2019-01-05, 11:43
Medlem
Ni kan sluta spekulera nu. GS har blivit dömd och är en våldtäktsman hur mycket ni än vrider o vänder på det. Jag undrar om ni hade misstrott BO lika mycket om de var eran dotter, syster, flickvän eller vän det handlade om.
Citera
2019-01-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Rubriken säger att han är MISSTÄNKT, men nu när dom fallit ändras rubriken då,eller hur brukar det gå till? Sedan undrar jag om det är ok att skriva GM fulla namn när en dom fallit, eller är det kotym att *** namnet ändå?

Jag ställde samma fråga igår ! Kanske någon moderator kan vara vänlig och svara.

Sen undrar jag också varför tidningar som aftonbladet och expressen inte namnger " den kända fotbollsprofilen" nu när han är en dömd brottsling. Det gick ju utmärkt att namnge honom tidigare när han var ett brottsoffer. Han är knappast att betrakta som mindre känd för allmänheten idag. Samma tidningar namndroppar folk dagligen ibland innan rättegång så det vore intressant om någon i tråden vet vad det kan bero på. Minderåriga barn att ta hänsyn till saknas också.

Eftersom detta är en skvallertråd så undrar jag också om någon vet varför Glenns tidigare fru hatar honom. Vad har han gjort ? I förhör mellan polis och Monika säger hon - inte ens Glenns tidigare fru tror detta om honom och då hatar hon ändå honom ! ( fritt citerat ur minnet )
Citera
2019-01-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
JB vem är det.
Känns relevant att andra män inte tar i detta skräp.

Varför kallar du en ung kvinna som blivit utsatt för två våldtäkter för skräp ? Det känns mer relevant att du svarar på det nu när Glenn blev dömd till tre års fängelse för brottet.
Citera
2019-01-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Hovrätten tar upp det här i februari eller mars. Det som förvånar mig en smula är att hans advokat inte klagat på häktningen. Dom kan ge honom reseförbud också och att han måste anmäla sig på en polisstation varje dag.

Men om vi tittar på straffsatsen som väntar Glenn efter Hovrätten. 2 år max... av det skall det räknas av 2/3-delar och dessutom häktningstid på det. Han är ute med boja efter hovrätten. Min gissning.

Minimistraffet är två år. Det är frågan om två övergrepp, under en ganska lång tidsperiod. Min gissning är att HR inte kommer att döma under minimistraffet för våldtäkt.
Citera
2019-01-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Varför kallar du en ung kvinna som blivit utsatt för två våldtäkter för skräp ? Det känns mer relevant att du svarar på det nu när Glenn blev dömd till tre års fängelse för brottet.
Det där funkar inte på Rotschild, han har själv skrivit att han är våldtäktsman.
Citera
2019-01-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Har själv våldtagit med berått mod ngra ggr. Och när man gör det så tappar offret talförmågan. Vilket är trist. Det avhjälps dock på olika sätt.

GS bör ha straff o fick ju det. Jävla pucko. Skulle ha tagit hennes mobil o kastat den åt helvete.

GS tyckte ju inte att han gjort ngt fel och att hon var med på det. Mobilen visste han inget om
Citera
2019-01-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Minimistraffet är två år. Det är frågan om två övergrepp, under en ganska lång tidsperiod. Min gissning är att HR inte kommer att döma under minimistraffet för våldtäkt.

Nej såklart man inte kommer göra det. Men likväl kommer han komma ut efter förhandlingen i hovrätten.
Citera
2019-01-05, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
GS tyckte ju inte att han gjort ngt fel och att hon var med på det. Mobilen visste han inget om

En brutal våldtäkt. Han våldtog inte bara en gång..utan två gånger. Borde fått 4 år.
Citera
2019-01-05, 12:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Att en nämndeman var skiljaktig var glädjande i sammanhanget. Ansluter mig till skaran. Efter att ha sovit på saken är jag fortsatt oenig med domen och lägger in mitt veto mot påföljden. Anser att vi till viss del har tappat bort rättvisan i hur lagstiftningen till del har utformats och främst i avseendet hur den visar sig tillämpas.

Nästa del här är påföljden som är orimlig vilken ståndpunkt man än tar. Får jag fråga er meningsmotståndare om ni anser att straffet är rimligt? Inte hur ni motiverar att två våldtäkter har hänt utan om hur det som hände i lägenheten borde bestraffas. Rent mänskligt, ögonbindel på, med ert sunda förnuft, vad är ett rimligt straff för det han gjorde?
Citera
2019-01-05, 13:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Nej såklart man inte kommer göra det. Men likväl kommer han komma ut efter förhandlingen i hovrätten.

Menar du att han får fotboja så tidigt in i straffet som en utslussningsmetod? Känns orimligt. Det har gått för kort tid. Och fotboja kan inte ersätta ett fängelsestraff om det är över 6 månader. Dessutom måste man ju ha jobb eller sysselsättning samt bostad - och han har ju inget av det.

Citat:
Du som dömts till max sex månaders fängelse kan erbjudas intensivövervakning.

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/fotboja/

Citat:
Utökad frigång

Du avtjänar den sista delen av straffet i din bostad. Du har fotboja och måste ha sysselsättning, som arbete, behandlingsprogram eller studier. Möjligheten att lämna bostaden kan utökas efter hand.

Det får inte finnas risk för att du ska begå brott eller missköta dig.

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/utslussning/

Får han t ex 2 år i HR är det ju i praktiken 16 månader. Och när det är hovrättsförhandlingarna har han ju inte ens suttit av halva den tiden. Så jag har svårt att se att han får komma ut efter eventuell dom i HR.

Du får gärna berätta vad du baserar ditt resonemang på.
Citera
2019-01-05, 13:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Skilsmässoansökan blev inskickad någon vecka innan dom skulle falla. Monikas offentliga plattform visar fortfarande kärleksfulla bilder och bröllopsfoton på paret. Hon likar kommentarer där följare/vänner skriver hälsningar till maken. Hon plockar bort kommentarer där någon ifrågasätter hennes bristande stöd till maken. Just nu framstår den skilsmässoansökan bara vara ett försök till att distansera sig från maken affärsmässigt och ekonomiskt och kanske med en förhoppning att media ska lämna henne ifred.

Gifta par har väll också ett solidariskt betalningsansvar för skulder som uppkommer. T ex skadestånd till bo ?
Se där. Tror Thielska säger upp kontraktet. Hade tyckt synd om MA om hon varit ledsen för JB:s skull.
Nu framstår det för mig som de bjöd hem BO av en annan anledning ån arbete faktiskt. Att stanna med en sådan make är ändå ofattbart.
Citera
2019-01-05, 13:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att en nämndeman var skiljaktig var glädjande i sammanhanget. Ansluter mig till skaran. Efter att ha sovit på saken är jag fortsatt oenig med domen och lägger in mitt veto mot påföljden. Anser att vi till viss del har tappat bort rättvisan i hur lagstiftningen till del har utformats och främst i avseendet hur den visar sig tillämpas.

Nästa del här är påföljden som är orimlig vilken ståndpunkt man än tar. Får jag fråga er meningsmotståndare om ni anser att straffet är rimligt? Inte hur ni motiverar att två våldtäkter har hänt utan om hur det som hände i lägenheten borde bestraffas. Rent mänskligt, ögonbindel på, med ert sunda förnuft, vad är ett rimligt straff för det han gjorde?
BO kommer få leva med detta resten av livet. Själv skulle jag känt mig smutsig och mått jävligt dåligt ofta när minnet dyker upp. Hade dock sänkt honom i ren ilska.
Vi skall ha straff som känns och avskräcker andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in