2018-11-27, 20:17
Medlem
Memmajemmas avatar
Under veckorna varje dag, vill känna mig fräsch då jag har ett jobb som innebär många möten. Behöver även klä mig propert.

På helgen kan jag skippa tex att duscha på lördag eller även söndag och ta en dusch före jobbet på måndag.
Citera
2018-11-27, 20:41
Medlem
Varje dag för jag är svag för mina egna rutiner, men om vi endast ser på vad som hade varit nödvändigt så hade jag nog klarat mig med att duscha 3 gånger i veckan.

Har inget fysiskt krävande jobb, gör inte så mycket mer ansträngande än sover,äter,åker till jobbet, jobbar, åker hem. Under ledighet gör jag annat men fortfarande inte som genererar svett.

Håret som är en "big-deal" för mig lärde jag mig tvätta 1-2 gånger i veckan redan för länge sen, för att inte slita på håret och ta död på det (hö.hö). Hade varit extremt missnöjd med mig själv om jag tvättat håret varannan dag eller så. Dessutom är det extremt energikrävande och tidskrävande.

Har i perioder problem med atopiskt eksem och en av landets främst hud-experter har själv gått ut i tv och sagt att vi inte är skapta för att duscha varje dag, ändå ligger stigman kvar, duschar man inte varje dag så är man "äcklig".

En dag kanske jag orkar bryta vanan, men som det är nu kan jag inte somna utan att ha duschat först, det blir helt fel i mindset, stämning och rutin. Duschar alltid på kvällen.

Anledningen till att jag annars hade velat duscha var tredje dag hade ändå varit för man vill kunna skölja av sig mellan ben och under armar, som kvinna bär jag ofta tighta byxor,underkläder i alla möjliga "dåliga" material och boobsweat is a real thing.
Citera
2018-12-08, 03:13
Medlem
när jag tror jag har chans till sex, dagligen, när jag inte tror det är sannolikt (dvs oftast ) så iallafall 3-4ggr/vecka
Citera
2018-12-08, 03:15
Bannlyst
varje dag , och på sommaren i värmen kan det bli två ggr om dagen
Citera
2019-01-07, 22:07
Medlem
Efter träning. Bara det att jag glömt att träna på några månader...

Duschar dagligen ändå. Det är ändå efter träning. Månader efter träning...

Varje kväll.
Citera
2019-01-07, 23:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Två gånger i veckan, det räcker för mig.

Fattar inte hur man kan duscha 2-4 gånger om dagen som vissa i tråden tydligen gör...
Citera
2019-01-15, 21:28
Medlem
Supersoldats avatar
En gång per dag, alltid precis innan jag lägger mig.
Citera
2019-01-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
2-3ggr/dag. Alltid 2ggr, en gång på morgonen innan jag lämnar huset och en gång innan jag går och lägger mig. Sen beror det på vad jag gör under dagen, ska jag ut eller har jag tränat så blir det en gång där emellan.

Har du väldigt smutsigt i sängen då? eller vad beror nedsmutsningen på som föranleder att dusch behövs efter att du legat i sängen några timmar.
Citera
2019-01-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Två gånger i veckan, det räcker för mig.

Fattar inte hur man kan duscha 2-4 gånger om dagen som vissa i tråden tydligen gör...

Funderade just på det jag också, låtet lite maniskt.

Duschar 3 ggr/ vecka efter träning och badar därutöver oftast på söndagar bara för det är avslappnande och skönt.
Ofta försöker jag hoppa över att tvätta håret mer än två gånger per vecka eftersom det blir bäst så.

De dagar jag inte duschar tvättar jag mig bara i ansiktet, fötter samt under armarna och vid behov efter toalettbesök (i bidé).

Tycker detta är fullt tillräckligt. Särskilt när jag har lätt att torka ut i huden på vintern å blir lite exem-tendenser då.
Citera
2019-01-27, 11:17
Medlem
2 gånger per dag.men funderar på att minska till en eller 2 dagar i veckan.vilket är bäst
Citera
2019-01-27, 11:19
Moderator
Psilosophers avatar
Varje morgon. Händer att jag hoppar över men det är sällan.
Citera
2019-01-28, 19:59
Medlem
RabiatModerats avatar
En gång på morgonen efter att ha sprungit eller cyklat till jobbet och en gång efter träning på kvällen (4-5 ggr/v.

Kroppen mår inte bra av att duschas så ofta, men jag kör snabbduschar med insmörjning av schampo och duschgel innan vattnet slås på. På så sätt räcker det med en minut per duschtillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in