Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Tja, ifall kärlek är priset så har vi kommit in i en mycket mer komplicerad träsk än den där alla kan köpas med pengar. Vilken form av kärlek och från vem?
Den Världen är givetvis otroligt självisk på många plan, men olikt Lillskrots pengar=kuk teori om kvinnan så har vi här inte att göra med något ytligt, det går mycket djupt in i det undermedvetna olikt thaikvinnan medvetna variabler - "bra hus"=check, jobb=check, utlänning från rik land=check, vit hud=check - alltså något som kan skrivas ner i variabler som kan räknas med fingrarna på en hand!
Ett komplicerad spel som har att göra med kvinnors kärleksefterfrågan å andra sidan kan det skrivas otaliga anal böcker om (och så som kvinnor läser dem!) utan att man någonsin kommer till någon exakt formula på vad den där kärleken som törstas (och från vem?) handlar om. Du kan ju sedan gå in i psykologers definitioner, allt från Jungs förprogrammerade anima-animus (som delvis även skapas av relationen till pappan och sagor kvinnan växer upp med) och Freuds mer simpelriktade teori om att fadern är kvinnans första kärlek och påverkar valet av mannen, osv.
I vilket fall har vi att göra med något komplext som det törstas efter, som det rentav ljugs om (som du gjorde och många kvinnor har gjort), som det ljugs om rentav enbart på undermedvetna plan ibland (då exempelvis kvinnan spelar en roll som mannen hon älskar vill se utan att ens tänka på det). Kanske detta något är en fantasi som vi berättat så länge i Väst att den blivit någon dröm som bara kan närmas, alltså för att köra just vad Peterson/Jung säger: mytologier formar om människor psykologiskt och skapar olika ideal, och därmed formar verkligheten från intet. Fantasin kan enklast förenklas handla om att kvinnan förälskar sig i något vilt och farligt i mannen och sedan söker tämja den.
I vilket fall är jag ganska säker på att de pragmatiska thailändskorna desto mindre växt upp med alla dessa "fantasier", och är du en så pass hård realist som bara söker ha det enkelt i livet så kan jag förstå att du vill ha sådana.
Man kan sedan köra vidare med kemiska och biologiska imperativ för kärlek, men frågan har inga absoluta svar. Det där är ju en jävla prövning för en man, ifall han misslyckas med det skitet så blir han ju lätt en cyniker, det kan jag förstå.
Thailändskor tycks mig vara mittenriket mellan en lydig sexrobot som du kan köpa online och programmera att göra allt du säger och en västerländsk kvinna. Vem som helst kan köpa en sexrobot, och likväl kan vem som helst i Sverige åka ned till Thailand och importera en thaifru.
Kräver inga skills, och det är framförallt så jävla tråkigt! Kräver inte ens den rollspel som du beskrev att du höll på med i inlägget ovan (som jag nu tänker svara), till och med dina onda lögner mot svenska kvinnor nedan var ju mer intressant än vad som krävs för att ta hem thaikvinnor:
Det märks så tydligt du är inställd på vad "media" säger och en omvärld du inte känner till. Du verka en deppad person som blivit sårad av någon kvinna? Du visar förakt emot alla andra som har funnit en kvinna, som passar dem. En kvinna som är alltid glad, en kvinna som är positiv till allt, en kvinna som är väldig familjär, ekonomiska m.m.
Du verka tro att alla asiatiska tjejer är bar tjejer eller liknande. Du kan inte ana hur fel du har. Den tiden var och är förbi. Oftast mår de tjejerna inte bra och lätt förstörda i sitt sinne. Det nästan ingen som tar hem en sådan. Du tro de är en sexrobot som ställer alltid upp vilket är fel. Du tro de är någon typ slav som gör allt för en? vilket är fel.
Min tjej är av högre klass med hög utbildning, hon är en karriärkvinna. Hade hon gift någon av sina egna, så hade han inte accepterat hon jobbade med sin karriärjobb, det vill hon inte, eller så hade han slutat jobbat och tagit hennes lön och levt loppan för. Alltså valde hon bort en av sina egna och bli ogift eller så gifter hon med en kille som acceptera att hon jobbar och inte tar hennes lön!!! Som jag då!! I princip tjänar hon mer än mig i köpkraft. Så för pengar knappast! För kärlek? hennes syn på kärlek annorlunda än våran. Hon älskar mig för jag tar henne som en kvinna, jag ger henne frihet som inte någon av hennes landsmän gör. Jag är inte en boss för henne, jag kommunicera med henne och rådfrågar henne. Hon känner sig delaktig i vårt liv tillsammans. Du tro inte det är mer lockade för en asiatiskt kvinna som tar henne som en kvinna och inte bestämmer över henne?
De flesta som vi känner och har kontakter med är liknande situationer, där de vill ha västerländska män för vi ger vad de vill ha! Som de inte hittar hos sina egna. Givetvis är de av status också för sin karriär. Eftersom min fru är asaiat kvinna så har de kontakter med varandra här i Sverige. De är som en stor familj som rådgivare varandra, träffar varandra m.m. Min fru är öppen av sig berättar vad de diskutera ibland. Då ibland händer det finns "skitstövlar" som bär sig illa åt. Som i går snackade de om en tjej som hade varit i sverige 2 år(gifta), mannen i frågan hade satt henne hos kronofogden beställt en massa i hennes namn. Ville hon skulle sälja sitt hus i hennes hemland, föra pengar till sverige för de skulle dela det. Hon fick hjälp av tjejerna med en fixa lägenhet till henne, hjälp för skilja sig osv. De ställer upp för andra som en stor familj. De gör inte svenska tjejer liknande så hjärtligt. Så det finns svenska skitstövlar.... Men det jag ville säga det finns endast en bartjej av dessa 40 tal tjejor som har kontakt med varandra. Hon hade varit det något år. Hon hade kanske 4 kunder på en månad enligt henne. För det är stor konkurrens om kunderna. Denna tjej är jäkligt go och jätteglad. Jag kan förstå han fastnade för henne, de har varit ihop i 12 år. Många har träffats via dajtsida, de alla har ungefär samma bakgrunder med utbildning osv.
Dessa män som är gifta med dessa kvinnor då? Jo många har eller saker göra med i deras hemland. Bland annat jobbade jag i min frus hemland. Vi träffades på en "kurs", där vi skulle jobba i grupparbete. Inget hände då, sedan hade vi träffats på en köpcentrum tagit en "fika" ihop, snackat om min värld i Sverige. En träffades ute till havs (kryssningsfartyg) osv.... så det med bartjejer är pase...
Du målar upp en värld som inte finns mer... den tiden är förbi.