2019-01-02, 12:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du framställer män i bästa möjlig ljus och kvinnor i sämsta möjliga. Det är din bias, jag har sett det i hur många inlägg från dig som helst. Det är inte kärlek.
Problemet är din biaz, som du inte ens förstått är kvinno-fientlig. Du tycker bara "uppfinningar", "schack", "datorer" är bra. Tyvärr är det inte kvinnliga fält. Men jag tycker att omtanke, kärlek, omvårdnad är lika bra som att kunna spela schack. Men det kommer jag aldrig att få se dig skriva. För du tycker inte ens om dina egna bästa egenskaper, inte öppet på FB iallafall.
Citera
2019-01-02, 12:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är sant för att det är logiskt, det är helt enkelt uppenbart sant. Jag hittade en vetenskaplig artikel om dödlighet i influensa där riskgrupper beskrevs som gravida kvinnor, barn och äldre. Jag söka rätt på det igen och länka om du vill. Sedan kan du dra dina egna slutsatser. Några exakta siffror på denna risksituation med flera varibler som inte är en fråga i västerlandet i nutid går nog inte att få.
"Uppenbart sant" är din metodik? Jag tycker att allt män skriver i den här tråden är "uppenbart sant" också.

Du noterade väl den exakta siffran som finns på nätet? 4 döda mammor per år. "Dödlighet i influensa" kan jag direkt avskriva utan att ens läst en artikel, när jag vet det korrekta minimala antalet.
Citera
2019-01-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Problemet är din biaz, som du inte ens förstått är kvinno-fientlig. Du tycker bara "uppfinningar", "schack", "datorer" är bra. Tyvärr är det inte kvinnliga fält. Men jag tycker att omtanke, kärlek, omvårdnad är lika bra som att kunna spela schack. Men det kommer jag aldrig att få se dig skriva. För du tycker inte ens om dina egna bästa egenskaper, inte öppet på FB iallafall.
Vad har jag ens skrivit om schack, uppfinningar och datorer???!! Det finns inte renodlat kvinnliga och manliga fält. Manliga och kvinnliga egenskaper överlappar, antagligen eftersom både män och kvinnor påverkas av samma hormoner men i olika omfattning, utöver genernas allmänna påverkan. Man kan alltså inte säga att kvinnor fantiserar fritt och att män tappert försöker förankra kvinnliga fantasier i verkligen. Det är dina fantasier, och det är uppenbart att du inte bryr dig så mycket om verklighetsförankring. Vad vet du om mina bästa egenskaper och vad jag tycker om dom?
Citera
2019-01-02, 12:39
Medlem
Citat:
"Uppenbart sant" är din metodik? Jag tycker att allt män skriver i den här tråden är "uppenbart sant" också.

Du noterade väl den exakta siffran som finns på nätet? 4 döda mammor per år. "Dödlighet i influensa" kan jag direkt avskriva utan att ens läst en artikel, när jag vet det korrekta minimala antalet.
Nej 4 per 100 000 graviditeter, inte per år
Citera
2019-01-02, 12:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej 4 per 100 000 graviditeter, inte per år
Det föds 100.000 bar i Sverige varje år.
Citera
2019-01-02, 12:42
Medlem
Citat:

Den någorlunda exakta siffran utan relevans för diskussionen ja. Det är som att säga att den exakta siffran för mäns dödlighet i alla typer av arbeten historiskt återfinns i årets rapport om arbetsplatsolyckor, inser du inte hur dumt det är? Dödlighet i virusinfektioner är minimal i Sverige i nutid men det är inte heller relevant.
Citera
2019-01-02, 12:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det finns inte renodlat kvinnliga och manliga fält. Manliga och kvinnliga egenskaper överlappar, antagligen eftersom både män och kvinnor påverkas av samma hormoner men i olika omfattning, utöver genernas allmänna påverkan. Man kan alltså inte säga att kvinnor fantiserar fritt och att män tappert försöker förankra kvinnliga fantasier i verkligen. Det är dina fantasier, och det är uppenbart att du inte bryr dig så mycket om verklighetsförankring. Vad vet du om mina bästa egenskaper och vad jag tycker om dom?
Med en sådan drömmande inställning till mätbara värden så tror du säkert på allvar att det kan komma fram ett kvinnligt fotbollslag som spöar ett manligt. Men jag är ledsen, det kommer aldrig att ske. Alla män är inte snabbare än alla kvinnor. Men det lilla "10% bättre i genomsnitt" som män har i styrka, snabbhet, tänk, är omöjligt för kvinnor att överträffa om man jämför de bästa männen med de bästa kvinnorna.

Du måste fundera dagligen på varför det är män som servar din bil och kvinnor som ger dig sjukvård...
Citera
2019-01-02, 12:45
Medlem
Citat:
Det föds 100.000 bar i Sverige varje år.
Nej det gör det inte, det föds ca 120 000 ungar per år i Sverige MEN det är alltså graviditeter som räknas inte födslar enbart, en kvinna dör även i mödradödlighet om hon ex får allvarliga komplikationer innan förlossningen som tar livet av henne, eller ex efter
Citera
2019-01-02, 12:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är som att säga att den exakta siffran för mäns dödlighet i alla typer av arbeten historiskt återfinns i årets rapport om arbetsplatsolyckor, inser du inte hur dumt det är?
Antalet dödsolyckor i arbetet är enligt SCB 54 st år 2017. Så eftersom siffran är 10 gånger större än antalet som dör vid förlossning så är den 10 gånger intressantare. Men även den är ointressant i det stora hela när det gäller beräknad livslängd.

Att andra skriver inlägg på FB som inte är helt relevanta gör att det är OK om du gör det? Det tycker jag verkar ologiskt. En klar efterhandskonstruktion. Skriv helt enkelt inte något som inte är sant på FB så slipper du frågor, det är inte svårt.
Citera
2019-01-02, 12:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nej det gör det inte, det föds ca 120 000 ungar per år i Sverige MEN det är alltså graviditeter som räknas inte födslar enbart, en kvinna dör även i mödradödlighet om hon ex får allvarliga komplikationer innan förlossningen som tar livet av henne, eller ex efter
Så VILKET SIFFRA är den korrekta anser du, som är värd 4 extra inlägg på FB? Eller är du bara ute för att tjafsa? Fröken 19000 inlägg utan nya fakta.
Citera
2019-01-02, 12:49
Medlem
Citat:
Så VILKET SIFFRA är den korrekta anser du, som är värd 4 extra inlägg på FB? Eller är du bara ute för att tjafsa? Fröken 19000 inlägg utan nya fakta.
Det är ju nya fakta för dig, eftersom du inte verkar ha koll på ett skit
Citera
2019-01-02, 12:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är ju nya fakta för dig, eftersom du inte verkar ha koll på ett skit
Det går inte att förstå vad du menar. Jag skrev "4 döda" men du anser den korrekta siffran är 5? Vad bygger du det på?

Det dör ca 90.000 i Sverige varje år. Du vill diskutera 1 av dem? I en tråd som heter "Är kvinnor bättre än män på något?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in