2018-12-29, 21:16
Medlem
NiccoJs avatar
Jag tänkte på nästa års casting
Mimmi från Reine o Mimmi
Han den flintskallige gotlänningen som skötte Keno dragningen.
Samson Biceps
Farmen Qristina
Spy Elin
Citera
2018-12-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Precis som i "Så mycket Bättre" och alla andra liknande program. Tycker slottet blir lite tradigt faktiskt när man i en timma ska sitta och lyssna på deras livshistorier. Så intressanta är de inte.

Så mycket bättre-gängen de senaste åren måste ju ändå vara klart mer kända för gemene man än vad Stjärnorna på slottet(med undantag för någon jättekänd) har varit. Dessutom är det ju en poäng med tolkningarna som det alltid är lite spännande att se vad det blir av. Slottet-formatet är ju helt katastrofalt tamt.

Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Mimmi från Reine o Mimmi
Samson Biceps
Farmen Qristina
Spy Elin

Ing-Marie Carlsson(Mimmi) är ju faktiskt ett klart mer välkänt ansikte för många svenskar, än vad flertalet av deltagarna de senaste åren har varit. Hon har varit med i ett flertal riktigt stora produktioner(både kvaliteten på produktionerna och hennes rollers storlek har ju varierat...).
Citera
2018-12-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Sven Melander är väl den enda riktiga superstjärnan denna säsongen. Sett till vad han gjort och hur allmänt känd han är.

Läckberg är ju ett skämt. Känd men mer för att hora för medier..Annars är hon en vanlig deckarförfattare varken mer eller mindre än någon annan.

Resten är vanliga skådespelare. Kända såklart..men ingen superstatus för gemene man.

Jag håller med om att Sven Melander är den enda riktiga, kanske inte SUPER men åtminstone stjärnan i den här säsongen. Så han borde ha varit sist. För det brukar väl vara så att de spar den mest attraktive till sist i "Stjärnorna på slottet"?

Jag har endast sett en del av första avsnittet och tycker att Läckberg bär sig högst osmakligt åt. Skjuta fram frågor om Svens liv som han kanske inte haft i åtanke att dela med sig av till hela svenska folket. Hon äcklar mig bara därför.
Citera
2018-12-29, 21:40
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Mimmi från Reine o Mimmi
Samson Biceps
Farmen Qristina
Spy Elin
Varför inte bara porrstjärnorna på slottet?
Samson, Göran Vänster, Märtha, den där horan i Akalla, den gotländska kommunalpolitikern som var med i Fäbodjäntan etc.
Citera
2018-12-29, 21:57
Medlem
Mullrets avatar
Melander är ju rätt kul. Och har levt ett intressant liv. Det är väl kombinationen av talang och livsöde som ger programmet ett intresse för tittaren.

Alla kan ju inte vara dagsaktuella.
Citera
2018-12-29, 21:58
Medlem
enfindams avatar
Ganska underhållande med Sven Melander som stjärnan för kvällen. Kände inte igen Kajsa Ernst och Alexander Karim, ska man göra det?
Citera
2018-12-29, 22:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Ganska underhållande med Sven Melander som stjärnan för kvällen. Kände inte igen Kajsa Ernst och Alexander Karim, ska man göra det?
Ska göra och ska göra, de är tämligen kända skådespelare men kanske inte hos gemene man som inte är intresserad av film/teatervärlden. Ernst var gift med framlidne Göran Stangertz och har gjort en del roller men Karim kanske är desto mer okänd. Vet inte om han fått sitt stora "break" än egentligen, även om han spelade huvudrollen i TV3-serien Advokaten (2018).
Citera
2018-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ska göra och ska göra, de är tämligen kända skådespelare men kanske inte hos gemene man som inte är intresserad av film/teatervärlden. Ernst var gift med framlidne Göran Stangertz och har gjort en del roller men Karim kanske är desto mer okänd. Vet inte om han fått sitt stora "break" än egentligen, även om han spelade huvudrollen i TV3-serien Advokaten (2018).

Karim spelade med i "Andra avenyn" samt i "Äkta människor"("Hubotar"?). Ja, sedan har han nog förekommit som någon nämnde i Beck också. Förmodligen en massa mer. Men mest att han ÄNNU INTE ÄR DÄR... Det hade varit roligare med Mikael Persbrant OCH Maria Bonnevie i samma program. Fast det hade nog Sanna Lundell förbjudit. Men Lasse Åberg kunde väl ha varit med? Per Morberg? Lena Philipsson? Jag kunde rabbla upp en hel del så som att samla ihop gamla deltagare av NATIONAL TEATERN, men undrar VARFÖR HAR MAN MED LÄCKBERG?!!! Då kan man snart ha med Anna Book, Blondinbella och varför inte Gunilla Persson...
Citera
2018-12-29, 23:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Karim har ju även varit med i Falk-filmerna. Bra och sympatisk faktiskt. Tycker jag.
Citera
2018-12-29, 23:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Karim har ju även varit med i Falk-filmerna. Bra och sympatisk faktiskt. Tycker jag.
Just det, glömde jag.
Citera
2018-12-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Karim spelade med i "Andra avenyn" samt i "Äkta människor"("Hubotar"?). Ja, sedan har han nog förekommit som någon nämnde i Beck också. Förmodligen en massa mer. Men mest att han ÄNNU INTE ÄR DÄR... Det hade varit roligare med Mikael Persbrant OCH Maria Bonnevie i samma program. Fast det hade nog Sanna Lundell förbjudit. Men Lasse Åberg kunde väl ha varit med? Per Morberg? Lena Philipsson? Jag kunde rabbla upp en hel del så som att samla ihop gamla deltagare av NATIONAL TEATERN, men undrar VARFÖR HAR MAN MED LÄCKBERG?!!! Då kan man snart ha med Anna Book, Blondinbella och varför inte Gunilla Persson...

Lasse Åberg var faktiskt med 2013. Rätt bedrövligt tråkig tv var det, även för att vara Stjärnorna på slottet.

Citat:

Ja, men det gör inte att det finns någon vits med att ha med honom i Stjärnorna på slottet. Hela vitsen med programmet de första åren var ju att riktigt etablerade och välkända svenskar i stort sett skulle göra något sorts bokslut över karriären och livet i stort om de kände för det.
Citera
2018-12-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Lasse Åberg var faktiskt med 2013. Rätt bedrövligt tråkig tv var det, även för att vara Stjärnorna på slottet.

Ja, men det gör inte att det finns någon vits med att ha med honom i Stjärnorna på slottet. Hela vitsen med programmet de första åren var ju att riktigt etablerade och välkända svenskar i stort sett skulle göra något sorts bokslut över karriären och livet i stort om de kände för det.
Jaha... Ja, då måste han varit tråkig till den grad att jag totalt missat honom. Vad tycker du om Persbrandt och Bonnevie då? Vore inte det intressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in