Citat:
Ursprungligen postat av
morrhugg
Troligen inte, men jag kan ärligt säga att jag har dålig insikt över den biten. Jag har inte direkt sett fram emot att prata politik med kvinnor då jag har bränt mig för många gånger, så jag håller mest tyst nuförtiden. Se bara på hur en del beter sig inne på detta forum som exempel.
Det har varit en uppfriskande fläkt att få diskutera med "normala" kvinnor om politik och läget, så jag är uppriktigt nyfiken. Berätta gärna hur det är för kvinnor i det läget vi befinner oss i nu.
Sen vill jag bara påpeka - jag drar inte, jag flyr. Har noll framtidstro kring landet och jag vill inte att mina barn växer upp med denna infestering av ideer om "klassförtryck", "kulturrelativism" och annat trams.
Väldigt många män beter sig extremt illa på detta forumet också. Men inte dömer jag hela manssläktet för det.
Jo, för kvinnor som aldrig engagerat sig eller funderat över feminismen förräns man fick Meetoo uppslängt i tv-rutan varenda dag, är det väldigt tråkigt att bli generellt anklagad för nånting som vissa idioter håller på med.
För kvinnor som uppskattar ett traditionellt samhälle och som alltid bara sett manligt och kvinnligt som något helt naturligt-så naturligt att man inte ens funderat över det- är det väldigt tråkigt att det knappt går att finna en man av traditionellt slag längre. Jag har försökt locka fram sidan hos vissa, men den sitter långt inne.
Sen är det dock så, att Sverige har kommit långt i utvecklingen, och i ett välfärdssamhälle har folk råd att kosta på sig krav. Människor blir mer kräsna med partners och då drar de minst attraktiva nitlotten. Nordens människor är generellt fina varelser, män som kvinnor, både gällande respekt och människosyn samt utseende. Att våra krav därmed blir högre är en naturlig konsekvens.
Vilka svenska kvinnor med valmöjligheter till nordiska vettiga manliga män skulle självmant välja en man från något annat land?
Nä just det..
Dock vill vi inte ha en hen-liknande varelse som frågar för varje litet steg han ska ta. En man pekar med hela handen, inte lillfingret.
Så, evolutionen kommer att sortera ut en del eftersom den har ändrat riktning, och det får vi kanske leva med.
Men att bara skylla på andra och anklaga andra för att de varit tysta och det ena och det andra är inte konstruktivt på ett enda sätt. Varenda jävel har ett eget ansvar att höja sin röst och agera på sin lilla front!
Finns inget jävla "kvinnor som grupp" att skylla på. Var fan var männen i allt detta??Låg på sofflocket och käkade ostbågar eller??
Du kan gott läsa detta också Stor-men-snabb!