Citat:
Ursäkta om jag "lånar" delar ur ditt inlägg men det här sätter lite fingret på vad jag tänker kring detta och kring diskussionen också.
Många tycks utgå från att föräldrarna utsattes för olika umbäranden o.s.v. vilka drev dem mot detta hemska slut.
Jag vänder på bogen och säger att detta inte ha kunnat hända om de inte haft mörkret inom sig från början. Det finns inga särskilda förvärvade egenskaper eller tillstånd som driver fram sådana här mänskliga katastrofer. Det måste ske inifrån. De var båda extremt mörka personligheter.
Om man utgår från att föräldrarna båda var extremt mörka personligheter, kan man vidga blicken från villan och titta ut i världen. Kan de ha begått några hemska brott tidigare? Jag skulle inte säga att det vore omöjligt, när de nu klarade av detta. Liksom ifråga om incestspåret, skulle det röra sig om skammen som motiv i så fall.
Jag hoppas att deras DNA sparas i sökregistren över kriminella, åtminstone.
Många tycks utgå från att föräldrarna utsattes för olika umbäranden o.s.v. vilka drev dem mot detta hemska slut.
Jag vänder på bogen och säger att detta inte ha kunnat hända om de inte haft mörkret inom sig från början. Det finns inga särskilda förvärvade egenskaper eller tillstånd som driver fram sådana här mänskliga katastrofer. Det måste ske inifrån. De var båda extremt mörka personligheter.
Om man utgår från att föräldrarna båda var extremt mörka personligheter, kan man vidga blicken från villan och titta ut i världen. Kan de ha begått några hemska brott tidigare? Jag skulle inte säga att det vore omöjligt, när de nu klarade av detta. Liksom ifråga om incestspåret, skulle det röra sig om skammen som motiv i så fall.
Jag hoppas att deras DNA sparas i sökregistren över kriminella, åtminstone.
Instämmer i dina förnuftiga tankegångar.
Det är precis det jag också försökt framhålla tidigare.
Dera uppgivna orsak om ”bristande framtida liv i egentlig mening” med hänvisning till barnens nuvarande ME-sjukdom håller inte.
Det är inget skäl att se bristande framtida livskvaliteter om 80% av alla ME-sjuka barn är helt friska inom ett par år.
Det är strunt att ange det som skäl. Ett sätt att luras.
Antagligen bottnat i samma förvanskade uppgifter om ”ofattbar sjukdom” och sjukdomsförtvivlan över barnen som främst O verkar ha ventilerat på jobb.
Det lurar den mindre insatta och pålästa omgivningen!
Med det lurar igen annan och O och H var definitivt inte själva okunniga om den utmärkta prognosen för barnens totala tillfrisknande från ME-besvären.
Enligt mitt förmenade:
- innehåller förklaringsbrevet en stor medveten lögn om orsaken
- måste de ha fört rektorn bakom ljuset
- måste O ha antydd felaktigheter till sina arbetskamrater om barnens sjukdom och prognos
- har de antagligen lurat vissa släktingar inte bara genom att mörka mordplanerna, utan också om barnens sjukdom och prognos.
Det måste finnas ett eller flera andra bakomliggande skäl än de föräldrarna i avskedsbrevet uppger var deras skäl. Det finns saker som de döljer i detta - de hade sannolikt andra skäl att mörda barnen. Inte ens de själva kan ha trott att detta kunde ”gå hem” som skäl.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-31 kl. 17:31.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-31 kl. 17:31.