2019-01-05, 08:52
Medlem
Den förre italienska diplomaten Jo Song Gil har sökt asyl i USA.
Det måste kännas extra hårt för Kim III.

Även den förre UK-diplomaten Thae Yong Ho har synpunkter på det valet och uppmanar honom att komma till Sydkorea istället

https://uk.mobile.reuters.com/article/amp/idUKL3N1Z501U?__twitter_impression=true
Citera
2019-01-05, 10:30
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=YLWqqDVWsXo
Fan vad fet han börjar bli nu, han kommer ju snart vara rund som jorden själv.
Citera
2019-01-05, 10:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Även den förre UK-diplomaten Thae Yong Ho har synpunkter på det valet och uppmanar honom att komma till Sydkorea istället

https://uk.mobile.reuters.com/article/amp/idUKL3N1Z501U?__twitter_impression=true
Kul att höra hur den tidigare Londonambassadören talar sig varm för återförening och Sydkorea. Att undvika USA och satsa på Korea.
Citera
2019-01-05, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Och även det måste rimligen vara ett tecken på ökad nervositet? Störsändare måste vara starka och drar väl en hel del ström, inte exakt en överskottsvara i landet. Således högt prioriterat och med förtur. LEMMOR är ju inne på att landet närmar sig den oundvikliga implosionen, och detta är kanske ett tecken som pekar i den riktningen.

Läget i Nordkorea är YTTERLIGT PREKÄRT just nu.

Att öka kontrollen och övervakningen av befolkningen samt intensifiera utrensningar och likvidationer av "Orena" individer inom militären, är steg och åtgärder i TOTALT FEL riktning av Kim.

Dessa åtgärder kommer i nuvarande situation endast att förstärka "De orenas" motivation och att få helt motsatt effekt.
Det kommer dessutom att komma till övriga befolkningens kännedom under stundom, vare sig Kim vill eller ej, och göra landet än mer instabilt.

I stället borde han tolka vad som sker hos befolkningen, och varför, och inleda en ÖPPEN DIALOG med demokratiska reformer på agendan och transparens, både med befolkningen och omvärlden.

Kärnvapnen hjälper som tidigare sagt, INTE, och förhandlingarna har gått i stå.
Att klamra sig fast vid Moon, enbart, kommer heller inte att, rädda Kim, i det korta perspektivet.

Det Kim borde göra är:

Inse att kärnvapentricket INTE kommer att fungera.

Avrusta och ge efter för de Internationella kraven, vilket skulle ge honom omedelbara lättnader samt möjligheter att få den hjälp och utveckling han behöver för reformer och stärka sin trovärdighet.

Att fortsätta kämpa emot, i tron att han skall överleva som diktator under nuvarande former, är högst osannolikt.

Ju längre Kim väntar med att avrusta och reformera, ju större är risken att landet går emot en implosion.
Citera
2019-01-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Ett försmädligt och mycket hårt slag för Kim.

Kim kommer förstås att hävda att USA ligger bakom detta, trots att det ytterligare försämrar dialogen med Trump.

Detta avhopp är av en betydligt "Tyngre" och större dignitet an Thae, Thae som uppmanar Jo Song Gil att hoppa av till Sydkorea istället för USA, om han nu definitivt väljer USA.

Orsakerna till att Thae uppmanar honom att göra detta, får bli i ett annat inlägg.

Det kommer att komma fler avhopp, fler diplomater står "I kö", detta faktum och det som nu sker i den diplomatiska kåren, har ju självklart de höga officerarna inom militären fullständig information om.

Motivationen hos de militärer som inser vad som håller på att ske i Nordkorea, ökar sannolikt i rasande takt, åtminstone planeringsmässigt för tillfället.

Kim kan omöjligt sova speciellt gott om nätterna nu!
Citera
2019-01-05, 13:29
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Läget i Nordkorea är YTTERLIGT PREKÄRT just nu.

Att fortsätta kämpa emot, i tron att han skall överleva som diktator under nuvarande former, är högst osannolikt.

Ju längre Kim väntar med att avrusta och reformera, ju större är risken att landet går emot en implosion.

Han kommer troligen leva upp till det gamla talesättet att första generationen bygger, andra förvaltar och tredje förstör.

Citat:

Orsakerna till att Thae uppmanar honom att göra detta, får bli i ett annat inlägg.

Jag blev också nyfiken på varför han lade sig i det.

Jo har onekligen möjligheten att bli mediestjärna i USA, liberala media skulle älska hans kritik av Trumps naiva inställning till KJU.
Citera
2019-01-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Total förmörkelse det låter som nuclear winter teorin på 80 talet. För en total förmörkelse på norra halvklotet krävdes 100 Stadsbränder som har kommit till pga 100 kärnvapen. Orsaken är sot från stadsbränderna.
Dock fick teorin problem efter 1a Kuwait kriget. De brinnande olje fälten släppte ut enorma mängder sot men man såg ingen relation till jordens temperatur.

Även om ett vulkan utbrott skulle ske in NK skulle det knappast bli en global katastrof. Det finns mycket större risker framför allt inom forskning av virus.

Du känner säkert till den Kinesiske geologen Zhai Mingguo och hans kollega Peng Peng.

Vid mötet i Peking september 2017, där Nordkoreaner deltog, var ordalagen tydligen skarpa från Kinesiskt håll, och Nordkoreanerna åkte hem för att göra "Sina läxor".

Dessa har vid ett flertal tillfällen varnat Nordkoreanerna för de olika riskerna med provsprängningarna i Punggye-Ri området.

Lan Xiaoqing, Kinesisk atmosfärforskare, har även han varnat för möjlig global katastrof, om Nordkorea fortsätter provsprängningarna.
Citera
2019-01-05, 13:40
Medlem
Citat:
Han kommer troligen leva upp till det gamla talesättet att första generationen bygger, andra förvaltar och tredje förstör.

Det är högst sannolikt att det talesättet kommer att infrias av Kim III.

Jag blev också nyfiken på varför han lade sig i det.

Jo har onekligen möjligheten att bli mediestjärna i USA, liberala media skulle älska hans kritik av Trumps naiva inställning till KJU.

Det flödar info om detta och själva avhoppet just nu, återkommer senare idag..............
Citera
2019-01-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ett försmädligt och mycket hårt slag för Kim.

Kim kommer förstås att hävda att USA ligger bakom detta, trots att det ytterligare försämrar dialogen med Trump.

Detta avhopp är av en betydligt "Tyngre" och större dignitet an Thae, Thae som uppmanar Jo Song Gil att hoppa av till Sydkorea istället för USA, om han nu definitivt väljer USA.

Det kommer att komma fler avhopp, fler diplomater står "I kö", detta faktum och det som nu sker i den diplomatiska kåren, har ju självklart de höga officerarna inom militären fullständig information om.

Motivationen hos de militärer som inser vad som håller på att ske i Nordkorea, ökar sannolikt i rasande takt, åtminstone planeringsmässigt för tillfället.

The Guardian skrev att Jo hoppade för att hans barn skulle få bättre utbildning. USA skolar är bäst i världen om du har pengar eller kontakter. Hans barn kan säkert få en bra plats på ett liberalt topp collage.
Jo själv kan bli CNN expert.
Citera
2019-01-05, 14:38
Medlem
Citat:
Du känner säkert till den Kinesiske geologen Zhai Mingguo och hans kollega Peng Peng.

Vid mötet i Peking september 2017, där Nordkoreaner deltog, var ordalagen tydligen skarpa från Kinesiskt håll, och Nordkoreanerna åkte hem för att göra "Sina läxor".

Dessa har vid ett flertal tillfällen varnat Nordkoreanerna för de olika riskerna med provsprängningarna i Punggye-Ri området.

Lan Xiaoqing, Kinesisk atmosfärforskare, har även han varnat för möjlig global katastrof, om Nordkorea fortsätter provsprängningarna.

Tyvar ar jag inte seismolog eller atmosfarforskare. Dock var jag som yngre man mycket radd for nuclear winter och debatten i USA. En av mina barndomshjaltar var Carl Sagan (staver jag hans namn ratt).
Vad jag kan saga utan att outa mig for mycket. Det ar samma bergskedja i Nordostra Kina och Nordkorea. I denna bergskedja finns det viktiga mineraler for Kinas utveckling inom flygindustri, batteri tillverkning, ny elektronik som behovs for China 2025 (Industry 4.0). forsvarsindustrin och karnkraftindustrin. Om Kina inte har eller tillgangen ar liten kan Kina endast importera fran USA/Kanada/Australien eller Ryssland. Givetvis ar det viktig information for andra lander att fa tillgang till hur mycket Kina kan bryta upp fran jorden. Darfor fann jag det osannlikt att en Skandinavisk geolog fick tillgang till denna viktiga information.

Pa vissa Svenska forskningskonferenser under 80/90 talet traffade jag ofta atmosfarforskaren fran SU. Och man sa varje gang att klimatmodeller ar komplicarade darfor behovde han mer pengar till nya datorer.

Jag ar oroad (worried) over den okande temperaturen. Jag tror inte att vulkanutbrott kan medfora nuclear winter. Men jag ar mer radd (scared) over forsking av biologiska vapen och din privata forskning som pagar med virus.

Du har sakert read the dead hand skriven av David Hoffman (han var en Amerikansk journalist for en av de storsta tidningarna) , den handlar om 80 talet och forskningen och politiker om ABC vapen i Sovjet och USA. Framforallt kom han nara dessa Ryska forskare (som i boken var bra manniskor) men olyckor skedde. Om nagot nytt virus kommer ut, da har vi mansklighetens undergang.
Citera
2019-01-05, 14:43
Medlem
Citat:
.

Jag finner fatso den 3 var en vettigare politiker an sin farsa. Vad jag har last hade fatso den 3e lite utbildning innan han fick makten vid 27 ars alder.
Citera
2019-01-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kul att höra hur den tidigare Londonambassadören talar sig varm för återförening och Sydkorea. Att undvika USA och satsa på Korea.
Både Jo Song Gil och Thae Yong Ho är väl medvetna om det inte kommer att ske så länge Kimdynastin finns vid makten.
Jag tror att även du har den insikten.
Kanske Jo Song Gil anser sig ha större möjligheter att bidra med att störta Kimdynastin från ett annat länd än Sydkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in