2019-01-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
[/b]

Tyckte ja läste när detta var ny då frun anklagade offret och sa en massa skit om henne?

Begärde hon skillsmässan innan eller efteråt han blev dömd?

Du he nog rätt om atr hon nog bara varit i chocktillstånd för det hade nog dom första varit i den där sjuka situationen.

Våldtar någon medans sin partner ligger och sover i rummet bredvid, det är nog riktigt äckligt om det varit otrohet men nu är det 10000x äckligare.

Han lär ju få åka på pisk av någon karl som ogillar snuskgubbar.

Vad tror du själv? Domen kom för 3h sen, tror du frun begärt skillsmässa på 3h och att det kommit ut? Detta är flera veckors gamla nyheter, alltså begärde hon skilsmässa innan domen kom.

Använd hjärnan för fan.
Citera
2019-01-04, 14:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig och menar att det inte förekommit något fysiskt våld, att hon lyckats ha sinnesnärvaro att spela in förloppet samt att hon dagen efter googlar på skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning.

"Skiljaktig mening

Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig i skuldfrågorna och anför
följande.

Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld. Sekretess B
har haft goda möjligheter påkalla hjälp från andra personer som fanns i lägenheten,
inte minst när de gick tillbaka från balkongen. Hon har berättat att hon varit mycket
chockad och t.ex. inte kunnat minnas om eller hur hon klädd ute på balkongen.
Trots det har hon haft sinnesnärvaro att både ta med sin mobiltelefon och sätta på
inspelningsfunktionen och lagt den på sängbordet. När hon satt på tåget hem på
morgonen den 13 oktober har hon kort efter tågets avfärd gjort Google-sökningar
om skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning. Dessa omständigheter medför
enligt min mening att målsägandens berättelse, även tillsammans med övrig
utredning, inte är sådan att det är ställt utom rimligt tvivel att Glenn Schiller, mot
hans förnekande, gjort sig skyldig till de åtalade gärningarna. Åtalen ska därför
ogillas."

Om jag blev utsatt för brott skulle jag nog googla för att få fram vad det innebär och vilka rättigheter jag har.

Ja, det är möjligt, men som vanligt när det gäller målsägandens trovärdighet är det inte detta ensamt som är avgörande utan detta faktum tillsammans med det övriga nämndemannen anför som är av betydelse för den sammanlagda bilden - varav allt kanske inte framkommer på bästa sätt, eller alls, i domen, som ju inte formuleras av denna nämndeman utan av domaren som inte delar dennes bedömning.

Nämndemannens uppfattning är mycket rimlig och hon utför väl sin uppgift som är att väga den sammanlagda bevisningen utifrån logiska överväganden och se om den når upp till bortom rimligt tvivel för att kunna döma efter vad lagen säger är brottligt. Vad gäller om det är det är nämdemännen till skillnad från den lagfarna domaren inte expert på det och behöver dennes vägledning, men vad gäller om beviskraven är uppfyllda är nämndemannen minst lika skickad som en yrkesjurist att bedöma detta och det är därför nämndemännen är lika mycket domare som yrkesjuristen.

Den skiljaktiga nämndemannen framstår här som en bättre bedömare i skuldfrågan och relevansen i det hon anför är obestridlig. Tyvärr är rättegången och bevisningen hemliga i strid med all rättsäkerhet och det går inte att granska närmare varför de övriga domarna sannolikt har fel och är på på påverkade av politiskt bias.
Citera
2019-01-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Någon som har screens från när den var öppen?
Hennes instagram är öppen igen.
Citera
2019-01-04, 14:21
Medlem
Provokatörs avatar
Mina reflektioner efter det att jag läst domen

INLEDNING

Genom att åklagaren delade upp åtalet i två delar så höjdes straffet för GS, att straffet nu blev tre år är bara i sig anledning till att fallet kommer att prövas i Hovrätten.

• TR har fäst stor vikt vid hennes berättelse.
  • Stor vikt vid hennes kommunikation med vittnen efter händelsen
  • Hans kroppstyngd

NYA UPPGIFTER
Den mindre delen av DNA:t kunde inte utvärderas för jämförelse mot person. Analysen av sekretet/DNA:t på det andra provet (dvs. av penisskaftet/penisroten) visade en blandning av DNA från minst två personer. Resultatet talade extremt starkt (Grad + 4) för att del av DNA:t kom från Sekretess B...
Att GS hade DNA på penisroten är en ny omständighet som i sak inte tillför något.
”Jag blev så rädd dock för vågade inte göra motstånd för tänkte han kväver mig med kudden då eller något”
Sekretess B uppgett att hon då tänkte att hon i så fall var beredd att hoppa från balkongen.
Hon undrade om Monika var med på detta. Vem kunde hon ropa på då?
Nya uppgifter som kan vara en efterhandskonstruktioner.
Hon har vidare beskrivit att hon upprepade gånger bad Glenn Schiller att sluta, men att han ändå utförde sexuella handlingar mot henne och att hon som en följd av det till slut gav upp.
Glenn Schiller har upplyst att Sekretess B har skatteskulder om cirka 160 000 kr
Det framgår vidare att en hel del arbetet lagts ned med anledning av att Glenn Schiller utsatts för id-kapning och på kontakter med hans fru och vänner till honom.
Han har också upplyst att hon raderade sitt konto på sajten Tinder innan hon lämnade sin mobiltelefon till polisen och att hon deltagit i s.k. Sugar-dejting när hon bodde i London.
Nya uppgifter, TR anser att JB's sugardating i London saknar relevans.

RESONEMANG OM INSPELNINGEN
Redan det förhållandet att Sekretess B sett sig föranledd att sätta på en inspelningsfunktion på telefonen och att hon lämnat lägenheten mitt i natten talar för att hon varit med om något oönskat.
En helt okritisk slutsats
Parterna är dock ense om att det är den vid huvudförhandlingen uppspelade ljudfilen i sig, och alltså ingen av de transkriberingar som finns tillgängliga i målet, som åberopas som bevis och som tingsrätten ska förhålla sig till.
Varför gick försvaret med på detta?
Tingsrättens sammanfattande bedömning av vad som förekommer på ljudfilen är att den i delar ger stöd för vad Sekretess B berättat, men att värderingen försvåras av den dåliga ljudkvaliteten. Ljudfilen kan dock i vart fall inte anses ge stöd för Glenn Schillers uppgift att Sekretess B i någon avseende deltog frivilligt.
Dålig kvalitet, den ska lyssnas på i ett tyst rum, man har bara valt att gå på delar som talar till GS nackdel. Men det bevisar bara tjatsex, inget annat.

Man utelämnar att hon skrattade och bad honom ta av henne kläderna, TR fäster ingen uppmärksamhet alls vid upprepade, Ahhh, Mmmm och skratt.

GS SPEKULATIONER
Kan skälet till att Sekretess B gjorde en inspelning vara för att konkurrera med Monika inom restaurangvärlden, dvs. att Sekretess B deltog frivilligt men sedan oriktigt påstått våldtäkt? D) Gör Sekretess B detta för att genom ett skadestånd få pengar till sina ekonomiska skulder?
Svaret är faktiskt JA på den frågeställningen.

SLUTLIGEN

Tingsrätten konstaterar:
Sekretess B har också varit tydlig när hennes minnesbilder är svaga...
Att vara tydlig med när man är otydlig är tydligen även det till JB's fördel.

Undertecknad är skiljaktig, vi ser långt grövre våldtäkter rendera i mycket mildare domar men nu var det en vit ostraffad medelålders man som fångades och då ska fanimig rättssamhället statuera exempel. Då vi befinner oss i Sverige så tror jag dock han blir fälld även i HR, dock med en annan rubricering - 'Oaktsam våldtäkt' till ett år, med reducering kan han vara ute lagom till semestern.

/Provokatör
Citera
2019-01-04, 14:25
Medlem
Arguss avatar
Funderar på att försöka mig på lite konspirationsteorier.
Den skiljaktiga nämndemannen är aktiv Sverigedemokrat och med en målsägande som enligt SD inte tillhör den svenska nationaliteten så kanske det påverkat lite grand. Då nationalitet och nedärvd essens är något som skiljer människor åt enligt det partiprogram hon står bakom så kanske, men bara kanske har det ur hennes undermedvetna poppat upp en tanke om denna ickesvensk ljuger så det osar om det.
Citera
2019-01-04, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det där med Sugar-dejting var riktigt intressant. Påverkar definitivt det aktuella fallet.
Citera
2019-01-04, 14:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argus
Den skiljaktiga nämndemannen är aktiv Sverigedemokrat och med en målsägande som enligt SD inte tillhör den svenska nationaliteten så kanske det påverkat lite grand. Då nationalitet och nedärvd essens är något som skiljer människor åt enligt det partiprogram hon står bakom så kanske, men bara kanske har det ur hennes undermedvetna poppat upp en tanke om denna ickesvensk ljuger så det osar om det.
Menar du att Jennie Benjaminsson är judinna?
Citera
2019-01-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argus

Dummaste jag läst någonsin. Om du ska skriva massa skit och spekulera i saker som är helt tagna ur dina koks-drömmar så kan du starta en tråd i konspirationsforumet.

Nämndemän i Stockholms om är aktiv Sverigedemokrat? Haha, jo tjena.
Citera
2019-01-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig och menar att det inte förekommit något fysiskt våld, att hon lyckats ha sinnesnärvaro att spela in förloppet samt att hon dagen efter googlar på skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning.

"Skiljaktig mening

Nämndemannen Anne-Marie P Palvall är skiljaktig i skuldfrågorna och anför
följande.

Det framgår inte av utredningen att det förekommit något fysiskt våld. Sekretess B
har haft goda möjligheter påkalla hjälp från andra personer som fanns i lägenheten,
inte minst när de gick tillbaka från balkongen. Hon har berättat att hon varit mycket
chockad och t.ex. inte kunnat minnas om eller hur hon klädd ute på balkongen.
Trots det har hon haft sinnesnärvaro att både ta med sin mobiltelefon och sätta på
inspelningsfunktionen och lagt den på sängbordet. När hon satt på tåget hem på
morgonen den 13 oktober har hon kort efter tågets avfärd gjort Google-sökningar
om skadestånd, våldtäkt och brottsskadeersättning. Dessa omständigheter medför
enligt min mening att målsägandens berättelse, även tillsammans med övrig
utredning, inte är sådan att det är ställt utom rimligt tvivel att Glenn Schiller, mot
hans förnekande, gjort sig skyldig till de åtalade gärningarna. Åtalen ska därför
ogillas."

Om jag blev utsatt för brott skulle jag nog googla för att få fram vad det innebär och vilka rättigheter jag har.

Nämndemannen är Sverigedemokrat. Jag hoppas någon orkar kolla igenom hennes jobb. Jag slår vad om att hon till 100 % vill fria svenskar (gammelsvenkar) och tvärtom...
Citera
2019-01-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med Sugar-dejting var riktigt intressant. Påverkar definitivt det aktuella fallet.

Nej, inte det minsta. Lika lite som hennes porrsökningar. Om hon så hade "Gillar äldre män och trekant" intatuerat i pannan så hade det inte påverkat fallet. Glenn fick ett "infall", inte en inbjudan
Citera
2019-01-04, 14:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa111
Nämndemannen är Sverigedemokrat. Jag hoppas någon orkar kolla igenom hennes jobb. Jag slår vad om att hon till 100 % vill fria svenskar (gammelsvenkar) och tvärtom...
Och detta baserar du på... magkänsla?
Citera
2019-01-04, 14:48
Medlem
Får känslan av en upplagd våldtäkt från kvinnans sida. För många saker talar emot henne eller annars är hon iskall.
Ha is i magen och slå på inspelning på mobilen innan våldtäkt - säga nej, aj - söka på ersättning..
Har man sådan skärpa så tror jag att man har tillräcklig styrka att sätta emot mer, hon beter sig inte som en lamslagen, chockad tjej (..alla beter sig olika..jojo men använd huvudet lite).

Tror snubben blev pilsk och överskattade sin sexappeal. Gjorde ett lamt försök hos en tjej som kände lukten av pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in