Citat:
Nu är ju tyvärr laptops och mobiler väldigt lättflyktiga bevisföremål. Och med en IT-firma i "bolagsgruppen" så har de säkert möjligheter. Med deras hjälp har de säkert kunnat få kunskap om att information kan återfås från raderade hårddiskar och mobiltelefoner. Därför tror jag dessa datorer och mobiler är utbytta sedan länge.
Det enda rätta hade varit en oannonserad gryningsräd med beslagtagande redan på sommaren 2017 när detta blev känt under förundersökningen. Nu är det för sent.
Däremot har ju bankerna kvar information om alla rörelser på kontona.
Det enda rätta hade varit en oannonserad gryningsräd med beslagtagande redan på sommaren 2017 när detta blev känt under förundersökningen. Nu är det för sent.
Däremot har ju bankerna kvar information om alla rörelser på kontona.
Det här med "laptops och mobiler" var nog från min sida mer bildligt menat. Alla transaktioner som har att göra med Nujens fem-sex års byggnadsarbete på de tre fastigheterna bevaras i minst sju år av bankerna (i praktiken blir det oftast tio år) och de finns lätt åtkomliga för både Skatteverket och Polismyndigheten. Men då måste det också till väl grundade misstankar om brott - och det är just det som vi är i färd med att bygga upp från bottenträsket på Gotland. Hannes ständigt upprepade påstående att myndigheter, särskilt polisen, bryr sig mindre om anonyma anmälningar bygger på missuppfattningen, att jag och min son skulle vara vittnen eller brottsoffer när vi i själva verket har axlat uppgiften som ett par åklagare. Ingen myndighet behöver ha kontakt med oss för att utreda de anmälda brotten och missförhållandena.
Nu har vi redan inlett vårt nyårsfirande här med ett glas champagne.
Gott Nytt År på er alla som fortfarande håller er kvar på FB!
men det är tillåtet på nyårsafton. Ingemar Bergman hade inte begått 'skattebrott på Dramaten'. Men han blev under stort pådrag gripen där för förmenta skattebrott. Massmedia hade stort pådrag och det sparades inte på trycksvärta. Bergman blev självklart ursinnig och djupt kränkt över myndigheternas agerande mot honom. Han fick negativ kritik för att han beklagade sig över hanteringen och fick svaret att han inte skulle bemötas annorlunda än andra för att han var "kändis" och världsberömd. Så visade det sig, som sagt, att Bergman inte hade gjort något fel i sin redovisning och sina deklarationer. Skattemyndigheten fick krypa till korset och be om ursäkt för att de agerat som de gjorde utan saklig grund. De hade om något varit oklart kunnat skicka en enkel förfrågan. Men de var så styrda mot att sätta dit en världsberömd person.