2019-01-08, 14:37
  #1081
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Äckelmätaren slår över bra mycket mer än av bordellbesök.

Nej. Bordellverksamhet är, utöver själva faktumet att sex med kreti och pleti är illa, dessutom en indikator på en svag man som inte har det rätt ställt med värderingar eller empati.
Citera
2019-01-08, 15:21
  #1082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Eller för den delen de danska och tyska kvinnorna om män?
Självklart inte. De verkar tvärtom ganska mycket mognare mentalt.
Inte minst har man sett detta i debattprogram mellan Sverige och Danmark om just feminismen.
https://youtu.be/8WByqLW-KuM

Jo fast om vi går till en person som har en partner och går till en prostituerad så kommer han att förstöra tilliten och deras relation blir förstörd ,det är samma sak om en av dem är otrogen. Det bryter kontraktet och den äkta kärleken försvinner.

Män och kvinnor har ganska svårt att hålla uppe kärleken och det har antagligen alltid varit ett visst problem med detta. Men om det ska fungera måste båda vara fokuserade på att göra allt rätt mot den andra. Finns inte utrymme för några slags svek.

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.

Kan ge ett exempel. Ryska män har högst andel självmord i världen.

Dessutom dödar de omkring 13000 av sina partners varje år.

Slutsatsen man kan dra är att ju mer en man ogillar kvinnor desto sämre kommer det gå.


Skulle Ryska kvinnor och män börja gilla varandra mer skulle självmord och mord minska drastiskt.
Citera
2019-01-08, 15:35
  #1083
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej. Bordellverksamhet är, utöver själva faktumet att sex med kreti och pleti är illa, dessutom en indikator på en svag man som inte har det rätt ställt med värderingar eller empati.
Jaså utveckla så skall jag pulverisera dina argument en gång till.

Svag hur?
Fel värderingar? Vad är det med empatin?
Citera
2019-01-08, 15:53
  #1084
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast om vi går till en person som har en partner och går till en prostituerad så kommer han att förstöra tilliten och deras relation blir förstörd ,det är samma sak om en av dem är otrogen. Det bryter kontraktet och den äkta kärleken försvinner.

Män och kvinnor har ganska svårt att hålla uppe kärleken och det har antagligen alltid varit ett visst problem med detta. Men om det ska fungera måste båda vara fokuserade på att göra allt rätt mot den andra. Finns inte utrymme för några slags svek.

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.

Kan ge ett exempel. Ryska män har högst andel självmord i världen.

Dessutom dödar de omkring 13000 av sina partners varje år.

Slutsatsen man kan dra är att ju mer en man ogillar kvinnor desto sämre kommer det gå.



Skulle Ryska kvinnor och män börja gilla varandra mer skulle självmord och mord minska drastiskt.

Vet inte om du är seriös eller inte men dina slutsatser är fullständigt idiotiska.

"Sverige har flest personer som heter Ingrid i hela världen och Sverige har också världens högsta konsumtion av hårdostar.
Av detta kan vi dra slutsatsen att ju mer man gillar ost, ju större är sannolikheten att man döper sina döttrar till Ingrid."

Eller:

"Sverige har flest IKEA-varuhus i hela världen. Sverige är också det land med störst andel ensamhushåll i världen.
Alltså måste vi lägga ner fler IKEA-varuhus för att minska Sveriges höga andel ensamhushåll."

Bara för att två statistiska punkter sticker ut i exempelvis ett land betyder det inte att det finns något samband mellan dem.

En mycket mer rimlig slutsats än "Ryska män tar livet av sig för att de hatar kvinnor" är "Ryska män behandlar ryska kvinnor dåligt för att de själva mår dåligt".
__________________
Senast redigerad av mendokse 2019-01-08 kl. 16:03.
Citera
2019-01-08, 15:56
  #1085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast om vi går till en person som har en partner och går till en prostituerad så kommer han att förstöra tilliten och deras relation blir förstörd ,det är samma sak om en av dem är otrogen. Det bryter kontraktet och den äkta kärleken försvinner.

Män och kvinnor har ganska svårt att hålla uppe kärleken och det har antagligen alltid varit ett visst problem med detta. Men om det ska fungera måste båda vara fokuserade på att göra allt rätt mot den andra. Finns inte utrymme för några slags svek.

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.

Kan ge ett exempel. Ryska män har högst andel självmord i världen.

Dessutom dödar de omkring 13000 av sina partners varje år.

Slutsatsen man kan dra är att ju mer en man ogillar kvinnor desto sämre kommer det gå.


Skulle Ryska kvinnor och män börja gilla varandra mer skulle självmord och mord minska drastiskt.

Men otrohet finns ju även om prostitution inte existerar. Dessutom är det väl ingen som sagt att alla relationsråd ska kastas i sjön. Man kan fortsätta bedriva vetenskap och forskning kring hur lokala bordeller påverkar människor och hela tiden ge ut nya riktlinjer på samma sätt som med systembolaget. Bara för att sprit går att köpa på systemet så tycker vi ju inte att människor ska supa sina relationer i botten.

Att hata kvinnor och vilja sätta på dem är två skilda saker.
Citera
2019-01-08, 16:18
  #1086
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo fast om vi går till en person som har en partner och går till en prostituerad så kommer han att förstöra tilliten och deras relation blir förstörd ,det är samma sak om en av dem är otrogen. Det bryter kontraktet och den äkta kärleken försvinner.

Män och kvinnor har ganska svårt att hålla uppe kärleken och det har antagligen alltid varit ett visst problem med detta. Men om det ska fungera måste båda vara fokuserade på att göra allt rätt mot den andra. Finns inte utrymme för några slags svek.

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.

Kan ge ett exempel. Ryska män har högst andel självmord i världen.

Dessutom dödar de omkring 13000 av sina partners varje år.

Slutsatsen man kan dra är att ju mer en man ogillar kvinnor desto sämre kommer det gå.

Skulle Ryska kvinnor och män börja gilla varandra mer skulle självmord och mord minska drastiskt.
Ja, nu är vi egentligen inne på två lite andra saker.
Ryska män, deras förhållande till kvinnor och "äkta kärlek" och kontrakt.
Vi kan väl börja med kontraktet först då.
Från början var detta inte en kravparameter för diskussionen utan min ingång var de utan sex och förhållande. Inte de i förhållanden. En annan sak som spelar in är vilken sorts relation man lever i, för den där första delen av relationer man kallar förälskelsen brukar gå över efter några månader bara och all tid efter det är antingen en förhandling eller ett underförstått avtal utifrån värderingar och normer och krav man har.
Då kommer vill ganska snart till Anna Ankas bevingade uttryck innan hon skiljde sig efter påtryckningar från den feministiska kultureliten och msm.
Hon var lyckligt gift när hon visste att "Om din man vill ha att du suger av honom varje morgon det första han gör när han vaknar, ja då får du ställa upp med det som fru."
och hade full koll på svenska män:
Sedan har vi papporna. Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer.

Det tog inte många månader innan hennes hjärna mjuknade under påtryckningarna och nu är hon olyckligt ogift och ett av de senaste tillskotten i rugguggle-TV för dysfunktionella hasbeens.

De tycker säkert att de är väldigt lyckade och glamorösa. Speciellt Gunilla Persson.
Jag ska inte vältra mig så mycket mer i hennes olycka, men låt henne vara ett varnande exempel för en bitchs öde.

Svårt att hålla uppe "kärleken" var det väl sen?
Du kanske tittar för mycket på romcoms. Det finns ingenting som heter så. Det är en av underhållningsvärldens myter. Det som finns är tillräknelighet. Att man är så klar i sin roll att man kan ta livet och dessa utmaningar för vad de är och inser att två får mer gjort än en och en.
Speciellt barn. Det är också den enskilt bästa förutsättningen för barns framtid.
Att man dessutom kan samarbeta och reda ut eventuella meningsskiljaktligheter på ett vuxet och funktionellt sätt och har en ventil för de gånger man inte klarar av det, för det är inte alltid man blir överens.

Här är många moderna västerlänningar som småbarn, fulla av ego, narcissism, borderline, bipolära, autistiska osv.
Är man van att alltid få som man vill, kommer man aldrig lyckas med detta.

Nu till det sista och kanske viktigaste. När man är partner och har en gemensam agenda vet man att man har lite olika tempo olika perioder.

Det finns inget par som har exakt samma behov hela tiden och nu går vi in på det svåra.
Man äger inte varandra. ur det föds svartsjukan, svekdebatter och allt annat jävelskap från förra seklet. Det handlar om att lita på varandra. Och ta sitt egna ansvar. Ställer man till det för varandra så får man stå sitt kast. Har man hemligheter för varandra?

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.
Det låter som du bestämmer dig för vem du ska vara kär i?
Och att du kan bestämma att kvinnor ska hålla dig kär?

Sorry, det funkar inte så. Läs Aftonbladet, räkna manshatet sida upp och sida ner.
Citera
2019-01-08, 16:27
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet
Att hata kvinnor och vilja sätta på dem är två skilda saker.

Ja, en kvinna (som inte kan skilja mellan sex och kärlek) borde rimligtvis dra slutsatsen att män älskar kvinnor för mycket. Inte att de hatar dem.
Finns väl inga som helst problem med att bli kär i ett helt gäng kvinnor på samma gång?
Citera
2019-01-08, 17:56
  #1088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
I en del länder så är det ju sk feminism att vara prostituerad.
Och i swe så heter det många gånger att det är feminism att få ligga med vem hon vill.
Dejtingappar och sociala medier är som bordeller för kvinnor haha.
Ja dejtingapparna är antagligen rena knarket för dagens unga narcissistiska tjejer. Men vilken fälla! När det vid 28 börjar bulta i mammaklockan är dem inte intressanta för en bra man, blir bittra feministiska kattanter istället, som vanligt helt utan eget ansvar. Så blir det en bra konstant tillströmning till religionen feminism.
Citera
2019-01-08, 18:03
  #1089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det finns en bra anledning till att män inte ska köpa sex.

Det är att män kommer tycka sämre om kvinnor om de gör det och ha mindre respekt.

Dessutom kommer den kvinna som säljer sex ha mycket svårt att gilla män.


Ledningen för ett samhälle bör sträva efter att män och kvinnor gillar varandra. Skulle en man som är gift gå till en prostituerad så respekterar han inte sin fru och börjar tycka sämre om henne , det kan faktiskt leda till att han skadar henne.

Mest prostituerade per capita har de i Venezuela och de har också nästan flest mord per capita.
Jaha är det det Sveriges ledning hållit på med sen 1995? Att män och kvinnor ska gilla varandra? Sverige är kört av subversiva krafter, jag finner det j-t märkligt att samma människor som ser på normer som ett gift helt plötsligt vill ha en j.a massa normer sprungna ur någon form av viktoriansk borgerlighet helt plötsligt vad gäller manlig sexualitet. Vi skulle ju leva normlöst, vafan fram på hororna.
Citera
2019-01-08, 19:23
  #1090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaha är det det Sveriges ledning hållit på med sen 1995? Att män och kvinnor ska gilla varandra? Sverige är kört av subversiva krafter, jag finner det j-t märkligt att samma människor som ser på normer som ett gift helt plötsligt vill ha en j.a massa normer sprungna ur någon form av viktoriansk borgerlighet helt plötsligt vad gäller manlig sexualitet. Vi skulle ju leva normlöst, vafan fram på hororna.

Feministerna har fel syften , de har inte rätt anledningar till att män inte ska gå till prostituerade.

Jag tror att det är bättre för män att ha en kvinna som han är trogen mot och kan bygga upp en lojal relation med och detta för att han och hon ska få mer energi.

Att får män gå till en prostituerad som oftast är extremt negativ mot män är inte hälsosamt i en sån intim relation som sex ,utan det kräver någon som är på samma sida och kämpar för att upprätthålla kärleken.
Citera
2019-01-08, 19:38
  #1091
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att ha sex med en människa som inte vill, ÄR vad som är det skadliga och därmed olagliga i vårt samhälle, och hit räknar vi idag sexköp, inte att attraheras av andra


Säg mig, varför ska kvinnors humanistiska grundpelare av att få lov bli respekterade även som sexuella varelser stå tillbaka för ditt behov av att förvandla "unga, vackra och undergivna kvinnor" till varor på en shoppinghylla, och "sex" som något som bara handlar om dig, hm?
Varför inte bara acceptera verkligheten av att vill man ha sex med en annan människa så måste man involvera/ få med sig, den andres sexualitet, det går inte att bara köra på, och skita i sin partner

Sexköp är olagligt i Sverige ja, men inte i flera andra länder inklusive vårt grannland Danmark. Och om jag inte bryter mot lagen, varför ska jag då bry mig om någon annan människas moraluppfattning snarare än att göra det som är bäst för mig rent egoistiskt? Feminismen har uppmuntrat kvinnor att vara själviska, varför då begära att män ska vara osjälviska?
Du beskrev ju själv hypergami som ett fenomen där kvinnor (helt lagligt och uppmuntrade av feminismen) reducerar mäns värde/icke-värde till deras ekonomiska resurser och sociala status i samhället (Bad Boys har hög social status i vissa kretsar, börsmäklare i andra o.s.v.). Hypergami genomsyrar hela vårat samhälle numera, och varför ska då män låta bli att reducera kvinnors värde/icke-värde till deras kroppar? Ska män älska och respektera kvinnor när kvinnors syn på män är lika primitiv som grottmänniskors?
Citera
2019-01-08, 19:43
  #1092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja, nu är vi egentligen inne på två lite andra saker.
Ryska män, deras förhållande till kvinnor och "äkta kärlek" och kontrakt.
Vi kan väl börja med kontraktet först då.
Från början var detta inte en kravparameter för diskussionen utan min ingång var de utan sex och förhållande. Inte de i förhållanden. En annan sak som spelar in är vilken sorts relation man lever i, för den där första delen av relationer man kallar förälskelsen brukar gå över efter några månader bara och all tid efter det är antingen en förhandling eller ett underförstått avtal utifrån värderingar och normer och krav man har.
Då kommer vill ganska snart till Anna Ankas bevingade uttryck innan hon skiljde sig efter påtryckningar från den feministiska kultureliten och msm.
Hon var lyckligt gift när hon visste att "Om din man vill ha att du suger av honom varje morgon det första han gör när han vaknar, ja då får du ställa upp med det som fru."
och hade full koll på svenska män:
Sedan har vi papporna. Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet. En riktig amerikansk man får panik om han är ensam med barnet i mer än 20 minuter. Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer.

Det tog inte många månader innan hennes hjärna mjuknade under påtryckningarna och nu är hon olyckligt ogift och ett av de senaste tillskotten i rugguggle-TV för dysfunktionella hasbeens.

De tycker säkert att de är väldigt lyckade och glamorösa. Speciellt Gunilla Persson.
Jag ska inte vältra mig så mycket mer i hennes olycka, men låt henne vara ett varnande exempel för en bitchs öde.

Svårt att hålla uppe "kärleken" var det väl sen?
Du kanske tittar för mycket på romcoms. Det finns ingenting som heter så. Det är en av underhållningsvärldens myter. Det som finns är tillräknelighet. Att man är så klar i sin roll att man kan ta livet och dessa utmaningar för vad de är och inser att två får mer gjort än en och en.
Speciellt barn. Det är också den enskilt bästa förutsättningen för barns framtid.
Att man dessutom kan samarbeta och reda ut eventuella meningsskiljaktligheter på ett vuxet och funktionellt sätt och har en ventil för de gånger man inte klarar av det, för det är inte alltid man blir överens.

Här är många moderna västerlänningar som småbarn, fulla av ego, narcissism, borderline, bipolära, autistiska osv.
Är man van att alltid få som man vill, kommer man aldrig lyckas med detta.

Nu till det sista och kanske viktigaste. När man är partner och har en gemensam agenda vet man att man har lite olika tempo olika perioder.

Det finns inget par som har exakt samma behov hela tiden och nu går vi in på det svåra.
Man äger inte varandra. ur det föds svartsjukan, svekdebatter och allt annat jävelskap från förra seklet. Det handlar om att lita på varandra. Och ta sitt egna ansvar. Ställer man till det för varandra så får man stå sitt kast. Har man hemligheter för varandra?

Det hjälper de flesta män i livet att hålla uppe kärlek till kvinnor , vill man misslyckas i livet ska man börja hata kvinnor.
Det låter som du bestämmer dig för vem du ska vara kär i?
Och att du kan bestämma att kvinnor ska hålla dig kär?

Sorry, det funkar inte så. Läs Aftonbladet, räkna manshatet sida upp och sida ner.

Jo det är för att man misslyckas om man inte kan hålla en acceptabel kärleksnivå. Både Anna Anka och Gunilla Person har grava svårigheter med att hålla kärleken uppe med sina män , det behövs bara en liten orsak så går det fel. De skulle helt enkelt behöva genomgå någon slags terapi. Det är katastrofvarning på båda.

Jo Aftonbladet innehåller en hel del manshat. Detta manshat förstör för många män och de tappar förmågan att hålla uppe kärleksnivån till kvinnor. Jag har själv erfarit det och fått kämpat mig tillbaka till att ha kärlek till kvinnor. Fast jag tror att många män inte klarar det och börjar hata kvinnor.

Fast det är de som lyckas hålla kärleken uppe som överlever och de som börjar hata går under.

Istället för prostituerade som det inte finns några möjligheter att skapa kärlek med så borde vi på något sätt se till att det blir lättare få tag i kärleksfulla kvinnor. Fast där har vi problemet feministerna jobbar med alla medel för att det ska vara så få kärleksfulla kvinnor som möjligt.

Vi har här problemet med feminismen.

Feminismen vill skapa mindre kärlek för alla män.

De flesta män vill skapa kärlek med en kvinna.

Det här tycker jag är problemet med feministerna och det har jag tyckt hela tiden. Fast jag tror inte så många andra uppfattar det som jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in