2019-01-04, 11:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Fängelse i tre år för två fall av våldtäkter enligt Expressen TV

https://www.expressen.se/sport/fotbollsprofil-misstanks-ha-valdtagit-middagsgast/
Citera
2019-01-04, 11:03
Medlem
Dömd

”Stockholm tingsrätt har idag meddelat dom ett mål som gäller våldtäkt. Tingsrätten dömer en man, som i media benämnts ”Fotbollsprofilen”, för två fall av våldtäkt till fängelse i tre år. Målsäganden får skadestånd.

Våldtäkterna begicks under natten till den 13 oktober i mannens bostad där målsäganden befann sig som gäst. Brotten har ett nära tidsmässigt samband men är ändå så pass åtskilda att de ska bedömas som två separata våldtäkter. I målet har tillämpats den nya lydelse av våldtäktsbestämmelsen som började gälla den 1 juli 2018.

Rättens ordförande chefsrådmannen Per Lennerbrant säger i en kommentar:

Både målsäganden och den tilltalade mannen har berättat att det förekom sexuella handlingar men målsäganden har sagt att hon inte deltog frivilligt. Tingsrätten har ansett att målsägandens uppgifter om händelsen är tillförlitliga. De vinner också starkt stöd av annan bevisning. Rätten har därför ansett det bevisat att hon inte deltog frivilligt och att den tilltalade mannen måste ha insett det.
Citera
2019-01-04, 11:04
Medlem
Tre års fängelse men domen kommer säkert bli överklagad till hovrätten, då blir han kvar i häktet då ett tag till.
Citera
2019-01-04, 11:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Om det skall finnas någon rimlighet i våldtäktsbegreppet så bör en "riktig" våldtäkt, där det förekommer våld, ge 10 års fängelse. Samt en grupp-överfallsvåldäkt ge dödsstraff. Annars saknas det helt proportionalitet i lagstiftningen.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2019-01-04 kl. 11:13.
Citera
2019-01-04, 11:08
Medlem
Målsägande JB har gjort sitt instagramkonto privat såg jag nu.
Citera
2019-01-04, 11:11
Medlem
25Decembers avatar
Jävlar, trodde inte han skulle få så långt straff här i Sverige.
Citera
2019-01-04, 11:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AUDEMARSPIGUET
Dömd

”Stockholm tingsrätt har idag meddelat dom ett mål som gäller våldtäkt. Tingsrätten dömer en man, som i media benämnts ”Fotbollsprofilen”, för två fall av våldtäkt till fängelse i tre år. Målsäganden får skadestånd.

Våldtäkterna begicks under natten till den 13 oktober i mannens bostad där målsäganden befann sig som gäst. Brotten har ett nära tidsmässigt samband men är ändå så pass åtskilda att de ska bedömas som två separata våldtäkter. I målet har tillämpats den nya lydelse av våldtäktsbestämmelsen som började gälla den 1 juli 2018.

Rättens ordförande chefsrådmannen Per Lennerbrant säger i en kommentar:

Både målsäganden och den tilltalade mannen har berättat att det förekom sexuella handlingar men målsäganden har sagt att hon inte deltog frivilligt. Tingsrätten har ansett att målsägandens uppgifter om händelsen är tillförlitliga. De vinner också starkt stöd av annan bevisning. Rätten har därför ansett det bevisat att hon inte deltog frivilligt och att den tilltalade mannen måste ha insett det.
Se där. Så här skrev jag igår

"Jag gissar på fällande dom i båda fallen. Det finns bara en inspelning av den sista punkten på åtalet och där är det tydligt att hon säger "nej" och "jag vill inte" så många gånger att det står tydligt att hon inte vill och absolut inte gett något medgivande. Glenn har väl mer eller mindre erkänt omständigheterna även om han förnekar att han begått något brott. Jag gissar att tingsrätten också kommer att skriva att MÄ ger ett trovärdigt intryck och att det stöds av övriga förhör och omständigheter."

(FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18, är i 60-årsåldern

Målsäganden anses av rätten ge ett tillförlitligt intryck. Nu inväntar vi bara vad Lawnmoverman2011 har att säga om det
Citera
2019-01-04, 11:13
Bannlyst
Oops... 3 år i finkan!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaoRza/fotbollsprofilen-doms-for-tva-fall-av-valdtakt
Citera
2019-01-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Oops...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaoRza/fotbollsprofilen-doms-for-tva-fall-av-valdtakt
Finns fub
Citera
2019-01-04, 11:15
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Målsägande JB har gjort sitt instagramkonto privat såg jag nu.
Det hade jag också gjort om jag var i hennes situation. Alltså med tanke på vilken skit som skrivs om henne här så antar jag hon får samma skit på sin Insta.
Citera
2019-01-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Se där. Så här skrev jag igår

"Jag gissar på fällande dom i båda fallen. Det finns bara en inspelning av den sista punkten på åtalet och där är det tydligt att hon säger "nej" och "jag vill inte" så många gånger att det står tydligt att hon inte vill och absolut inte gett något medgivande. Glenn har väl mer eller mindre erkänt omständigheterna även om han förnekar att han begått något brott. Jag gissar att tingsrätten också kommer att skriva att MÄ ger ett trovärdigt intryck och att det stöds av övriga förhör och omständigheter."

(FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18, är i 60-årsåldern

Målsäganden anses av rätten ge ett tillförlitligt intryck. Nu inväntar vi bara vad Lawnmoverman2011 har att säga om det

Nej, det gör vi fanemej VERKLIGEN inte!
Citera
2019-01-04, 11:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Fängelse i tre år för två fall av våldtäkter enligt Expressen TV

https://www.expressen.se/sport/fotbollsprofil-misstanks-ha-valdtagit-middagsgast/
Tre år var något mer än jag trodde de skulle döma till men det är långt ifrån orimligt i beaktande av att han utnyttjade MÄ extremt utsatta situation där hon låg och sov i hans hem och att förloppet var så utdragit med två våldtäkter. Han tar säkert chansen att överklaga då risken att få hårdare straff bör vara mindre än chansen till ett något mildare straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in