Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Att helt förlita sig på vittnens åldersangivelse är just en faktor, som kan ha gjort att man missat tänkbara GM. Att gå utanför boxen, koppla ihop statoilmössan och kniven med rätt pojkålder ger ju en äldre GM, än den polisen har sökt efter.
Fast frågan är vad man ska gå på. Om man inte går på det man har blir det ju oändligt många ingångar helt plötsligt. Jag tänker att mössan och kniven inte utesluter en 20-åring, men där kan man nog ha olika åsikter

Sedan tror jag att man haft en liberal syn på detta med åldern. Man tänker väl att 15-25 är hett och om någon som sticker ut råkar vara 14 eller 29 så plockar man väl honom också.
Men mössan och kniven är intressanta, inte som föremål i sig då de var för sig är högst intetsägande. Men för en person i omgivningen borde kombinationen vara ganska utmärkande. Men då antar jag ju att det är gärningsmannens prylar sedan 'lång' tid tillbaka.
Jag delar din uppfattning att polisen borde vara mer generösa med information, om inte annat kan detta driva intresse från allmänheten.