2019-01-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Beklagar att du fick uppleva våldet.
Var han snäll /omtänksam när ni påbörjade relationen och blivit våldsam med tiden?
Hur sannolikt är det att han kan fullfölja hoten?
Varför är Tessan ihop med han? Vem är hjärnan bakom identitets stöld tror du?
Varför går J fri om han misshandlade sina yngre barn? Han borde sitta i fängelset redan...
Från början va han snäll omtänksam osv men med åren började han visa sitt riktiga jag vågade inte gå ifrån han samtidigt som jag vart kvar hos han på grund av barnen
Men insåg sen att de inte var lönt hade jag inte träffat min nuvarande man o han hade räddad mig från han så hade jag nog inte levt i dags läge
2019-01-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noahtina16
Från början va han snäll omtänksam osv men med åren började han visa sitt riktiga jag vågade inte gå ifrån han samtidigt som jag vart kvar hos han på grund av barnen
Men insåg sen att de inte var lönt hade jag inte träffat min nuvarande man o han hade räddad mig från han så hade jag nog inte levt i dags läge

Vad de gäller hoten vet jag är ärligt vad han är kapabel till då han har väldigt kort stubin o blir lätt arg men de skulle inte förvåna mig
Terese o Jimmy är inte ihop längre hon är ihop med Joel igen
Vad de gäller Terese vet jag ej vad hon kan o inte kan men en sak är de säkert hon kan då inte ta hand om sina barn
2019-01-08, 13:14
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
I samband med kontakterna med Umeå TR, du har inte fått något datum för rättegången?
Inget datum är bestämt i dagsläget.
FUP:en skickas idag. Med tanke på att portot ligger på 84 kr så befarar jag att den ligger på papper. Problemet isf är att jag har ingen scanner.
2019-01-08, 14:13
Medlem
Redisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noahtina16
Låter som att du hade tur att överleva en destruktiv relation.
Så socialen gjorde sitt jobb i så fall, för barn ska inte bo med sådana här farsor.
Din bild ger hotena mer vikt så att säga. Tänk om det är J som är hjärnen och hans ex är bara ett offer som inte vågar berätta?
2019-01-08, 14:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Låter som att du hade tur att överleva en destruktiv relation.
Så socialen gjorde sitt jobb i så fall, för barn ska inte bo med sådana här farsor.
Din bild ger hotena mer vikt så att säga. Tänk om det är J som är hjärnen och hans ex är bara ett offer som inte vågar berätta?

Terese anmälde Joel för våldtäkter som inte inträffat innan hon blev ihop med Jimmy och har bevisligen hotat i Joels namn. Likaså har det tidigare funnits misstankar om att hon tänt eld på saker innan Jimmy och branden i Jörn. Så hon gjorde saker innan hon blev ihop med Jimmy.

Terese och Jimmy är helt enkelt ett fall av kaka söker maka. Och tyvärr har de förstärkt varandras beteenden.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-01-08 kl. 15:00.
2019-01-08, 19:36
Medlem
hum.by.666s avatar
Nu är det strunt samma vilket format FUP:en kommer att vara, jag köpte en scanner som kan fixa pdf-fil.

Jag undrar vad T. och J.K. hade tänkt sig uppnå med det här med att hota folk och myndigheter? Desperata handlingar i försök att få hem barnen kanske. Det var redan från start dömt att misslyckas. Barnen har det bra där dom är.

Nu vet jag inte hur T. var till sättet innan detta startade men förstår att den utlösande faktorn var förlusten av barnen. T. har ett starkt behov av att framstå som den perfekta mamman, den mest snällaste och omtänksammaste på denna jord. Vi har ju läst hur hennes låtsaskompisar beskriver T. som ett offer, "alla andra" är dum mot henne. Att hon själv är dum mot någon stämmer inte enligt hennes mening.

Jag läste lite i gamla Fb-inlägg igår och lade märkte till att hon är ofta "sjuk" eller har ont någonstans i kroppen. Allt från ont i tungan, gallan, njurarna till "stukat revben". Naturligtvis blir kissblåsan ofta omnämnd också. "Ska operera", skriver hon men det görs inte... lite Penti Varg - "Tyck´ du synd om mig" över henne.
2019-01-08, 19:47
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Nu är det strunt samma vilket format FUP:en kommer att vara, jag köpte en scanner som kan fixa pdf-fil.

Jag undrar vad T. och J.K. hade tänkt sig uppnå med det här med att hota folk och myndigheter? Desperata handlingar i försök att få hem barnen kanske. Det var redan från start dömt att misslyckas. Barnen har det bra där dom är.

Nu vet jag inte hur T. var till sättet innan detta startade men förstår att den utlösande faktorn var förlusten av barnen. T. har ett starkt behov av att framstå som den perfekta mamman, den mest snällaste och omtänksammaste på denna jord. Vi har ju läst hur hennes låtsaskompisar beskriver T. som ett offer, "alla andra" är dum mot henne. Att hon själv är dum mot någon stämmer inte enligt hennes mening.

Jag läste lite i gamla Fb-inlägg igår och lade märkte till att hon är ofta "sjuk" eller har ont någonstans i kroppen. Allt från ont i tungan, gallan, njurarna till "stukat revben". Naturligtvis blir kissblåsan ofta omnämnd också. "Ska operera", skriver hon men det görs inte... lite Penti Varg - "Tyck´ du synd om mig" över henne.

Man ska ju inte skratta åt andras misär men vad finns det annars att göra? Hon vill framstå som offer i alla situationer! Sen att situationen ändras efter vad som passar henne är rätt underhållande, som tex det var Joel som förstörde hennes kisseblåsa aaaaand now är dom tillsammans. Offerkoftan är inte hennes bästa plagg för tillfället! Sen visst tycker jag synd om henne men det är av helt andra anledningar!

Får lite känslan att hon tävlar med Malin om vem som har det värst ibland. Malin har canser och då har Tessan strukat revbenen osv osv
2019-01-08, 20:01
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Man ska ju inte skratta åt andras misär men vad finns det annars att göra? Hon vill framstå som offer i alla situationer! Sen att situationen ändras efter vad som passar henne är rätt underhållande, som tex det var Joel som förstörde hennes kisseblåsa aaaaand now är dom tillsammans. Offerkoftan är inte hennes bästa plagg för tillfället! Sen visst tycker jag synd om henne men det är av helt andra anledningar!

Får lite känslan att hon tävlar med Malin om vem som har det värst ibland. Malin har canser och då har Tessan strukat revbenen osv osv

Sant, man ska inte... men samtidigt som det är underhållande är det skrämmande. Min svärson fick i somras ett rejält anfall i njurarna, han klättrade nästan på väggarna av smärta. T. tränade karate...
2019-01-08, 20:25
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
😁. För övrigt så ska det bli jäkligt spännande att se hur den här rättegången slutar.
Jo minsann!
Hoten är allvarliga och T. har återfallit i liknande brott hon tidigare dömdes för, därför spännande att se hur rätten ser på det. Straffsatsen är inte speciellt hög för de brott som dessa två åtalats för (undantaget grovt olaga hot):

olaga hot: böter eller fängelse upp till ett år. Vid grovt olaga hot är straffet som lägst sex månaders fängelse och upp till maximala fyra års fängelse.
olaga identitetsanvändning: böter eller fängelse i högst två år.
överträdelse av kontaktförbud: böter eller fängelse i högst ett år.

Jag ska försöka hålla koll på när huvudförhandlingen hålls, detta spektakel får man bara inte missa!
2019-01-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Jo minsann!
Hoten är allvarliga och T. har återfallit i liknande brott hon tidigare dömdes för, därför spännande att se hur rätten ser på det. Straffsatsen är inte speciellt hög för de brott som dessa två åtalats för (undantaget grovt olaga hot):

olaga hot: böter eller fängelse upp till ett år. Vid grovt olaga hot är straffet som lägst sex månaders fängelse och upp till maximala fyra års fängelse.
olaga identitetsanvändning: böter eller fängelse i högst två år.
överträdelse av kontaktförbud: böter eller fängelse i högst ett år.

Jag ska försöka hålla koll på när huvudförhandlingen hålls, detta spektakel får man bara inte missa!

Hon kommer fortsätta tills den dag hon får ett kännbart straff. Men hur funkar det om man har skyddstillsyn och döms igen?
2019-01-08, 20:42
Medlem
hum.by.666s avatar
Det brukar vara en prövotid på tre år vid skyddstillsyn, så där har hon brustit. Nu vet jag ju inte om hon har skött sina träffar med frivården eller ej, det kan ju spela någon roll i den nya domen hon kommer att få. Hon har ju ett "lätt förståndshandikapp" som kanske hjälper henne att åter slippa undan.
2019-01-08, 21:23
Medlem
Nu är de igång igen med hot på fejjan på Jimmy Lindgren kvick

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in