (och är den äldre än så är det väl ändå ingen som vill sno den).
Citera
2019-01-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, om den är såld i Sverige efter typ 1999 (och är den äldre än så är det väl ändå ingen som vill sno den).

Då har den nog ingen sån spärr med andra ord. Och även äldre bilar blir väl stulna? Om inte annat just för att de är så lätta att stjäla?

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
/--/

"Fabrikat, årsmodell, färg: Hyundai Sonata GLS, -95, Lblå
Iakttagelser och undersökningar
Bilen var olåst och nyckeln fanns i tändningslåset."
Citera
2019-01-09, 00:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Då har den nog ingen sån spärr med andra ord. Och även äldre bilar blir väl stulna? Om inte annat just för att de är så lätta att stjäla?
"Att stjäla en bil i dag är inte att bryta upp dörren, tjuvkoppla och åka iväg.
I dag handlar det om att sno bilnycklar på gym eller badinrättningar eller att agera ficktjuv, gå ut på parkeringen, trycka på öppna-knappen och se var det blinkar och sen åka iväg."
http://kriminologen.se/etikett/bilstolder/
Citera
2019-01-09, 00:18
Medlem
Citat:
"Att stjäla en bil i dag är inte att bryta upp dörren, tjuvkoppla och åka iväg.
I dag handlar det om att sno bilnycklar på gym eller badinrättningar eller att agera ficktjuv, gå ut på parkeringen, trycka på öppna-knappen och se var det blinkar och sen åka iväg."
http://kriminologen.se/etikett/bilstolder/

Öhm ja..? Precis. Och så förhåller det sig inte med äldre bilar eftersom de är lättare att sno. Som KJ:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in