2020-08-16, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Näe, genomsnittsmannen luktar INTE om han tvättar sig regelbundet. Däremot finns det personer som luktar även då de håller sin hygien p.g.a. att de har svettkörtlar som överproducerar. Sånt går att åtgärda medicinskt.

fast svett luktar ju inte..
Det är ju när svetten hälsar på skit på kroppen som det börjar lukta SKÖNK
1
Citera
2020-08-16, 15:08
Medlem
Jon.Holmss avatar
Minst en gång per dag, men nu på sommaren när det är varmt så blir det två gånger. Morgon och eftermiddag/kväll.
Citera
2020-08-17, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheWickedWitch
Och för att slippa rövstank så kan man ju alltid tvätta röven efter nr 2, torka först o tvätta med vatten och tvål därefter så ska du se att du alltid har en fräsch röv som inte luktar 💩
Gör du så hemma hos bekanta också?

Lånar toaletten och efter spolningen hör man hur deras badkar/ dusch går igång och efter 20 minuter kommer du ut till ett gäng samlade frågetecken i soffan?

Eller är du en sån vidrig en som slänger upp röven i handfatet efter du skitit hos en vän och skvalpar rent anus med handen så det stänker på både kakelvägg, golv, tvål och tandborstar. Kanske lånar deras rena handduk efteråt också och riktigt torkar av anuset så att du stolt kan gå ut från toaletten i vetskapen av att din vän kommer gnida samma handduk i ansiktet innan läggdags?
Citera
2020-08-17, 20:06
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Under perioden jag styrketränade aktivt duschade jag mer eller mindre varje dag. Numera är det varannan eller var tredje dag beroende på dagsform och humör. Jag har inget fysiskt krävande arbete och är i övrigt mest stillasittande om dagarna, vilket medför att jag inte har något behov av att duscha varje dag.

Har märkt att några svarat att man duschar två till tre gånger om dagen. Det känns lite väl överdrivet. Vad får man ut av det egentligen?
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-17 kl. 20:09.
Citera
2020-11-02, 20:55
Medlem
JonathanOkeXXXs avatar
Duscha en gång i veckan, ok?

Jag brukar duscha en gång i veckan. Oftast tisdagar då det är den dagen i veckan som jag tar en väldigt lång promenad med min hund. Visst blir man riktigt äcklig efter ett tag men har man ingen att dela sängen med så är det ju bara du själv som behöver bry dig (och jag bryr mig inte). Jag bor dock hemma hos mina föräldrar, trots att jag är runt 35, och de kan ibland säga till mig.

Vad tycker ni om att duscha en gång i veckan och hur ofta duschar ni?
Citera
2020-11-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX
Jag brukar duscha en gång i veckan. Oftast tisdagar då det är den dagen i veckan som jag tar en väldigt lång promenad med min hund. Visst blir man riktigt äcklig efter ett tag men har man ingen att dela sängen med så är det ju bara du själv som behöver bry dig (och jag bryr mig inte). Jag bor dock hemma hos mina föräldrar, trots att jag är runt 35, och de kan ibland säga till mig.

Ta lite deo i mellangården och i ljumskarna så märker ingen nåt.
Citera
2020-11-02, 21:02
Medlem
Jag tycker 3ggr i veckan är lagom. Man vill ju vara fräsch för sin egen skull. Tycker det är ren slöhet att inte duscha minst 3ggr i veckan.
Citera
2020-11-02, 21:28
Medlem
jewclaws avatar
Duschar varje dag innan jag rör mig utanför dörren, annars osar det dygnsgammal pung och känslan resten av dagen förblir allmänt sunkig.

Att duscha en gång i veckan är rent förfall i mitt tycke. Euuw.
Citera
2020-11-02, 21:35
Medlem
lisagommans avatar
Varje dag, ibland varannan om jag är hemma, lat och inte ska ut. Men det känns ju gött att va ren. En gång i veckan känns ganska ofräscht, har du inga kollegor eller vänner? Känns ju som att det borde lukta.
Citera
2020-11-02, 21:44
Medlem
Om det är okej? Föll du av vagnen som barn eller? Om du vill lukta sur, gammal pung dagarna igenom så visst. Resten av oss som sköter sin hygien duschar varje dag med deo under armarna.
Citera
2020-11-02, 21:49
Medlem
Tänk på människor i din omgivning lite mer, och uppräthåll en dräglig hygien för dem.
Citera
2020-11-03, 01:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanOkeXXX

Det är vidrigt. Du borde flytta hemifrån så andra slipper din stank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in