Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Jag föreslår att du återgår till att skriva tv-deckarmanus eller något. Att inte upprätthålla gränser mellan vad som är fruktansvärt och vad som är vedervärdigt är vidrigt i min värld, och ett sätt att normalisera och bejaka det vidriga. Jag kan väl inte rå för det. Att somliga därutöver försöket slå mynt av sånt på verkliga människors bekostnad är en styggelse.
Det finns inget i detta fall som indikerar att föräldrarna inte gjort vad de kunnat, eller uppfattat det så, vilket också leder mig att tro att barnen var sjukare än vad som framkommit.
Om föräldrarna:
- de hade god ekonimi, bra bostad, två bilar, bra jobb, talade språket väl, var välutbildade med äldre anhöriga och syskon i livet.
- De kunde och visste hur man tar sig fram inom institutioner som skola, sjukvård, mm
- de hade lyckats få till unik dubbel hemundervisning.
- de lurade paret Hanssons att att de ville ha ett testamente av något sannolikt banalt skäl.
- De utelämnade redan i detta testamente helt sina fortfarande levande döttrar
- De planerade under flera månader morden på barnen
- De nämnde inget alls om detta till någon utomstående. Tvärt om satt O och spelade med kring diskussioner om framtida yrkesprojekt.
- de fortsatte bägge att jobba - trots sjuka barn
- De ordnade ingen giftcocktail eller några sederande mediciner till barnen.
- De mördade barnen planerat på ett brutalt sätt genom strypning/kvävning.
- deras uppgivna skäl att de inte kunde se någon framtid för eller med ME-sjuka barn, är helt tokigt, när sjukdomen har så god prognos för barn - något de måste känt till.
De har absolut inte ”gjort vad de kunnat”, lika lite som andra mördare som inte kunnat avhålla sig från mord. Vid just dessa mord hade dock O och H definitivt det väl förspänt i livet och enormt många möjligheter att både hejda sig, stoppa varandra eller be om hjälp. De var inte heller psykiskt sjuka enligt polisen och hade kunnat dela med sig av sina lugnade preparat till barnen, något de inte gjorde.
Nej, deras dubbelmord på barnen är, oavsett om du tror att barnen (just då) var sjukare än vad som framkommit, både fruktansvärda och vedervärdiga
Menar du dessutom att sjukare barn skulle varit mer försvarligt att mörda??
Förhoppningsvis inser alla föräldrar i hela världen hur vidriga och förkastliga Os och H’s handlingar varit. Och att detta aldrig sker någonstans igen.
RIP Agnes och Moa.
Gott Nytt År! 🎉🍾💥