Citat:
Visst är det märkligt att statistiken inte verkar finnas? Vi som är ett folk som har fullständig pippi på att dokumentera och kategorisera precis allt! Jag vet inte vad man kan anta och inte.
Jag hoppas att du är medveten om att filmen är gjord i ett visst syfte? Så att du inte ser den som ett neutralt återberättande av hur historien har sett ut, menar jag.
Jag tror att du överdriver ogillandet/hatet av män och mot män, faktiskt. Och det är sorgligt att förväxla att stötta framsteg för kvinnor med att stödja allt som är negativt för män. Tycker du att det är så att om man förändrar ett samhälle så att dess kvinnor får samma möjligheter som dess män har, så blir det negativt för män?
Jag hoppas att du är medveten om att filmen är gjord i ett visst syfte? Så att du inte ser den som ett neutralt återberättande av hur historien har sett ut, menar jag.
Jag tror att du överdriver ogillandet/hatet av män och mot män, faktiskt. Och det är sorgligt att förväxla att stötta framsteg för kvinnor med att stödja allt som är negativt för män. Tycker du att det är så att om man förändrar ett samhälle så att dess kvinnor får samma möjligheter som dess män har, så blir det negativt för män?
Handlar inte så mycket om kvinnors möjligheter deras möjligheter skulle kunnat förbättras utan att försämras för män. Mäns möjligheter har försämras på minst 3 olika sätt:
1. Svårare få barn , bara 50-60 % av männen kommer få barn till skillnad mot 80 % förut.
2. Sämre utbildning.
3 Sämre mental hälsa
Jag tror att kriterierna för att bli riksdagsledamot inom S har blivit att man rejält hatar inhemska män.
Beviset är att det bara blir sämre och sämre rent statistiskt för män. T.ex har den mentala hälsan blivit sämre på 10 år ungefär dubbelt så dålig
Fast sanningen är bara så mycket som statistikerna visar skulle de bli bättre skulle de visa att hatet minskar.