2019-01-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Bevis på att spaningsprotokollet ändrats?
Innan rättegången skedde någon förhanling med information och KJ:s advokat framlade att hans klient hade alibi , därför när kroppsdelarna kom till fyndplatsen var han under spaning.
Men det accepterades inte utan den som var chef för spaningen sade att det fanns felaktiga uppgifter gällande spaningen på KJ.
Det här ansågs som rena skandalen om spaningen på KJ.
Men det som sedan framlades var att det fanns ingen spaning på KJ när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Det var stor upprördhet gällande spaningen på KJ men sedan tystades alltsammans ned.
Jag kan inte förstå annat utan de felaktiga uppgifterna blev ändrade.
Citera
2019-01-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Det här med kläderna Fagro, KJ kan temporärt ha tagit på sig andra kläder.
Det är så dålig argumentation.
KJ bodde ju inte i flerfamiljshuset på slutet, han bodde hos sina föräldrar.
Jag tror KJ helt enkelt flyttade likdelarna för han inte orkade pressen med media och Missing People.
Fagro vi vet inte 100% att likdelarna låg i värnet.
Och att KJ inte skulle kunna hantera en 30 kg's torso finner jag otroligt, KJ var inte så spensligt byggd, och vad vet vi vad för hjälpmedel han hade??
Det går att spekulera i evighet.
Du försöker med helt omöjliga sätt få KJ till gärningsmannen för Bangsuan, men det är dömt att misslyckas.
Beviset mot KJ skall vara att han har transporterat kroppsdelar med sin bil från Bangsuan, om KJ hade transporterat kroppsdelar hade det funnits liklukt i kupeen och speciellt vid förarsätet som är ofrånkomligt.
Hunden Uno hade ingen reaktion att där fanns liklukt, därför KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar.
KJ hade sin bil som han förflyttade sig med, mycket lätt att veta var han fanns för spanarna.
Kroppsdelarna fanns i värnet på Mjösjöberget och de måste ha legat på is eftersom de var i det skicket när de påträffades på fyndplatsen.
Torson vägde 33 kg drygt den har sannolikt burits i en vagga av två personer, för KJ ensam att bära den och placera den genom skottgluggen i värnet och sedan ta den därifrån, hade varit helt omöjligt, sedan är terrängen mycket besvärlig där.

När man endast ser till att KJ måste ensam ha burit kroppsdelarna från vägen till värnet och placerat dem genom skottgluggen, kan jag med bestämdhet påstå att alltsammans kollapsar att KJ var gärningsmannen.
Citera
2019-01-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Det här med kläderna Fagro, KJ kan temporärt ha tagit på sig andra kläder.

Det är så dålig argumentation.

KJ bodde ju inte i flerfamiljshuset på slutet, han bodde hos sina föräldrar.

Jag tror KJ helt enkelt flyttade likdelarna för han inte orkade pressen med media och Missing People.

Fagro vi vet inte 100% att likdelarna låg i värnet.

Och att KJ inte skulle kunna hantera en 30 kg's torso finner jag otroligt, KJ var inte så spensligt byggd, och vad vet vi vad för hjälpmedel han hade??

Det går att spekulera i evighet.

Ja Mats Alm...läst lite vad Fagro skrivit där och funderar på att lägga ner o diskutera då det tog priset.

Fargo går efter att kj sagt att han inte skulle orka för att han inte orkade bära hunden, själv sätter jag lite tilltro till vad gm säger.
Citera
2019-01-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Man får kalla det vad man vill, men visst har väl skorna retuscherats bort på fotot?
https://minfil.com/Qau770p8bb/Skor_pdf
Ja, bildfilerna har samma filnummer, men den påstått retuscherade bilden har fått filtillägget "kopiera2" så det är sannolikt en redigerad kopia av originalbilden.
Den svartvita lågupplösta pdf-kopian av bilderna säger inte mycket, men i TV visade advokaten upp en färgbild (ingen stillbild utan en liten bild på avstånd från kamerorna) där man såg att det var ett par svarta lågors av sneakerstyp och med ljus sula. Likheten med skorna som syns i bild 4 var påfallande, men gick inte avgöra med säkerhet utifrån skärmdump från TV.
Advokaten, som sett båda bilder i färgutskrifter lär veta bättre om det handlar om samma skor i båda bilderna och han slår ned på att en bild manipulerats, men inte på att skor smugglats bort från utredningen.
Förklaringen att de suddats bort för att man missat kolla dom mot skoavtrycket i ödehuset haltar eftersom man inte redovisat något test av skorna i bild 4 heller och de har ändå inte suddats bort.
(Det oidentifierade avtrycket i ödehuset är från klacken på en grovmönstrad sko och skorna i bild 4 och 5 ser inte ut att vara grovmönstrade klackskor).

Sannolikt är det samma sko i bild 4 som flyttats till där de syns i bild 5. En rimlig förklaring till att teknikerna retuscherat bort skorna i bild 5 kan vara att de inte hade någon annan översiktsbild av lägenheten i den riktningen och att det utifrån bilderna i FUP därför skulle se ut som att det fanns två par identiska skor i lägenheten. För att inte förvirra suddade man då bort skorna ur bild 5.
Klumpigt och dåligt gjort av teknikerna om så är fallet. Hade förstås varit bätte förklara i bildtexten.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citera
2019-01-04, 18:18
Medlem
Alla som hävdar KJ är oskyldig, varför valde polisen att köra en komplott mot KJ? Bara uppklarningsstatistik??

Eller fanns det agg inom kåren mot KJ?

Fagro du läser ju inte ordentligt vad jag skriver. Dina teorier är så absurda ibland att jag ibland misstänker du trollar oss. Jag tror helt klart KJ mördat Bangsuan och säger inte alla bevis är 100% men din argumentation är på så konstig nivå att jag känner jag måste bemöta den.

Det fanns två som hade motiv, KJ o MB.
Citera
2019-01-04, 20:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Ja, bildfilerna har samma filnummer, men den påstått retuscherade bilden har fått filtillägget "kopiera2" så det är sannolikt en redigerad kopia av originalbilden.
Det verkar finnas flera olika teorier här om vad som har hänt. Men innan vi börjar spekulera om varför fotot har retuscherats måste vi kanske reda ut om fotot överhuvudtaget har retuscherats. Eller är alla överens nu om att fotot är retuscherat? Du också Prudent?
Citera
2019-01-04, 22:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Man får kalla det vad man vill, men visst har väl skorna retuscherats bort på fotot?

Jag tror inte det. Det är förmodlingen som RÅ säger, det är två bilder.
Citera
2019-01-04, 22:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Fargo går efter att kj sagt att han inte skulle orka för att han inte orkade bära hunden, själv sätter jag lite tilltro till vad gm säger.

Klokt av dig! Kristoffer är en kille som är van att bära tunga grejer. Vapen och en massa annat i sina stora ryggsäckar. Det är ren löja av honom att påstå att han plötsligt blivit så klen så han inte orkar någonting.
Citera
2019-01-04, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror inte det. Det är förmodlingen som RÅ säger, det är två bilder.
Det är en bild, taget vid ett enda tillfälle, och som sedan har retuscherats. Vill du hävda något annat så går det inte längre att ta dig på allvar. Du blir du lika lite trovärdig som RÅ.

Senast redigerad av Draifos 2019-01-04 kl. 22:37.
Citera
2019-01-04, 22:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det verkar finnas flera olika teorier här om vad som har hänt. Men innan vi börjar spekulera om varför fotot har retuscherats måste vi kanske reda ut om fotot överhuvudtaget har retuscherats. Eller är alla överens nu om att fotot är retuscherat? Du också Prudent?

Men varför såna rabalder över det fotot? Har ni inte sett hur de retuscherar foton hej vilt innan de hamnar i offentligheten i andra fall? Kristoffers advokat hade ingenting vettigt att gå på i resningsansökan så det blev såna här halmstrån i brist på annat.
Citera
2019-01-04, 22:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är en bild, taget vid ett enda tillfälle, och som sedan har retuscherats. Vill du hävda något annat så går det inte längre att ta dig på allvar. Du blir du lika lite trovärdig som RÅ.

Det låter bra. Hellre lik en riksåklagare än en foliehatt, ha ha..eftersom det inte är fel eller otillåtet att retuschera bilder så länge originalet sparas så finns det ingen anledning för dom att ljuga.
Senast redigerad av Combival 2019-01-04 kl. 22:44.
Citera
2019-01-04, 22:45
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Har ni inte sett hur de retuscherar foton hej vilt innan de hamnar i offentligheten i andra fall?
Det är belagt att klädkedjor som Lindex och HM har retuscherat foton, och Terje trixade väl också lite med det där omtalade lodjuret. Men har du verkligen något belägg för att polisen tidigare skulle ha manipulerat med foton? Jag har då aldrig hört talas om något liknande förut.
Senast redigerad av Draifos 2019-01-04 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in