Citat:
Tack!
Uppskattar stödet.
Ja precis dessa siffror har jag också sett.
Och sannolikt inte heller något som O och H varit okunniga om. Det enda jag inte förstå är varför man skulle kämpa med underskrifter av bägge på förklaringsbrev och gemensamt testamente ( med en så märklig formulering där båda antas dö samtigt (!) och ingen ärver den andre) om det skett för att visa/bevisa det gemensamma beslutet.
Det hade ju bara varit att spela in den där selfi-frekvensen och prata på....
Inga större forensiska analyser, inga tveksamheter, inga misstankar, inget trassel, anhöriga vet exakt vad de sagt och ville.
Jag förstår inte varför en sådan inspelning inte skulle gjorts och återfunnits.
Enda skälet skulle kunna vara att de verkligen inte var överens på slutet, att någon inte ville vara med längre, men den andre ville fullfölja.
Skulle O eller H ändrat sig sista dygnen efter att testamentet skrevs, ja då blir det ingen film.
Det kanske skulle förklara varför H inte suiciderade eller varför det aldrig gavs något lugnande till barnen. Det kanske blev bråttom?
Uppskattar stödet.
Ja precis dessa siffror har jag också sett.
Och sannolikt inte heller något som O och H varit okunniga om. Det enda jag inte förstå är varför man skulle kämpa med underskrifter av bägge på förklaringsbrev och gemensamt testamente ( med en så märklig formulering där båda antas dö samtigt (!) och ingen ärver den andre) om det skett för att visa/bevisa det gemensamma beslutet.
Det hade ju bara varit att spela in den där selfi-frekvensen och prata på....
Inga större forensiska analyser, inga tveksamheter, inga misstankar, inget trassel, anhöriga vet exakt vad de sagt och ville.
Jag förstår inte varför en sådan inspelning inte skulle gjorts och återfunnits.
Enda skälet skulle kunna vara att de verkligen inte var överens på slutet, att någon inte ville vara med längre, men den andre ville fullfölja.
Skulle O eller H ändrat sig sista dygnen efter att testamentet skrevs, ja då blir det ingen film.
Det kanske skulle förklara varför H inte suiciderade eller varför det aldrig gavs något lugnande till barnen. Det kanske blev bråttom?
Om du skulle släppa breppet familicide bara för att du tycker det är det nya "inneordet" och istället fokusera på att söka informationen via de vanliga begreppen gällande ämnet. Utvidgat självmord, familjetragedi, familjedrp osv så ska du se att du får fram så mycket mer information.
Föräldrarnas förklaring i det här fallet finns i ett så kallat avskedsbrev och sådana brev, textmeddelanden osv är definitivt inte ovanliga vid olika avslut, att vi inte får ta del av dem i norden pga sekretess är ett faktum men vänd dig till USA där informationen finns öppet att tillgå för allmänheten. På någon minut hittade jag två öppna familjedråps brev. Jag valde självklart ett brev av varje kön.
En man med fem barn och fru utplånade hela familjen. Skriver i brevet att det var fruns ide. Skedde 2009.
https://www.nbclosangeles.com/news/local/Redacted-Text-Ervin-Antonio-Lupoes-Murder-Suicide-Note.html
En 35-årig kvinna dödade sin man och son 2017, skrev ett förklaringsbrev på 19 sidor.
https://eu.argusleader.com/story/news/crime/2018/05/03/im-not-monster-letter-laid-groundwork-lennox-murder-suicide/778448001/
Blir man klokare av dessa brev i offentligheten? Nej verkligen inte och ärligt talat tror jag inte heller familjerna runt de som skrivit brevena blir. Vissa handlingar är oförklarliga och omöjliga att förstå. Familjedråp räknas nog in där oavsett hur många sidor brev offentliggörs eller inspelade filmer läggs ut för allmän beskådan.
Senast redigerad av halivaggen 2019-01-05 kl. 13:37.
Senast redigerad av halivaggen 2019-01-05 kl. 13:37.