2019-01-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hustrun. De åkte samma taxi hem och kom hem med en timmes mellanrum. De är helt oense om vad de gjorde under kvällen. Så det är inte konstigt att polisen satte span på mannen. Ändå påstod åklagaren i rättegången att han hade alibi, försvaret motsatte sig det inte och domstolarna svalde det.

Hur förklarade dom att dom åkte samma taxi men kom hem olika tider?
Citera
2019-01-07, 22:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
De ombads aldrig att förklara det. Taxiföraren förhördes, han mindes knappt resan och fick aldrig frågan om mannen var ensam.
Citera
2019-01-07, 22:07
Medlem
Citat:
Bra fråga!!
Citera
2019-01-07, 22:12
Medlem
Citat:
De ombads aldrig att förklara det.

Mycket underligt.
Citera
2019-01-07, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mycket underligt.
Nej, inte alls. Det var vänskapskorruption som gjorde att Kim blev gripen istället för mannen. När polisen hittade Vatchareeyas blod i bagageutrymmet var saken klar för polisen.
Citera
2019-01-07, 22:17
Medlem
Citat:
Nej, inte alls. Det var vänskapskorruption som gjorde att Kim blev gripen istället för mannen. När polisen hittade Vatchareeyas blod i bagageutrymmet var saken klar för polisen.

Vem skulle ha gjort något till MB:s fördel då?
Citera
2019-01-07, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vem skulle ha gjort något till MB:s fördel då?
Vad menar du?
Citera
2019-01-07, 22:21
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Ja du skriver vänskapskorruption. Och att det ledde till att KJ blev gripen istället för mannen som jag då antar du menar är MB eftersom det är honom vi pratar om...
Citera
2019-01-07, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja du skriver vänskapskorruption. Och att det ledde till att KJ blev gripen istället för mannen som jag då antar du menar är MB eftersom det är honom vi pratar om...
Jag förstår inte vad du menar med MB:s fördel. Om du läser huvudet till första förhöret med MB så står det "Känd av Pa Bergman". Han är alltså känd av den polismannen. Chefen för spaningsgruppen som skötte spaningen på MB vittnade i tingsrätten och pratade om MB med smeknamn. Det påstås i tråden att MB tränat polisen. Dessutom var MB en rätt känd och aktad person i staden. Så det fanns bekantskap, troligen vänskap, mellan polisen och MB.
Citera
2019-01-07, 22:33
Medlem
Har förstått det!!!!!! det var därför jag intresserade mig för detta fall!!! Men jag nöjer mig inte vid detta!!! det ska upp på ytan!!!
Citera
2019-01-07, 22:38
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med MB:s fördel. Om du läser huvudet till första förhöret med MB så står det "Känd av Pa Bergman". Han är alltså känd av den polismannen. Chefen för spaningsgruppen som skötte spaningen på MB vittnade i tingsrätten och pratade om MB med smeknamn. Det påstås i tråden att MB tränat polisen. Dessutom var MB en rätt känd och aktad person i staden. Så det fanns bekantskap, troligen vänskap, mellan polisen och MB.
Men det var ju du som antydde att MB haft en fördel genom vänskapskorruption.
Nu har du beskrivit den du tror på.
Ja Boden är inte någon stor stad och dom flesta inblandade har stött på varandra på något vis. Så även jag.
Citera
2019-01-07, 22:40
Medlem
Ingen tillfällighet att MB:S sms inte gick att återskapa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in