Citat:
Ursprungligen postat av
fruOl
Lite OT men ändå inte...
Skadade mina tänder när jag var 8 i en cykelolycka så fem framtänder i överkäken är ersatta med en sk bro.
Nu har jag haft samma bro sedan tonåren (vilket är typ 30 år sedan) och den ska bytas.
Avtryck görs och så ska färg väljas så tandläkaren tar fram nån slags provfasader i olika färger och jämför mot min underkäke..så hittar hon den hon tycker ser bra ut och ska visa mig. Men jag vill verkligen inte se mig i spegeln med bara titanskruvar som sticker ut så jag sluddrar fram
-jag litar på er, bara det inte ser ut som Anna Books
Det blir lite pinsam tystnad i en sekund.
Sen brast det totalt för både tandläkare och sköterska..
-Du, Jag har inte gått i högskolan på tok för dyra år och jobbat i 30 år för att skämma ut mig. Ingen fara. Du kommer inte vara i närheten av hennes flourescerande gaddar.
Sen fortsatte de diskussionen sig emellan kring hur man förstör sitt varumärke om man gör en sån sak. Vem vill ens bli sammankopplad med Anna Book..var rätt roligt att ligga där och "tvingas lyssna" Min tandläkare är väldigt vän och mysig...men hon flippade totalt kring Books tänder. Så får man bara inte göra som yrkesmänniska, sa hon om Books tandläkare
Så....de där gaddarna för 3000 st...jösses..och dessutom...mina nya 5 st, inkl lite annat sidojobb, tandsten, en dragning av gammal visdomstand mm slutar på 14.000 . Och min tandläkare är inte billig. Men jag antar att Books tänder inte subventioneras..
Alltså..jag tror inte en sekund på att Anna har betalat drygt 100 000 för sina tänder, som hon försöker
påskina.Även om hon vägrar säga hur mycket hon ens har betalat.
Men hon säger att tänderna kostar mellan 3000-6000 kr styck och att hon totalt ska sätta in 30
tänder...
Det är möjligt att tandläkaren gjorde en deal med Anna, tex att Felicia skulle jobba få gratis inofficiellt, typ att hon står som anställd med lön, fast hon inte gör ett dyft, bara för att få Sgi om hon sjukskriver sig.Detta mot att Anna gratis eller för typ några tusen fick sina tänder gjorda.