Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det hade väl varit bra om rätt man hade åkt fast, det planterade blodet hade missats och Kim gått fri.
Du har inte frågat tidigare efter belägg. Du frågade efter hur stor sannolikheten var efter att jag skrev "troligen olåst bil", och jag kan inte sätta något procenttal på det. Jag baserar det på föräldrarnas vittnesmål och Kims egen utsaga att han låser när bara när han har airsoftprylar i bilen. I övrigt låter hans förklaring att han inte låser för att slippa få bilen sönderslagen vid stöld rimlig. De som påstår att han brukade låsa bilen är nästan uteslutande eller uteslutande airsoftvänner, och de ser honom låsa när han har airsoftprylar i bilen. Det är lättare att lägga märke till när han låser än när han inte gör det.
"Kim" som han heter idag går fri om ett drygt år, men du kommer väl fortsätta hålla tråden brinnande även då får man anta.
Normala människor låser sin bil för att överhuvudtaget slippa få den stulen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Ja, jag antar att de flesta är medvetna om vad de gör efter två öl, och deras fortsatta drickande på kvällen motsäger inte alkoholvanor.
Alltså gissar du bara. Hur stark var ölen? 5,2 %, 7,5%, 10%? Det finns grader i helvetet.