Citat:
Det sker en systematisk bombardering av både män och kvinnor, och det är ett uselt budskap som riktas åt båda håll. Mansrollen är "problematisk" som de säger. Det verkar nästan som att man ska göra ner "vita män", för tydligen är vi så hemska. Kvinnor får ett annat, men likväl förödande budskap i längden.
Det är ju rätt svårt att säga hur stor del av män och kvinnor som tar till sig budskapen. Jag hoppas det är som du säger och att det är en mindre del.
Jag håller med dig i det sista där. Tror det hade varit till stor fördel för alla att gå tillbaka till mer traditionella värden, att faktiskt vörda och värdesätta långvarig monogami. Då kanske inte folk hade tyckt att det verkar hopplöst.
EDIT: tror att vad många reagerar mot är just den högljudda men nästan oemotsagda skaran av radikala vänstertomtar som verkar får råda. Enkelt att man blir luttrad.
Det är ju rätt svårt att säga hur stor del av män och kvinnor som tar till sig budskapen. Jag hoppas det är som du säger och att det är en mindre del.
Jag håller med dig i det sista där. Tror det hade varit till stor fördel för alla att gå tillbaka till mer traditionella värden, att faktiskt vörda och värdesätta långvarig monogami. Då kanske inte folk hade tyckt att det verkar hopplöst.
EDIT: tror att vad många reagerar mot är just den högljudda men nästan oemotsagda skaran av radikala vänstertomtar som verkar får råda. Enkelt att man blir luttrad.
Ja, jag och många andra, tror som sagt på monogami, långvariga relationer i första hand.
Men självklart fungerar inte alla relationer. Man kan inte stanna kvar till vilket pris som helst. Missbruk som inte går att bryta tycker jag är ett exempel på ett legitimt skäl att bryta en relation.
Samtidigt tycker jag att det är bra att vi lever i ett land där folk får lov att ha lösa relationer och ligga runt om de vill det.
Däremot tycker jag att man ska försöka skydda sina ungdomar från en massa lösa relationer. Det är bättre om de vågar öppna sig och stanna kvar i en längre relation. För det finns inget mer romantiskare, vackare och sannare än kärleken och attraktionen man känner i unga år. Och det man bygger upp i ungdomen/i unga år blir sedan stommen/ grundbulten i hela ens liv.
Hur man senare rumlar runt som äldre har liksom mindre betydelse

Vi får tänka på detta alla vi som har barn eller möter unga människor. Att ge bra råd och statsa på sånt som ger värde i livet. Förmå dem att värdesätta och ta hand om bra relationer av olika slag.
Sen håller jag inte med om att svenska kvinnor "hatar" vita män och beskyller just specifikt vita män för en massa saker.
Men inte vet jag vad som pågår på universiteten längre. Eller var man nu diskuterar och hittar på sånt där om just vita män.
Senast redigerad av Tissetiss 2019-01-05 kl. 13:42.
Senast redigerad av Tissetiss 2019-01-05 kl. 13:42.