Citat:
Ursprungligen postat av
DiscoCompacto
God eftermiddag, alla!
Jag har följt den här tråden länge och noggrant, då den intresserar mig både av personliga och yrkesmässiga skäl, men jag har fram till dagens datum bitit mig själv i handen och låtit bli att göra några inlägg.
Efter att ha läst all galenskap (ja, det finns dessvärre inget bättre begrepp för många inlägg...) som producerats av vissa trådskrivare, så känner jag dock nu att jag måste kommentera ett par saker.
Låt oss betrakta det som en skog. KJ är med absolut största sannolikhet skyldig!
Med detta önskar jag alla ett gott nytt år!
Det som jag med 100% säkerhet kan påstå är att KJ är helt oskyldig till mordet på Bangsuan.
Motivet är mycket viktigt när man ser till ett mordfall och för KJ fanns det inget motiv att likvidera Bangsuan.
KJ blev utpekad av spaningsledningen som misstänkt därför Bangsuan besökte honom den kvällen hon försvann.
Bangsuan lämnade KJ:s bostad vid ca 21.00 tiden och hade sagt till KJ hon skulle gå hem, och avböjt KJ:s förslag att han skulle skjutsa hem henne som hon påstod att han druckit en öl.
Vid 21.30 tiden är det ett vittne som möter en ung thailändsk tjej på Lejonbacksvägen där signalementet helt överensstämmer att det var Bangsuan och som inte var på väg hemåt.
Efter att Bangsuan lämnat KJ:s bostad dricker han 5 burköl och åker sedan till föräldrahemmet, han säger att han kommer dit vid 22.00 tiden som den yngre brodern och en vän till honom intygar.
KJ stannar i föräldrahemmet ca 1 timme när han återvänder hem.
Det som kan sägas är att det är helt omöjligt att utföra ett styckmord på 10-20 minuter och sedan placera kroppsdelarna i värnet på isen som finns vid Mjösjöberget.
Eftersom torson vägde 33 kg och terrängen är mycket besvärlig från vägen till värnet och skottgluggen ligger högt över marknivån där kroppsdelarna placerades igenom, har det varit två personer som utfört det.
Polisen med två spårhundar Kompis och Uno fick starka markeringar att värnet var gömstället och lagringsplatsen för kroppsdelarna.
De måste ha legat i kyla eftersom ingen förruttnelse hade skett efter 17 dygn och den enda möjligheten var på is i ett värn, som bekräftar att hundarnas markeringar var helt korrekt.
Efter 17 dygn kom kroppsdelarna till Gula huset och därintill och den tiden hade KJ spaning på sig och kan inte vara den som placerade dem dit.
De som tog kroppsdelarna till Gula huset och därintill var naturligtvis gärningsmännen som var två personer.
KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar från Bangsuan, som påståtts utan kan ses som ett sätt att med falska anklagelser få honom skyldig till ett mord, som han aldrig utfört.
Den 24maj efter att kroppsdelarna kom fram togs hans bil i beslag och undersöktes, men det fanns ingenting som visade att han transporterat några kroppsdelar.
Det fanns blodspår i bagageutrymmet bland rekvisitan hans, men de kom från Bangsuan när hon levde och hade därför ingenting med kroppsdelar att göra från Bangsuan.
Den 23 juli gjordes sökning med likspårhunden Uno i KJ:s bil, där hunden Uno markerade för någonting vid bagageutrymmets högra sida, men ingen vet vad den markerade.
Någon markering av hunden Uno gjordes inte i kupeen och vid förarsätet, som bevisar att markeringen i bagageutrymmet var ingen liklukt, om transport av kroppsdelar hade gjorts skulle hela kupen haft liklukt,som inte var fallet.
KJ: s kläder togs i beslag och kontrollerades för liklukt men ingen sådan lukt fanns i hans kläder.
Det är helt omöjligt att mörda stycka och transportera kroppsdelar utan att det inte uppstår liklukt i bilens kupee och kläderna.
Det som hunden Uno markerade på högra sidan i bagageutrymmet vet man inte vad det var, att det var något som var planterat dit är inte uteslutet.
Jag anser den här massiva anklagan mot KJ att han är gärningsmannen kan bero på stor okunnighet, eller att man vill skydda gärningsmännen som mördade och styckade Bangsuan.