2019-01-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo det är för att man misslyckas om man inte kan hålla en acceptabel kärleksnivå. Både Anna Anka och Gunilla Person har grava svårigheter med att hålla kärleken uppe med sina män , det behövs bara en liten orsak så går det fel. De skulle helt enkelt behöva genomgå någon slags terapi. Det är katastrofvarning på båda.

Jo Aftonbladet innehåller en hel del manshat. Detta manshat förstör för många män och de tappar förmågan att hålla uppe kärleksnivån till kvinnor. Jag har själv erfarit det och fått kämpat mig tillbaka till att ha kärlek till kvinnor. Fast jag tror att många män inte klarar det och börjar hata kvinnor.

Fast det är de som lyckas hålla kärleken uppe som överlever och de som börjar hata går under.

Istället för prostituerade som det inte finns några möjligheter att skapa kärlek med så borde vi på något sätt se till att det blir lättare få tag i kärleksfulla kvinnor. Fast där har vi problemet feministerna jobbar med alla medel för att det ska vara så få kärleksfulla kvinnor som möjligt.

Vi har här problemet med feminismen.

Feminismen vill skapa mindre kärlek för alla män.

De flesta män vill skapa kärlek med en kvinna.

Det här tycker jag är problemet med feministerna och det har jag tyckt hela tiden. Fast jag tror inte så många andra uppfattar det som jag
Lagliga sexköp kommer framtvinga en ny kvinna som blir tvungen att respektera mannen på ett annat sätt. Med lätt tillgång på sex kommer en man inte desperat tvingas att fjäska för kvinnor.
Citera
2019-01-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Lagliga sexköp kommer framtvinga en ny kvinna som blir tvungen att respektera mannen på ett annat sätt. Med lätt tillgång på sex kommer en man inte desperat tvingas att fjäska för kvinnor.

Tror knappast det kvinnor fungerar inte så.

Kvinnor (och även män) letar hela tiden efter anledningar att älska eller hata och ju mer anledningar de har att hata desto sämre relationer med män.

Förr när män hade makten över media på 50 och 60-talet kunde vi göra en propaganda så att kvinnors kärlek öka och därför var det relativt harmoniskt under den tiden.

Nu håller kärleksnivån på att sjunka , lite varje år , vi skulle behöva vända detta. Båda könen skulle vinna stort på det.

Vad som borde göras är att kvinnor och män kommer överens om ett rimligt sätt att höja kärleken för varandra , och jag tror att män måste ge efter på visa punkter och ett är sexköp , vilket de flesta kvinnor troligtvis hatar.

Kvinnor hatar att bli värderade lågt både kroppsligt och egenskapsmässigt , det skulle vara bra om män kunde värdera kvinnor högre ,och börja med den kvinna du har relation med nu.

Man kan ju pröva , lite vågat kanske:

Hur kan jag värdera dig högre ?
Citera
2019-01-08, 20:46
Medlem
Citat:

Kvinnor (och även män) letar hela tiden efter anledningar att älska eller hata och ju mer anledningar de har att hata desto sämre relationer med män.

Förr när män hade makten över media på 50 och 60-talet kunde vi göra en propaganda så att kvinnors kärlek öka och därför var det relativt harmoniskt under den tiden.

Nu håller kärleksnivån på att sjunka , lite varje år , vi skulle behöva vända detta. Båda könen skulle vinna stort på det.

Vad som borde göras är att kvinnor och män kommer överens om ett rimligt sätt att höja kärleken för varandra , och jag tror att män måste ge efter på visa punkter och ett är sexköp , vilket de flesta kvinnor troligtvis hatar.

Kvinnor hatar att bli värderade lågt både kroppsligt och egenskapsmässigt , det skulle vara bra om män kunde värdera kvinnor högre ,och börja med den kvinna du har relation med nu.

Jag är fullständigt övertygad om det. Devalvera den kvinnliga sexuella makten och en helt annan balans infinner sig. Kvinnor idag utnyttjar könsroller något enormt, trots att vi strävar efter "jämlikhet"(dvs kvinnomakt).
Citera
2019-01-08, 20:56
Medlem
Citat:

Väldigt svårt. Kvinnor bidrar inte med något som ger män anledning att värdera dem högre. De kräver mycket mer än de ger. Allt givande betraktas som "förtryck".

Kvinnor idag har ingenting som män behöver, förutom sex.

Män behöver en feminin kvinna-kvinnor är maskulina.
Män behöver trygghet i form av en trogen kvinna-Kvinnor är otrogna slynor.
Män behöver känna uppbackning från kvinnor i tider när det går dåligt-Kvinnor överger män som misslyckas.

I ett samhälle där kvinnor är kvinnor skulle den lokala bordellen ha få kunder. Idag skulle den lokala bordellen översvämmas av kunder.
Citera
2019-01-08, 21:06
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Äcklig tråd. Kasta i papperskorgen

Är det ditt argument?
Citera
2019-01-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Väldigt svårt. Kvinnor bidrar inte med något som ger män anledning att värdera dem högre. De kräver mycket mer än de ger. Allt givande betraktas som "förtryck".

Män behöver känna uppbackning från kvinnor i tider när det går dåligt-Kvinnor överger män som misslyckas.

I ett samhälle där kvinnor är kvinnor skulle den lokala bordellen ha få kunder. Idag skulle den lokala bordellen översvämmas av kunder.
Det är ingen slump att det i feministiska Sverige finns över 500 thaimassagesalonger bara i Stockholm.
Citera
2019-01-08, 21:13
Medlem
Citat:

Endast 10% av svenska män har köpt sex. I sydeuropeiska länder med mer konservativa könsroller är andelen män som köpt sex närmare 50%.
Citera
2019-01-08, 21:22
Medlem
Citat:

Du har upptäckt en massa negativa saker om kvinnor och kvinnor har samma förmåga att upptäcka en massa negativa saker om män.

Kan du se att det blir ett självförstärkande ökning av hat och det vinner ingen på ,inte ens du.

Hur skulle du kunna värdera kvinnor högre ?
Citera
2019-01-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Var hittar man en trogen kvinna?

De flesta kvinnor är trogna.

Det är något fler män som är otrogna.

Men har du misslyckats hitta en trogen kvinna ?
Citera
2019-01-08, 21:35
Medlem
Citat:

Var hämtar du det ifrån?

Så här ser det ut; fler kvinnor är otrogna med ett fåtal män som guppar runt mycket.
Citera
2019-01-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Var hämtar du det ifrån?

Så här ser det ut; fler kvinnor är otrogna med ett fåtal män som guppar runt mycket.

Såg en undersökning som visa det, tror att det delvis beror på bordeller.

Vad gör du för att din fru ska vara trogen och lojal mot dig ?
Citera
2019-01-08, 21:41
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in