2019-01-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Kravet kommer från "Roadmap to Compliance".
https://www.google.com/amp/s/www.wada-ama.org/en/media/news/2018-09/wada-executive-committee-decides-to-reinstate-rusada-subject-to-strict-conditions%3famp

Så det är bara för ex Norge att skicka över fejk-sammanställning av tester och så är det bra med det?
Citera
2019-01-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Kravet kommer från "Roadmap to Compliance".
https://www.google.com/amp/s/www.wada-ama.org/en/media/news/2018-09/wada-executive-committee-decides-to-reinstate-rusada-subject-to-strict-conditions%3famp

På tal om din profilbild, vad hände med den berömde Rodtjenkov? Gör succé i Hollywood?
Citera
2019-01-08, 19:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Så det är bara för ex Norge att skicka över fejk-sammanställning av tester och så är det bra med det?
Jag skulle gissa att andra länder bara skickar över data.
Citat:
På tal om din profilbild, vad hände med den berömde Rodtjenkov? Gör succé i Hollywood?
Kanske spelar schack med familjen Skripal Dessa individer försvinner ju ur rampljuset och in i den mediala fantomzonen varifrån nästan inget hörs. (Besseberg-utredningen har jag inte sett så mycket om heller. Men jag har inte letat.)
Rodchenkov sattes ju under vittnesskyddsprogram.

Jag måste logga av nu. Få se om jag kan svara mer senare.
Senast redigerad av wwr 2019-01-08 kl. 20:00.
Citera
2019-01-08, 20:05
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Så länge antidopingtester utförs av nationella organisationer som inte offentliggör resultaten tror jag tyvärr att fusket kommer att fortsätta.
Det enda som skulle kunna återupprätta förtroendet vore att ett internationellt provtagningsteam (t.ex. WADA) skulle göra oanmälda tester när som helst utanför säsongen och dessutom offentligtgjorde resultaten.
Citera
2019-01-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag tror att dom får dopingtesta henne när som.
Har du någon länk som stödjer ditt påstående?

Du, som privatperson, kan ju bli testad på tex ett gym när som helst........eller?
Är man inte med i tävlingscirkusen så behöver man inte uppge var man befinner sig. Bara hålla sig gömd när man smetar sig fullt med läppstift.
Citera
2019-01-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Så länge antidopingtester utförs av nationella organisationer som inte offentliggör resultaten tror jag tyvärr att fusket kommer att fortsätta.
Det enda som skulle kunna återupprätta förtroendet vore att ett internationellt provtagningsteam (t.ex. WADA) skulle göra oanmälda tester när som helst utanför säsongen och dessutom offentligtgjorde resultaten.

Det gör dom väl?

Om jag har förstått systemet så utförs dopingprover av både nationella dopingorganisationer OCH av WADA.

Wada presenterar ju siffror över antal gjorda dopingprover.
Citera
2019-01-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Är man inte med i tävlingscirkusen så behöver man inte uppge var man befinner sig. Bara hålla sig gömd när man smetar sig fullt med läppstift.

Du får gärna lämna någon länk som stödjer det påståendet.

Jag vill minnas att jag läst att man delar in idrottsutövare i "olika klasser" tex Elit, Motionär osv och har olika regler för dessa oavsett om du tävlar eller inte men............jag kan missminna mig på den punkten.
Citera
2019-01-08, 22:32
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:

Vet ikke svensken hvem som foretok testen?

Noe sånt kunne aldri skjedd i land som Russland, Sverige eller Finland. Der skjuler man som kjent sine medisinske rutiner mot innsyn. En positiv prøve må derfor tas av WADA, FIS eller noen overnasjonale instanser om det skal bli en sak.
Citera
2019-01-08, 22:35
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane

Det er kun svensker, finner og polakker som er dumme nok til å tro at man kan dope seg med en sårsalve med mikroskopiske mengder ulovlige substanser.

Men det vet vi jo fra før. De har mye til felles, disse folkeslagene.
Citera
2019-01-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Vet ikke svensken hvem som foretok testen?

Noe sånt kunne aldri skjedd i land som Russland, Sverige eller Finland. Der skjuler man som kjent sine medisinske rutiner mot innsyn. En positiv prøve må derfor tas av WADA, FIS eller noen overnasjonale instanser om det skal bli en sak.

Det var ju dock Antidoping Norge som tog det positiva anabola-testet och avslöjade Dophaugs dopingturne uppe i de ödsliga bergen i Italien?
Citera
2019-01-08, 22:57
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Det var ju dock Antidoping Norge som tog det positiva anabola-testet och avslöjade Dophaugs dopingturne uppe i de ödsliga bergen i Italien?
Dopingprovet togs väl hemma i Norge, när hon kommit hem från Italien?
Citera
2019-01-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Dopingprovet togs väl hemma i Norge, när hon kommit hem från Italien?

Nej urinprovet togs i Italien.

Ursäkta, jag hade fel, togs visst i Oslo.
Senast redigerad av Brewingmob 2019-01-08 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in