2019-01-06, 13:02
Medlem
Någon av karlarna här ovan blev sårad av två svenska tjejer i 19-års åldern och ville hämnas mot dem genom att vara taskig mot helt andra svenska tjejer som inte har med händelserna tidigare att göra. Sen åker han utomlands.

Men ältandet om alla dumma svenska tjejer bara fortsätter.

Tycker det är dags att ni synar era avsikter i grunden.

Ni gillar att vara i Thailand eller Asien. Klimatet, stränderna och maten är gott. Ni gör business.

Det är spännande och intressant att lära känna ett annat land, en annan världsdel.
Ni tycker att tjejerna är vackra och trevliga.

Varför fortsätter ni gnälla på svenska tjejer ?

Vi är skandinaver och kan inte omformatera oss till jättesmå thailändskor eller ändra på det nordiska vintermörket och vårt kalla klimat här.

Ni tycker om det ni tycker om - och vad ska vi göra åt det ? Lev där ni vill leva - och sluta klaga på oss svenska kvinnor eller det här landet. Ni är inte ett dugg engagerade i landet Sverige längre.
Citera
2019-01-06, 13:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja allting är så typiskt svenska kvinnor. Märkliga kvinnor just dessa svenska kvinnor som är så annorlunda än andra kvinnor på jorden.

"Hade inte tjejerna gjort det hade inte jag gjort det"
Hör du inte hur illa det låter?

Tror du inte att fler blivit svikna av sina partners eller? Skulle det vara någon form av ursäkt att ens nämna till att behandla andra människor illa?
Någon stal min cykel så då stjäler jag grannens som hämnd...
Någon mördade min närstående så då mördar jag någon annans som hämnd...

Du får gärna gilla precis vilka kvinnor du vill. Det är dina fullkomligt ologiska resonemang som jag diskuterar. Dessa har tydligen fått dig att få en så pass skev bild av just bara svenska kvinnor, så att du legitimerar att sprida skit.

Män har också sitt pris om man resonerar som du. Alla har sitt pris enligt den logiken, varenda en människa på jorden. Det är således ingenting specifikt för svenska kvinnor.
Ja det är ju trådens ämne i princip - Det är dags överge svenska kvinnorna! Vi förklara varför man bör lämna dem. Det är ju lite grann det handlar om, eller hur? Men tydligen tar vi på en öm tå på er., eftersom du i sista inläggen har en rätt så "hetsk" ton. Men du får du gärna ha av mig. Det är på tiden du väcks upp, eftersom du "vet så lite" om din omvärld.

Jo det låter illa, men som sagt jag var runt de 19- 20 år då. Man är som en tonåring då fortfarande.
Men har jag sagt något annat? För det var sant då....

Ja men trådens ämne är om det, på vilket viss är det skit? Det stämmer !! Jag är inte ensam kille tycka detta om du läser tråden. Så något skit kan det ej vara då! Jag tro du har svårt svälja sanningen om den svenska kvinnan. Du är sårad tydligen.

Men som sagt det är inte trådens ämne om männen!! Men män beter sig skit också, jag har inte nämnt något annat! Det finns stora brister om asiatiska tjejer också! OSV men det är inte trådens ämne. Så svenska kvinnor är inte specifikt enkel subjektiv ämne. Jag är medveten vi män har våra brister och asiatiska kvinnor. Ingen har nämnt något annat, du blide rejält sårad tydligen.
Citera
2019-01-06, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Någon av karlarna här ovan blev sårad av två svenska tjejer i 19-års åldern och ville hämnas mot dem genom att vara taskig mot helt andra svenska tjejer som inte har med händelserna tidigare att göra. Sen åker han utomlands.

Ni gillar att vara i Thailand eller Asien. Klimatet, stränderna och maten är gott. Ni gör business.

Det är spännande och intressant att lära känna ett annat land, en annan världsdel.

Vi är skandinaver och kan inte omformatera oss till jättesmå thailändskor eller ändra på det nordiska vintermörket och vårt kalla klimat här.

Ni tycker om det ni tycker om - och vad ska vi göra åt det ? Lev där ni vill leva - och sluta klaga på oss svenska kvinnor eller det här landet. Ni är inte ett dugg engagerade i landet Sverige längre.

Jag känner mig träffad.

Jag är ett barn av Sverige, på gott och ont. Jag vill betala tillbaka till Sverige. Det finns många barn som inte kan välja. Jag gör det jag tror är rätt.

Basta.
Citera
2019-01-06, 13:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja det är ju trådens ämne i princip - Det är dags överge svenska kvinnorna! Vi förklara varför man bör lämna dem. Det är ju lite grann det handlar om, eller hur? Men tydligen tar vi på en öm tå på er., eftersom du i sista inläggen har en rätt så "hetsk" ton. Men du får du gärna ha av mig. Det är på tiden du väcks upp, eftersom du "vet så lite" om din omvärld.

Jo det låter illa, men som sagt jag var runt de 19- 20 år då. Man är som en tonåring då fortfarande.
Men har jag sagt något annat? För det var sant då....

Ja men trådens ämne är om det, på vilket viss är det skit? Det stämmer !! Jag är inte ensam kille tycka detta om du läser tråden. Så något skit kan det ej vara då! Jag tro du har svårt svälja sanningen om den svenska kvinnan. Du är sårad tydligen.

Men som sagt det är inte trådens ämne om männen!! Men män beter sig skit också, jag har inte nämnt något annat! Det finns stora brister om asiatiska tjejer också! OSV men det är inte trådens ämne. Så svenska kvinnor är inte specifikt enkel subjektiv ämne. Jag är medveten vi män har våra brister och asiatiska kvinnor. Ingen har nämnt något annat, du blide rejält sårad tydligen.

Du, tänk ett steg längre nu. Hur många män är det som argumenterar i tråden? En handfull som propagerar för att svenska kvinnor är avskyvärda?
Vad gör resten av Sveriges män tror du? Lever med sina svenska kvinnor och deras barn mest troligt.
De sitter inte här och försöker övertyga andra om hur dåliga mammorna till deras barn är.

Min fråga blir då, varför i hela fridens namn gör ni det? Ni som påstår att ni är så lyckliga och harmoniska med era asiatiska fruar?
Ert uppförande talar direkt emot det ni för fram här.

Och hur du kan tycka att det är konstigt att jag försvarar svenska kvinnor är för mig mycket underligt. Vet du, det finns nånting här i världen som kallas lojalitet och det innebär att man försvarar sina medmänniskor om man bryr sig.
Och jag bryr mig, bryr mig om alla normala feminina fina kvinnor som finns i vårt land. Min mamma, min moster, grannens fru, deras dotter, mina väninnor, kvinnorna som arbetar på äldrevården för att ta hand om våra äldre. Alla kvinnor som är kvinnor och som bidrar med mycket till samhället, både privat och offentligt, för allas trevnad.

Varför skulle jag tyst låta er stå oemotsagda i detta?
Eller göra som ni, ta den enkla vägen ut. Så nej det handlar inte om att bli sårad. Det handlar om att jag innehar en normal begåvning och klarar av att se lite längre än vad näsan räcker.
Är du förresten en svensk man överhuvudtaget?

Jag väljer att inte stirra mig bild på en liten procent blåhåriga feminister med näsring.
Citera
2019-01-06, 13:21
Avslutad
Citat:
Du, tänk ett steg längre nu. Hur många män är det som argumenterar i tråden? En handfull som propagerar för att svenska kvinnor är avskyvärda?
Vad gör resten av Sveriges män tror du? Lever med sina svenska kvinnor och deras barn mest troligt.
De sitter inte här och försöker övertyga andra om hur dåliga mammorna till deras barn är.

Min fråga blir då, varför i hela fridens namn gör ni det? Ni som påstår att ni är så lyckliga och harmoniska med era asiatiska fruar?

Och hur du kan tycka att det är konstigt att jag försvarar svenska kvinnor är för mig mycket underligt. Vet du, det finns nånting här i världen som kallas lojalitet och det innebär att man försvarar sina medmänniskor om man bryr sig.
Och jag bryr mig, bryr mig om alla normala feminina fina kvinnor som finns i vårt land. Min mamma, min moster, grannens fru, deras dotter, mina väninnor, kvinnorna som arbetar på äldrevården för att ta hand om våra äldre. Alla kvinnor som är kvinnor och som bidrar med mycket till samhället, både privat och offentligt, för allas trevnad.

Eller göra som ni, ta den enkla vägen ut. Så nej det handlar inte om att bli sårad. Det handlar om att jag innehar en normal begåvning och klarar av att se lite längre än vad näsan räcker.

Jag väljer att inte stirra mig bild på en liten procent blåhåriga feminister med näsring.

När du kan påvisa att du stått upp mot dem och offrat din offerroll så lovar jag att stå vid din sida när det blåser.
Citera
2019-01-06, 13:22
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Du syftar på mig! Men det är okey, detta är en diskussion forum, trådens ämne är ju om -varför vi ska överge svenskar kvinnorna!
Jag jobbade i utomlands i många år ja!! Det är då lätt bli påverkad av en annan kultur och kvinnorna.
Så om man upptäcker att just denna tjej gillar jag, varför inte gifta sig med henne? Jag mår bra med henne, precis som min första fru.

Många svenska tjejer föredra utländska killar! De beklaga sig på svenska män. Visst låt dem göra så!
Gör det ont höra vad vi tycker om svenska tjejerna? Varför har kvinnor endast rätt klaga på mannen?
Ska endast kvinnor rätt beklaga sig på oss män!? Ska vi inte kunna beklaga på kvinnorna? Vilken dubbelmoral.

Sedan om trivas i asien, har man jobbat där så länge, så saknar man Sverige. Jag skulle kunna skriva massor med A4, vad som är dåligt Asien. Men det är ej trådens ämne..
Citera
2019-01-06, 13:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag tror faktiskt att det är så att de inte själva klarat av att skapa en relation med en kvinna som kräver lite prestation från mannen. Har man ingenting att erbjuda själv, nu pratar jag inte om pengar, så är det såklart svårare att hitta en kvinna i ett samhälle med välfärd och möjligheter.
En kvinna vill gärna bli sedd som en människa. Inte en maskin som springer omkring och "är kåt, glad och tacksam"hela dagarna. Det är så de pratar om asiatiska kvinnor "hon står med middag klar när jag kommer hem, inget gnäll, glad, alltid positiv, städar hemmet".
De skulle nog ta en inblick i denna asiatiska kvinnas tankevärld och se vad hon tänker om sin fantastiska man som ser henne som någon som ska förgylla hans tillvaro. De hade antagligen fått ett bryskt uppvaknande.

Angeående dessa män...så är evolutionen igång och sorterar...
Citera
2019-01-06, 13:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
När du kan påvisa att du stått upp mot dem och offrat din offerroll så lovar jag att stå vid din sida när det blåser.

Jag är trött på dig nu. Lev du ditt lyckliga liv i Asien med din familj och låt Sverige vara ifred.
Offerroll? Det är du med flera som gnäller här som små bebisar. Tro fan att ni fick lämna landet, klarar väl inte av något som helst motstånd.
Citera
2019-01-06, 13:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Tja det är några stycken, men det betyder inte att det är få som tycker som vi!! Varför sitter du här själv? Jag gör det av intresse med diskutera. Min fru jobbar, jag har fixat klart här. Är det något problem vi beklaga oss på er kvinnor? Har ni någon ensamrätt beklaga på den motsatta könet?

Citat:
Varför inte? Varför beklagar kvinnor på män? Som feminister oftast gör...

Citat:
Ja ändå finns det många kvinnor som beklagar på svenska män.... är det lite vara dubbelmoraliskt!? Du skriver själv mycket av det vi säger ej stämmer, du vill inte inse fakta som vi kommer med! Du har ej sett märkt saker. Ändå är vi flera som säger samma saker.
Citat:

Ja varför ska vi inte kunna prata varför vi föredrar utländska kvinnor framför svenska!? Vad har du emot oss? Tja du har haft fel om mig många gånger, med din amatör psykologi! Vilket är typiskt svensk tjejseder.

Men du uppför dig just nu som en!

Men du får lova kritisera, det är din fulla rätt. Men vi får kritisera svenska kvinnor, men det tycker ni inte tydligen. Men har rätt beklaga på oss har ni!!!
Citera
2019-01-06, 13:37
Avslutad
Citat:
Jag är trött på dig nu. Lev du ditt lyckliga liv i Asien med din familj och låt Sverige vara ifred.
Offerroll? Det är du med flera som gnäller här som små bebisar. Tro fan att ni fick lämna landet, klarar väl inte av något som helst motstånd.

Aldrig. Jag gör vad jag vill. Jag är en MAN. En sådan du vill ha men inte kan finna. Det är sanningen.

Offerroll??

..jag är här enbart för andras skull. Jag vet att det är ett koncept som är främmande för dig. Allt snurrar runt dig, eller hur?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-01-06 kl. 13:39.
Citera
2019-01-06, 13:41
Medlem
morrhuggs avatar
Detta är ett ovanligt dåligt fenomen om man tittar på det ur ett lands- och folkperspektiv. Det verkar vara ett allmänt missnöje med kulturen, normerna eller kvinnorna - en eller flera.

Ovanpå detta har du MGTOW-rörelsen, osv (nu tror jag inte den är jättestor i Sverige, men ändå). Vad jag vill säga är att detta dels inte är ett problem som rör enbart vårt land, det påverkar - låt mig göra en kvalificerad gissning - alla länder som är feministiska. De som satte detta i rörelse visste vad de gjorde, de har lyckats nagga relationerna mellan män och kvinnor i kanten - på sina håll mer än bara litet.
Citera
2019-01-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du syftar på mig! Men det är okey, detta är en diskussion forum, trådens ämne är ju om -varför vi ska överge svenskar kvinnorna!
Jag jobbade i utomlands i många år ja!! Det är då lätt bli påverkad av en annan kultur och kvinnorna.
Så om man upptäcker att just denna tjej gillar jag, varför inte gifta sig med henne? Jag mår bra med henne, precis som min första fru.

Många svenska tjejer föredra utländska killar! De beklaga sig på svenska män. Visst låt dem göra så!
Gör det ont höra vad vi tycker om svenska tjejerna? Varför har kvinnor endast rätt klaga på mannen?
Ska endast kvinnor rätt beklaga sig på oss män!? Ska vi inte kunna beklaga på kvinnorna? Vilken dubbelmoral.

Sedan om trivas i asien, har man jobbat där så länge, så saknar man Sverige. Jag skulle kunna skriva massor med A4, vad som är dåligt Asien. Men det är ej trådens ämne..

Jag tycker tycker du och alla andra "har rätt" att bli tillsammans med precis vem de vill. Från vilket land som helst.

Men jag blir väldigt less på att höra en massa skit om oss svenska kvinnor som inte stämmer.

Vi är minst lika trogna som alla andra europeer, älskar våra män. De flesta barn växer upp i kärnfamiljer. Vi ska dock vara glada för att det går att skilja sig om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in