2019-01-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
dom är bättre på att bli hjärntvättade
Sen kommer det antagligen komma en teknik som gör att man inte behöver kvinnor för att få barn i framtiden så då blir de överflödiga där också

Dem har ju kommit på teknik som gör att kvinnor inte behöver män för att få barn, vilket gör män överflödiga 💁🏻‍♀️
Citera
2019-01-02, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Spännande fakta. Och min enda lilla försynta fråga var HUR dödlig graviditet är?

En enkel googling gav svaret.

Svaret är alltså 4 på 100.000. Eftersom det föds 100.000 barn är antalet döda per år ca 4 st. Om man antar att mödrar är 20-40 år så bör kvinnors livslängd påverkas med ca 0.004 år. Så då har vi till slut en siffra. Och en ny värld öppnas för dig: FÖRST hitta siffran, sedan spekulera på FB. Inte tvärtom, för det ger mothugg, från män.

Siffran motsvarar ungefär antal kvinnor som dör av bistick.
Men dummer! Vi pratar inte svensk mödradödlighet anno 2018 gör vi? Vi pratar om det historiskt, globalt etc här har du data i saken gällande nutid, för att få fram antal kvinnor som dog i detta ex anno 1700 så går det säkert fint ta nån siffra överst https://www.globalis.se/Statistik/Moedradoedlighet
Citera
2019-01-02, 12:02
Medlem
Citat:
Vad bygger du det fördomsfulla "kvinnor är kapabla att kurera sig på egen hand" på? De är ju dubbelt så sjukskrivna som män? Fungerar rätt illa, tycker du inte?

Har du tänkt på det ologiska i att hata män/mig för att du tycker att vi hatar kvinnor? Då beter du dig ju likadant?

Jag älskar kvinnor, har 5 st i mitt eget hus. Kan du ge ett enda exempel där jag skrivit något hatiskt mot kvinnor? Att säga att nästan alla som är bra i schack är män är fakta, inte att hata kvinnor. Kvinnor kan annat.

Prova att inte ha fördomar om mig och andra på FB eller i verkliga livet så går det bättre för dig. Kanske kan du tom få fram någon synpunkt som du har.
Varför tar du ens upp kön i diskussionen med mig om du inte har fördomar????!??!?@?@
Kanske du bättre skulle få fram dina synpunker om du slutade med de töntiga och överflödiga kommentarerna.
Citera
2019-01-02, 12:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men dummer! Vi pratar inte svensk mödradödlighet anno 2018 gör vi? Vi pratar om det historiskt, globalt etc här har du data i saken gällande nutid, för att få fram antal kvinnor som dog i detta ex anno 1700 så går det säkert fint ta nån siffra överst https://www.globalis.se/Statistik/Moedradoedlighet
I tråden "Är kvinnor bättre än män" och i dess OT-diskussion "varför lever kvinnor längre än män" så väljer du att diskutera "den historiska globala mödradödligheten år 1700", har jag fattat rätt? Kan vi kalla det OTOTOT?
Senast redigerad av Paris24 2019-01-02 kl. 12:19.
Citera
2019-01-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasket
Vi kom ju fram till att det inte stämmer, se ny studie från Stockholms Universitet i länken

http://www.su.se/om-oss/press-media-nyheter/pressrum/ny-studie-man-ar-bra-pa-att-gora-flera-saker-samtidigt-1.105829

Allt det som vi värderar högt idag, vetenskap, sport, filmer, samhällsbygge, arkitektur osv. Allt dominerar män på, har så gjort och kommer så att göra. Män har styrt världen sen begynnelsen och kommer så fortsätta att göra. De kvinnor som kommer upp och fram är de som imiterar män.

All mark vi går på, husen vi bor i, böckerna vi läser, vetenskapen som vi tar del av. Allt har skapats av män.

Vill bara påpeka att ja, det är fler män som uppfunnit saker vi använder oss av idag, men det finns diverse kvinnor i historien som uppfunnit många saker dem med, så som det elektriska kylskåpet, grunden till wifi och allt trådlöst, värme i bilen osv osv
Citera
2019-01-02, 12:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Varför tar du ens upp kön i diskussionen med mig om du inte har fördomar????!??!?@?@
Kanske du bättre skulle få fram dina synpunker om du slutade med de töntiga och överflödiga kommentarerna.
Min fråga till en annan person löd "Kan du ge ett enda exempel där jag skrivit något hatiskt mot kvinnor". Är det ditt svar? Om HATISK och FÖRDOM är samma sak för dig så förstår jag att du inte förstår vad jag skriver. Googla på orden.
Citera
2019-01-02, 12:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag har försökt hitta relevanta siffror nu men det är inte lätt. Finns det inte siffror existerar det inte blir inte sant bara för att du säger det. Det är siffror från utvecklingsländer som är relevanta och där har man inte den typen av koll på befolkningen. Det finns inte heller siffror på allt när man går tillbaka i tiden.
Är det svaret på frågan vad du bygger ditt påstående på? Att du FÖRSÖKT hitta siffror? Du hittade inga siffror, men du ville ÄNDÅ framställa ditt tyckande som Sant?

Är det OK att du skriver under på "Jag Emmy.Ha kom med ett påstående, men jag kan inte styrka det, så det kan vara fel?". Det är allt jag behöver för att bli nöjd.
Citera
2019-01-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telchak
Nu vet jag inte om det är samma studie vi läst men kan det inte vara så att den drog slutsatsen från att kvinnor i mycket lägre utsträckning är inblandade/orsakar trafikolyckor? Vilket då tyder på att kvinnor är bättre än man på att köra säkert.

Men det kan ju också bero på att killar i större utsträckning inte riktigt bryr sig om att köra säkert? Så kvinnor är i alla fall bättre på att bry sig om att följa reglerna, om inte också på att köra säkert!

Tror det handlar om att män i större utsträckning överskattar sin körförmåga, vilken kvinnor inte gör i samma utsträckning vi hade en ganska djup diskussion om det här när jag tog körkortet.
Citera
2019-01-02, 12:20
Medlem
Citat:
Vad bygger du det fördomsfulla "kvinnor är kapabla att kurera sig på egen hand" på? De är ju dubbelt så sjukskrivna som män? Fungerar rätt illa, tycker du inte?

Har du tänkt på det ologiska i att hata män/mig för att du tycker att vi hatar kvinnor? Då beter du dig ju likadant?

Jag älskar kvinnor, har 5 st i mitt eget hus. Kan du ge ett enda exempel där jag skrivit något hatiskt mot kvinnor? Att säga att nästan alla som är bra i schack är män är fakta, inte att hata kvinnor. Kvinnor kan annat.

Prova att inte ha fördomar om mig och andra på FB eller i verkliga livet så går det bättre för dig. Kanske kan du tom få fram någon synpunkt som du har.
Du framställer män i bästa möjlig ljus och kvinnor i sämsta möjliga. Det är din bias, jag har sett det i hur många inlägg från dig som helst. Det är inte kärlek.
Citera
2019-01-02, 12:21
Medlem
Citat:
I tråden "Är kvinnor bättre än män" och i dess OT-diskussion "varför lever kvinnor längre än män" så väljer du att diskutera "den historiska globala mödradödligheten år 1700", har jag fattat rätt?
nej i diskussionen; Viket kön har levt/ lever farligast? så väljer jag detta Så mitt förslag är att lm vi nu bara ska hålla oss till Sverige i nutid, sen jämföra, nått farligt manligt yrke, värnpliktiga ex ni brukar ju tjata om hur farligt militären är för män och ta antalet ur 100 000 värnpliktiga killar som under x tid avlider i "jobbet"
Senast redigerad av Merapi 2019-01-02 kl. 12:25.
Citera
2019-01-02, 12:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Vill bara påpeka att ja, det är fler män som uppfunnit saker vi använder oss av idag, men det finns diverse kvinnor i historien som uppfunnit många saker dem med, så som det elektriska kylskåpet, grunden till wifi och allt trådlöst, värme i bilen osv osv
Googlade på "uppfann det elektriska kylskåpet", fick upp namnet Baltzar von Platen?

Googlade på "uppfann grunden till wifi", fick upp skådespelaren Hedy Lamarr som jag precis såg ett entimmes TV-program om, hon fick patent i USA på "hoppande frekvenser". Det gick ut 1959 innan någon hade använt det. Wifi är från 2000-talet och använder visserligen hoppande frekvenser men utan koppling till 1950-patentet.

Googlade på "uppfann värme i bilen", fick upp Andrew Freeman (mortorvärmare).

Men rollatorn har säkert uppfunnits av en kvinna. Och portapotti, en potta man kunde bära i fickan. Fanns med på omslaget till Telefonkatalogen ca år 2000 som celebrerade svenska uppfinningar. Det var den enda kvinnliga uppfinningen som fanns med. Även Wiking krockkudde-hjälm är uppfunnen av en kvinna. Den har en krutladdning 1 cm från hjärnan.
Senast redigerad av Paris24 2019-01-02 kl. 12:25.
Citera
2019-01-02, 12:30
Medlem
Citat:
Är det svaret på frågan vad du bygger ditt påstående på? Att du FÖRSÖKT hitta siffror? Du hittade inga siffror, men du ville ÄNDÅ framställa ditt tyckande som Sant?

Är det OK att du skriver under på "Jag Emmy.Ha kom med ett påstående, men jag kan inte styrka det, så det kan vara fel?". Det är allt jag behöver för att bli nöjd.
Det är sant för att det är logiskt, det är helt enkelt uppenbart sant. Jag hittade en vetenskaplig artikel om dödlighet i influensa där riskgrupper beskrevs som gravida kvinnor, barn och äldre. Jag söka rätt på det igen och länka om du vill. Sedan kan du dra dina egna slutsatser. Några exakta siffror på denna risksituation med flera varibler som inte är en fråga i västerlandet i nutid går nog inte att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in