2018-12-31, 11:05
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, att kroppen skulle ha styckats av nyfikenhet låter inte särskilt troligt.

Åklagaren då, hade hon någon teori om motivet till styckningen?

Det var förmodligen inte en helt vanlig gärningsman. Den jag misstänker har tidigare visat intresse för hundars anatomi. Han kan ha karvat i sin avlidna hunds kropp då det fanns blodspår i trapphuset i samband med att hunden dog.
Citera
2018-12-31, 11:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Det var förmodligen inte en helt vanlig gärningsman. Den jag misstänker har tidigare visat intresse för hundars anatomi. Han kan ha karvat i sin avlidna hunds kropp då det fanns blodspår i trapphuset i samband med att hunden dog.
Är det här någonting du har kommit fram till själv, eller kan man läsa om det i förundersökningen?
Citera
2018-12-31, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det här någonting du har kommit fram till själv, eller kan man läsa om det i förundersökningen?
Sid 1724:
Citat:
F2: Har du varit inne och googlat på…på din dator någonting om människokroppen och…?
H: Nää.
F2: Vi har hittat lite…ja, jag ska inte säga om det är en googlebild ell…eller nedsparat
dokument, men det handlar just om…om människokroppen. Alltså hur…man kan säga att det
var människokroppen med ett skelettsystem bland annat. Det fanns…jag ska inte so…säga nu
om det var sparat på din dator eller om det var så att du har varit och googlat på de sidorna.
F: Minns du det här?
H: Nää, inte direkt.
F2: Och hundkropp med ben då, känner du igen det?
H: Jo, nu…det…jo, det var för att min… Det var när en kompis som sa hur…att en hund…en
hundvalp ska inte börja träna eller gå i trappor för att lederna kunde skadas och då tänkte
jag…ja, men…men då går jag in och kollar liksom hur ser en…liksom hur ser hundens ben
ut. Hur skulle det kunna påverkas av att gå i trappor, en hundvalp.
Citera
2018-12-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du någon teori om att händerna saknas?
Mordet på Bangsuan var ett beställningsmord med lejda gärningsmän som utförde det mot betalning.
Därför var de försvunna händerna inte av någon ritual orsak därför det var inte något ritual mord.
Enligt obduktionsprotokollet kan inses att det var fight mellan Bangsuan och en av gärningsmännen och eftersom Bangsuan behärskade karate försvarade hon sig med den tekniken.
Det medför att antagonisten blev träffad med handflatan och kunde vara också med krökta fingrar, därför Bangsuan slogs för sitt liv.
Enligt obduktionsprotokollet fick hon ett slag i huvudet med tillhygge att hon sannolikt blev medvetslös och drogs in i skåpbilen, därför revor fanns på hennes bak, som att hon dragits in i skåpbilen.
Gärningsmännen ville helt säkert se till att det fanns inga spår efter dem och det kan vara orsaken att händerna kapades, spår kunde ha funnits på Bangsuans händer och under naglarna.
De kunde inte veta hur länge det skulle ta innan kroppsdelarna blev upptäckta.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-31 kl. 11:30.
Citera
2018-12-31, 11:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 1724:
Tack. Det där har jag också hört, men det kanske inte stämmer:
Senast redigerad av Draifos 2018-12-31 kl. 11:38.
Citera
2018-12-31, 12:30
Medlem
Citat:
Hela värnet var inte vattenfyllt, bara det inre rummet. Här syns trappan från gången ner till isen som låg i jämnhöjd med gluggarna. Gången ligger ovanför gluggarna så det var inga problem för GM, polisen eller mig att gå in genom dörren till gången och bort mot inre rummet. Men polisen kom inte längre pga vattnet förrän Räddningstjänsten hade pumpat. GM behövde inte ta in kroppen genom någon glugg.
Du försöker påstå att gärningsmännen kom med en hel kropp till värnet, som inte är sant kroppsdelarna placerades på isen genom en skottglugg.
Söket efter Bangsuan var mellan 4 maj --20 maj och värnet tömdes av vattnet i juli av räddningstjänsten och du var där i december, självklart var det inte samma mängd vatten där då.
Om det varit möjligt att gå in i värnet mellan den 4 maj -20 maj skulle sannolikt kroppsdelarna ha upptäckts, därför det var många som sökte vid värnet men de gick runomkring det, därför det var inte möjligt att gå in där.
Polisen fick markering med hundarna utanför skottgluggarna men måste vänta att vattnet tömdes i värnet innan de kunde gå in för undersökning som skedde den 24 juli.
Citera
2018-12-31, 13:59
Medlem
God eftermiddag, alla!

Jag har följt den här tråden länge och noggrant, då den intresserar mig både av personliga och yrkesmässiga skäl, men jag har fram till dagens datum bitit mig själv i handen och låtit bli att göra några inlägg.

Efter att ha läst all galenskap (ja, det finns dessvärre inget bättre begrepp för många inlägg...) som producerats av vissa trådskrivare, så känner jag dock nu att jag måste kommentera ett par saker.

Först och främst vill jag understryka att vi alla i denna tråd är lekmän. Experter inom olika gebit har redan utvärderat fallet och tagit ett mycket väl genomtänkt och beprövat beslut. Folk blir inte godtyckligt dömda till mord (eller dråp) i Sverige på 2000-talet. Att påstå något sådant är ett hån mot vårt mycket väl fungerande rättssystem. Om någon döms som skyldig, kan och bör vi utgå från att individen i fråga är skyldig.

Men nu över till ett par saker där jag kan bidra med lite kunskap. Jag har en magisterexamen från Lunds universitet inom bland annat psykologi och socialpsykologi. Jag har även studerat kriminologi. Framförallt har jag jobbat mycket med individer som har (vad som tidigare kallades) Aspergers syndrom, ADHD och andra autismspektrumtillstånd. Jag är alltså mycket väl insatt i neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Vad som är kännetecknande för en person med Kristoffer/Kims problematik är en mycket ojämn begåvningsprofil.

Att påstå att KJ inte vore kapabel att genomföra dådet eller städa upp efter sig, baserat på Aspergerdiagnosen, håller definitivt inte. Alla personer med autismspektrumtillstånd är individer och det går inte att göra någon generalisering, men ett genomgående drag är att de, när situationen kräver, kan hyperfokusera och fungera långt över sin vardagliga förmåga. KJ är definitivt kapabel att undanröja bevis.

Varför missade då KJ blodet i bakluckan och/eller tejprullen? Borde inte den "hyperfokuserade aspien" tagit hand om detta? Svar: nej. Jag hänvisar å ena sidan till den ojämna begåvningsprofilen och å andra sidan till att mordet och allt jobb med undanröjningen innebar en massa psykisk stress, som medförde att några mindre misstag begicks. KJ är en människa. Människor begår misstag, i synnerhet under psykisk stress.

När vi ändå är inne på autismspektrumtillstånd, så tycker jag förresten verkligen att letspanic och Combival ställde en motiverad fråga till Quarell. Jag har följt både denna tråd och andra (som "Marinafallet") och ställer mig helt bakom letspanics och Combivals antaganden. Det är på intet sätt ett personangrepp. Det är av relevans för tråden, då neurotypiker och personer med autismspektrumtillstånd både har olika sätt att kommunicera och olikartad logik.

Bäste Quarell, lyssna nu vänligen: Du förstår dessvärre fortfarande ingenting om sannolikhetslära och tyvärr tycks det vara väldigt svårt för dig att bearbeta informationen hur mycket stackars letspanic än förklarar. Ett konstaterande har inget med sannolikheter att göra. Försök nu ta in följande: Olof Palme sköts till döds i Stockholm. Detta innebär inte att sannolikheten är 1 att en statsminister ska skjutas. Sannolikheten att en statsminister ska skjutas kan däremot räknas fram genom att jämföra antalet skjutna statsministrar med antalet framträdanden som gjorts av statsministrar. Exempelvis. Vi kan även föreställa oss andra räknemodeller. Kanske skjuts en statsminister per 100 000 framträdanden (bara en mycket grovt tillyxad siffra, som agerar exempel). Att Palme är död är bara ett konstaterande som inte säger något om hur ofta mord på statsministrar sker. Det intressanta är hur ofta statsministrar lönnmördas. Svaret där är "extremt sällan". Svaret på hur ofta bevisplantering sker är, i sin tur, "exceptionellt sällan".

Sannolikheten att alla indicier mot KJ enbart är "fusk" eller "otur" är mycket låg. Sannolikheten att plantering av bevis (som i sig är exceptionellt ovanligt och knappt existerar) gjorts mot KJ är så pass låg att den i praktiken måste ses som obefintlig. Detta då MB inte är en expert i forensik och KJ har en mycket irrationell livsstil (inget jobb, inga fasta tider och en mycket varierande dygnsrytm).

Quarells ständigt upprepade argumentation att man måste dubbelkontrollera varje blad på vartenda träd för att se att det är en skog har ingen förankring i verkligheten och hur domstolar arbetar. Naturligtvis är detta inte heller vad professor Christian Diesen förespråkar. Vi har en tydlig skog här. Låt oss betrakta det som en skog. KJ är med absolut största sannolikhet skyldig!

Med detta önskar jag alla ett gott nytt år!
Citera
2018-12-31, 14:16
Medlem
letspanics avatar
Citat:
I så fall borde Kim ha tagit bort blodet från bagageutrymmet.

Det här har vi redan varit igenom. Han hanterade blodbesudlade paket nattetid och ser förmodligen inte smetet då. När det är rostfärgat så tänker han inte på det och det sitter även lite knepigt till, något som i sig indikerar att det inte är planterat.

Citat:
Förr eller senare efter mordet/styckningen måste han ha kört bilen med blodiga kläder. Mordet skedde inte i lägenheten och att han skulle ha haft ett ombyte av kläder när han jagade efter Vatchareeya är osannolikt.

Vadå jagade? Varför måste du röra till det? Varför måste han vara blodig? KJ är väl inte oförmögen att tvätta sig även om han inte sköter sin hygien regelbundet.

Citat:
Pappan nämnde bada bara vid ett tillfälle och då handlar det inte om att Kim inte badade.

Hittar det inte i FUP, så då är det i resningsansökan detta nämns. Men den är svårare att söka i och får återkomma om det.

Citat:
Inte mer än allmänbildning. Det är enkelt att plantera blod och att blodet skulle identifieras mha DNA vet praktiskt taget alla.

Tveksamt hur allmänbildade människor är när det gäller detta.

Citat:
Ju svårare ett moment är att utföra desto mindre sannolikt är det att det blir utfört.

Givetvis, men om vi talar om incidens och då är bevisplantering extremt sällsynt.

Citat:
Personangrepp igen.

"En sannolikhet på 0 innebär att händelsen kan förväntas inträffa i 0 % av fallen, medan en sannolikhet på 1 innebär att händelsen kan förväntas inträffa i 100 % av fallen"

Kärnkraftsolycker händer med 100 % säkerhet, det vet vi eftersom det har inträffat, alltså är sannolikheten 1.

Men för helvete. Så vi har 100% kärnkraftsolyckor?

Igen, och det här är det sista jag kommer svara om det här: för att beräkna sannolikhet så måste vi se antalet olyckor över tid sedan kärnkraften infördes.

Och om detta ska överföras till det vi faktiskt pratar om, så är andelen fall där plantering skett
av det totala antalet mord försvinnande liten. Därmed är det OSANNOLIKT. Jag vill inte hänge mig åt personangrepp, men eftersom du inte begriper så är det den sista utvägen. Jag förklarar, jag skickar dig material, ändå trillar inte polletten ner.

Citat:
Jag påstod inte att skorna gjorde någon skillnad, bilderna visar att bevismaterial har manipulerats. Det är uppenbart att polisen upptäckte att den har missat att jämföra skorna mot skoavtrycken i ödehuset, och för att försvaret inte ska kunna slå ner på bristen i utredningen retuscherades skorna bort. Hur vet du att domen inte påverkades?

Det jag vill veta är om detta gjorts med flit och med illvilja som du vill få det till.

Citat:
Just det, det falska alibit är starkare indicium än blodfyndet.

Nej. Om blod hittas i ett utrymmer som MGM har tillgång till så är det ytterst graverande. Här får jag be dig läsa på.

Citat:
Det var inte svar på citatet. MB kan mycket väl ha haft vetskap om bilen och hittat den.

Så du vill ha det till att MB är mördaren annars är det väl helt meningslöst att älta saker om honom?

Citat:
Klart de talar mot varandra. Vatchareeya var inte i fara när hon slog 112*, hon hade fortfarande tillgång till telefon långt efter det.
Jag har dragit slutsatsen som försvaret borde ha gjort, tejprullen var Vatchareeyas. Nu presenterades inte den hypotesen för domstolarna, och de tog därför aldrig ställning till den.

Han kan ha uppfört sig märkligt vilket skrämde henne, för att lugna ned sig och inte utgöra något hot och hon beslutade sig därmed att inte ringa. Senare har han spårat ur igen.

Citat:
Jag ser helheten när detaljer har granskats och förkastats. Du ser inte helheten när det gäller blodplantering. En desperat mördare som vet att Vatchareeya var hos Kim inser lätt möjligheten att plantera bevis. Det var enkelt att utföra om hen visste vad för slags bil Kim hade. När kroppen inte hade hittats på två veckor flyttade hen den sonika till en plats där den var lätt att hitta och dessutom pekade ut Kim.

Det svaga är att du anser blodplantering som möjlig just för att KJ du inte tycker KJ:s förmågor lever upp till att kunna utföra brottet, och endast det. Det är ett väldigt svagt argument och inget som på något sätt bevisar att så skett.

Denne person måste ha detaljkunskap om KJ och dennes förehavanden. Värnet, bilen, hans taskiga hygien, etc.

Citat:
Du ser inte heller helheten när det gäller MB. Några indicier som bildar en helhet:
  • Falskt alibi
  • Radering av SMS i exakt rätt tid
  • Lögn om vänskap med Vatchareeya sista gången de sågs
  • Samlare av knivar
  • Hetsigt humör
  • Vän med polismän

Jag har inga problem med att se att det finna saker som gör MB intressant. Även då polisen eftersom de är intresserade av honom inledningsvis. Dessa är utan tvekan indicier som ligger MB till last, men de bildar ingen kedja och är långt svagare än den kedja som bildats mot KJ.

Du jämföra din lilla lista med:

Citera
2018-12-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoCompacto
Först och främst vill jag understryka att vi alla i denna tråd är lekmän. Experter inom olika gebit har redan utvärderat fallet och tagit ett mycket väl genomtänkt och beprövat beslut. Folk blir inte godtyckligt dömda till mord (eller dråp) i Sverige på 2000-talet. Att påstå något sådant är ett hån mot vårt mycket väl fungerande rättssystem. Om någon döms som skyldig, kan och bör vi utgå från att individen i fråga är skyldig.

Nåja, vi har ändå fallet Kaj Linna där det sedermera visade sig vara fysiskt omöjligt för Kaj att begå mordet, trots detta dömdes han både i båda instanser. Nu är det självklart så att i de allra flesta fall så gör domstolarna en korrekt bedömning och dömer rätt gärningsman. I detta fall är jag osäker på om rätt gärningsman lagförts, främst på grund av utredarnas underlåtenhet att undersöka den alternativa gärningsman.

När det gäller bevisplantering som tidigare har diskuterats i tråden skulle jag säga att Quick-fallen är ett exempel på detta, då det i mina ögon anses vara bevisplantering att ge en misstänkt information om hur morden har gått till för att kunna få ett trovärdigt erkännande.

Gott nytt år på dig också!
Citera
2019-01-01, 03:41
Medlem
Citat:
God eftermiddag, alla!

Jag har följt den här tråden länge och noggrant, då den intresserar mig både av personliga och yrkesmässiga skäl, men jag har fram till dagens datum bitit mig själv i handen och låtit bli att göra några inlägg.
Efter att ha läst all galenskap (ja, det finns dessvärre inget bättre begrepp för många inlägg...) som producerats av vissa trådskrivare, så känner jag dock nu att jag måste kommentera ett par saker.
Låt oss betrakta det som en skog. KJ är med absolut största sannolikhet skyldig!

Det som jag med 100% säkerhet kan påstå är att KJ är helt oskyldig till mordet på Bangsuan.
Motivet är mycket viktigt när man ser till ett mordfall och för KJ fanns det inget motiv att likvidera Bangsuan.
KJ blev utpekad av spaningsledningen som misstänkt därför Bangsuan besökte honom den kvällen hon försvann.
Bangsuan lämnade KJ:s bostad vid ca 21.00 tiden och hade sagt till KJ hon skulle gå hem, och avböjt KJ:s förslag att han skulle skjutsa hem henne som hon påstod att han druckit en öl.
Vid 21.30 tiden är det ett vittne som möter en ung thailändsk tjej på Lejonbacksvägen där signalementet helt överensstämmer att det var Bangsuan och som inte var på väg hemåt.
Efter att Bangsuan lämnat KJ:s bostad dricker han 5 burköl och åker sedan till föräldrahemmet, han säger att han kommer dit vid 22.00 tiden som den yngre brodern och en vän till honom intygar.
KJ stannar i föräldrahemmet ca 1 timme när han återvänder hem.

Det som kan sägas är att det är helt omöjligt att utföra ett styckmord på 10-20 minuter och sedan placera kroppsdelarna i värnet på isen som finns vid Mjösjöberget.
Eftersom torson vägde 33 kg och terrängen är mycket besvärlig från vägen till värnet och skottgluggen ligger högt över marknivån där kroppsdelarna placerades igenom, har det varit två personer som utfört det.
Polisen med två spårhundar Kompis och Uno fick starka markeringar att värnet var gömstället och lagringsplatsen för kroppsdelarna.
De måste ha legat i kyla eftersom ingen förruttnelse hade skett efter 17 dygn och den enda möjligheten var på is i ett värn, som bekräftar att hundarnas markeringar var helt korrekt.
Efter 17 dygn kom kroppsdelarna till Gula huset och därintill och den tiden hade KJ spaning på sig och kan inte vara den som placerade dem dit.
De som tog kroppsdelarna till Gula huset och därintill var naturligtvis gärningsmännen som var två personer.

KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar från Bangsuan, som påståtts utan kan ses som ett sätt att med falska anklagelser få honom skyldig till ett mord, som han aldrig utfört.
Den 24maj efter att kroppsdelarna kom fram togs hans bil i beslag och undersöktes, men det fanns ingenting som visade att han transporterat några kroppsdelar.
Det fanns blodspår i bagageutrymmet bland rekvisitan hans, men de kom från Bangsuan när hon levde och hade därför ingenting med kroppsdelar att göra från Bangsuan.

Den 23 juli gjordes sökning med likspårhunden Uno i KJ:s bil, där hunden Uno markerade för någonting vid bagageutrymmets högra sida, men ingen vet vad den markerade.
Någon markering av hunden Uno gjordes inte i kupeen och vid förarsätet, som bevisar att markeringen i bagageutrymmet var ingen liklukt, om transport av kroppsdelar hade gjorts skulle hela kupen haft liklukt,som inte var fallet.
KJ: s kläder togs i beslag och kontrollerades för liklukt men ingen sådan lukt fanns i hans kläder.
Det är helt omöjligt att mörda stycka och transportera kroppsdelar utan att det inte uppstår liklukt i bilens kupee och kläderna.

Det som hunden Uno markerade på högra sidan i bagageutrymmet vet man inte vad det var, att det var något som var planterat dit är inte uteslutet.

Jag anser den här massiva anklagan mot KJ att han är gärningsmannen kan bero på stor okunnighet, eller att man vill skydda gärningsmännen som mördade och styckade Bangsuan.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-01 kl. 04:07.
Citera
2019-01-01, 08:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
God eftermiddag, alla!

Men nu över till ett par saker där jag kan bidra med lite kunskap. Jag har en magisterexamen från Lunds universitet inom bland annat psykologi och socialpsykologi. Jag har även studerat kriminologi. Framförallt har jag jobbat mycket med individer som har (vad som tidigare kallades) Aspergers syndrom, ADHD och andra autismspektrumtillstånd. Jag är alltså mycket väl insatt i neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Vad som är kännetecknande för en person med Kristoffer/Kims problematik är en mycket ojämn begåvningsprofil.

Att påstå att KJ inte vore kapabel att genomföra dådet eller städa upp efter sig, baserat på Aspergerdiagnosen, håller definitivt inte. Alla personer med autismspektrumtillstånd är individer och det går inte att göra någon generalisering, men ett genomgående drag är att de, när situationen kräver, kan hyperfokusera och fungera långt över sin vardagliga förmåga. KJ är definitivt kapabel att undanröja bevis.

Varför missade då KJ blodet i bakluckan och/eller tejprullen? Borde inte den "hyperfokuserade aspien" tagit hand om detta? Svar: nej. Jag hänvisar å ena sidan till den ojämna begåvningsprofilen och å andra sidan till att mordet och allt jobb med undanröjningen innebar en massa psykisk stress, som medförde att några mindre misstag begicks. KJ är en människa. Människor begår misstag, i synnerhet under psykisk stress.

När vi ändå är inne på autismspektrumtillstånd, så tycker jag förresten verkligen att letspanic och Combival ställde en motiverad fråga till Quarell. Jag har följt både denna tråd och andra (som "Marinafallet") och ställer mig helt bakom letspanics och Combivals antaganden. Det är på intet sätt ett personangrepp. Det är av relevans för tråden, då neurotypiker och personer med autismspektrumtillstånd både har olika sätt att kommunicera och olikartad logik.

Bäste Quarell, lyssna nu vänligen: Du förstår dessvärre fortfarande ingenting om sannolikhetslära och tyvärr tycks det vara väldigt svårt för dig att bearbeta informationen hur mycket stackars letspanic än förklarar. Ett konstaterande har inget med sannolikheter att göra. Försök nu ta in följande: Olof Palme sköts till döds i Stockholm. Detta innebär inte att sannolikheten är 1 att en statsminister ska skjutas. Sannolikheten att en statsminister ska skjutas kan däremot räknas fram genom att jämföra antalet skjutna statsministrar med antalet framträdanden som gjorts av statsministrar. Exempelvis. Vi kan även föreställa oss andra räknemodeller. Kanske skjuts en statsminister per 100 000 framträdanden (bara en mycket grovt tillyxad siffra, som agerar exempel). Att Palme är död är bara ett konstaterande som inte säger något om hur ofta mord på statsministrar sker. Det intressanta är hur ofta statsministrar lönnmördas. Svaret där är "extremt sällan". Svaret på hur ofta bevisplantering sker är, i sin tur, "exceptionellt sällan".

Sannolikheten att alla indicier mot KJ enbart är "fusk" eller "otur" är mycket låg. Sannolikheten att plantering av bevis (som i sig är exceptionellt ovanligt och knappt existerar) gjorts mot KJ är så pass låg att den i praktiken måste ses som obefintlig. Detta då MB inte är en expert i forensik och KJ har en mycket irrationell livsstil (inget jobb, inga fasta tider och en mycket varierande dygnsrytm).

Quarells ständigt upprepade argumentation att man måste dubbelkontrollera varje blad på vartenda träd för att se att det är en skog har ingen förankring i verkligheten och hur domstolar arbetar. Naturligtvis är detta inte heller vad professor Christian Diesen förespråkar. Vi har en tydlig skog här. Låt oss betrakta det som en skog. KJ är med absolut största sannolikhet skyldig!

Tack för att du förklarade detta! Att personer med Asperger har en ojämn begåvningsprofil är något jag försökt förklara men inte lyckats. Det sägs att Einstein (med sin intelligens) inte kunde knyta sina egna skor, och vet man det är det inte svårt att förstå varför Kristoffer missade eller inte brydde sig om blodet i bagaget som ett exempel. "Vanliga" personer som begår mord gör misstag medvetet eller omedvetet så varför skulle inte Kristoffer kunna göra det med sin problematik?

Det är ingen idé att försöka övertyga Quarrel om någonting. Har han bestämt sig för något går det inte att rubba. Den energin kan man lägga på något viktigare.

Gott nytt år!!
Citera
2019-01-01, 08:45
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Jag lägger min röst på älven.
Tror att det kan ha varit av nyfikenhet, eventuellt något som gärningsmannen funderat på en längre tid.

Så kan det vara. Det var en annan mördare med Asperger som förklarade sin styckning med att han ville se hur personen såg ut inuti. Att titta i böcker eller på nätet räckte inte tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in