2019-01-07, 10:31
Medlem
wwrs avatar
Dick Pound bloggar. De som vill banna Ryssland direkt kallar han för lynch mob.

Kanske försvarar han WADA mer än han försvarar ryssarna.

Citat:
Lynch mobs are just that - unruly gangs having a single objective, murdering someone without any due process of justice.

Much of the response to Russia's failure to provide access to the former Moscow Laboratory data by the deadline (31 December 2018) imposed by the World Anti-Doping Agency's (WADA) Executive Committee in September 2018 has all the elements of a lynch mob.

Many of those making up the mob know or should know that they are out of line. What is their real end-game?
...
Efforts to discredit and destroy WADA will not help the fight against doping in sport and the protection of clean athletes, despite the athlete-centered rhetoric. They will lead to the anarchy that existed before WADA was created.

Perhaps the real agenda is that those who would destroy WADA do not want a robust and independent agency leading this fight for sporting integrity, unless they can insert themselves into positions of power.

Think about it…

https://www.insidethegames.biz/articles/1073925/richard-pound-whats-really-going-on

Pound är den mest seniora IOC-medlemmen, även grundande ordförande av WADA. Kanadensisk jurist, liksom McLaren. Pound har tidigare attackerat Bach för att inte gå hårdare åt ryssarna.

Som jag skrivit i tidigare inlägg verkar det finnas andra aktörer som försöker attackera WADA och ta över. Det stämmer med citatet ovan.

Ryssarna har blivit slagträ i en attack mot WADA.
Senast redigerad av wwr 2019-01-07 kl. 10:59.
Citera
2019-01-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Jag vet egentligen inte om Johaug är testad under sin dopingavstängning eller inte. Hon testades inte den sommaren som hon dopade sig, då hon sensre åkte fast med ett positivt dopingprov. Och vad jag förstått så redovisar inte Norge sina dopingprov, vilket ser jäkligt illa ut. Speciellt när det gäller en åkare som tidigare fuskat och kommer tillbaka och dominerar. Hon kanske är testad och ren, men varför inte visa det då? Den som vet något får gärna visa hur Norge testar sina åkare och hur Johaug har testats under sin avstängning.
Därför att varken nationella eller internationella dopingorganisationer inte visar vilka man testar eller hur ofta.
Jag har dock sett att man redovisar antalet dopingprover man har gjort uppdelat i perioder och "tävlingsområde" både nationellt och internationellt.

Du tog helt enkelt i för mycket när du påstod att Johaug "inte hade blivit testad under avstängningen".
Citera
2019-01-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Därför att varken nationella eller internationella dopingorganisationer inte visar vilka man testar eller hur ofta.
Jag har dock sett att man redovisar antalet dopingprover man har gjort uppdelat i perioder och "tävlingsområde" både nationellt och internationellt.

Du tog helt enkelt i för mycket när du påstod att Johaug "inte hade blivit testad under avstängningen".
Man kan börja testa henne 6 månader före avstängningens slut
Citera
2019-01-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Man kan börja testa henne 6 månader före avstängningens slut

Jag tror att dom får dopingtesta henne när som.
Har du någon länk som stödjer ditt påstående?

Du, som privatperson, kan ju bli testad på tex ett gym när som helst........eller?
Citera
2019-01-07, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife

Ja jag skrev skandal att hon inte är testad, menade i stället skandal om hon inte är testad. Det är svagt att man inte redovisar tester. Det skulle ge ökad trovärdigdighet ifall man redovisade testerna. Speciellt när tidigare fuskande åkare är avstängda och ska tävla igen.
Citera
2019-01-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Ja jag skrev skandal att hon inte är testad, menade i stället skandal om hon inte är testad. Det är svagt att man inte redovisar tester. Det skulle ge ökad trovärdigdighet ifall man redovisade testerna. Speciellt när tidigare fuskande åkare är avstängda och ska tävla igen.
Håller fullständigt med dig!

Jag skulle gärna se att allting hålls öppet och redovisas av både nationella och internationella dopingorganisationer.

Jag skulle också välkomna en presentation av vilka som har TUE och för vad.

Detta är 2 enkla saker att göra som åtminstone "dödar" väldigt många rykten, sanna som falska.

Det pratas om personlig integritet men det tas aldrig upp när det gäller segerintervjuer..............
Citera
2019-01-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Herrarna har väl haft en del rena åkare som varit bra, men när det dyker upp ryska damer som ingen hört talas om och kör in under plats 10 så är dom garanterat dopade.

Ryssland skulle såklart ha potential att bli ett grymt starkt landslag, men tyvärr har dom politiker som organiserar och förmodligen tvingar in atleter i doping.

Att norrmännens hantering av astmamedicin är oetisk är det väl inget snack om, men att det är jämförbart med Ryssland är bara trollerisnack. Det är nog bara agent Brewingmob och hans alternativa konton som anser det.

Norrmännens "hantering" är mycket organiserad på det viset är det jämförbart.
Sedan köper jag att det inte går att stämpla doping på Norge, men fuskare duger.
Förstår inte varför det finns sådant behov av att ta Norges sida mot Ryssland. Båda länderna beter sig mycket oetiskt.
Citera
2019-01-08, 03:37
Medlem
wwrs avatar
WADA åker tillbaka till Moskva, i morgon.

Man vill tydligen inte bara ha en databas (den hade ju gått att skicka). WADA vill möjligen även gå igenom ryssarnas hårddiskar och försöka rekonstruera raderade filer. Det var kanske därför utrustningen inte ansågs "certifierad".

Ryssarna får väl blanka diskarna med nollor. Ryska hackers har ju ett gediget rykte. Fancy Bear kanske ställer upp.

Såpan går vidare. Tänk vad många prover man hade kunnat ta för dessa kostnader.

https://www.theguardian.com/sport/2019/jan/07/wada-return-to-russia-doping-data-craig-reedie
Senast redigerad av wwr 2019-01-08 kl. 04:34.
Citera
2019-01-08, 05:38
Medlem
wwrs avatar
Sebastian Samuelsson försöker sätta press på WADA CRC med två öppna brev.
Helleland twittrar tack och uppskattar även att han stöder hennes kandidatur som nästa WADA-ordförande.
Citat:
The back and forth has continued with Samuelsson, the 21-year-old biathlon relay Olympic champion from Pyeongchang 2018, publishing a second open letter expressing his "continuing concerns and dismay" at Taylor's opinions.

He stated that Taylor had not made "one acknowledgment that WADA is dealing with is the single biggest scandal in sporting history", before claiming the organisation had an "obsession with seeking legal loopholes, nuances, compromises and political games".
https://www.insidethegames.biz/articles/1073939/samuelsson-claims-wada-compliance-review-committee-has-weight-of-history-on-their-shoulders
Citera
2019-01-08, 08:17
Medlem
Har själv testat astmamedicin vid skidåkning då jag under en period var mycket vältränad.De som säger att det inte ger en stor fördel vet ej vad dom pratar om. Jag kunde andas lättare vid maxbelastning och jag fick inte så mycket slem i halsen vilket gjorde att jag åkte 1 min fortare på milbanan.Så för mig är skidsporten inte ren förrän man tar bort all medicinering.
Citera
2019-01-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
WADA åker tillbaka till Moskva, i morgon.

Man vill tydligen inte bara ha en databas (den hade ju gått att skicka). WADA vill möjligen även gå igenom ryssarnas hårddiskar och försöka rekonstruera raderade filer. Det var kanske därför utrustningen inte ansågs "certifierad".

Ryssarna får väl blanka diskarna med nollor. Ryska hackers har ju ett gediget rykte. Fancy Bear kanske ställer upp.

Såpan går vidare. Tänk vad många prover man hade kunnat ta för dessa kostnader.

https://www.theguardian.com/sport/2019/jan/07/wada-return-to-russia-doping-data-craig-reedie

Jag förstår inte. Har inte WADA tillgång till alla länders databaser med tester?
Citera
2019-01-08, 19:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Jag förstår inte. Har inte WADA tillgång till alla länders databaser med tester?
Nej. Kravet kommer från "Roadmap to Compliance".
https://www.google.com/amp/s/www.wada-ama.org/en/media/news/2018-09/wada-executive-committee-decides-to-reinstate-rusada-subject-to-strict-conditions%3famp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in