2018-12-21, 00:36
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Ketamin håller sig bra länge om man förvarar det svalt torrt och i skugga, förlorar ej nämnvärd potens om det förvaras rätt.

Bra länge, snackar vi år då? Är det frysen som gäller då eller?
Sen har jag en annan fråga. Funkar det att ta ketamin igen efter ruset eller har man väldigt hög tolerans?
Citera
2018-12-21, 07:04
Medlem
Greenwhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Sen har jag en annan fråga. Funkar det att ta ketamin igen efter ruset eller har man väldigt hög tolerans?

Japp vi snackar många år, läst om folk som använt 20+ år gammalt ketamin som fungerade! Frys ska ej behövas så länge det förvaras svalt och mörkt. Visst kan man fylla på efter första dosen och få bra effekt, är inte som med typ svamp/lsd där man får massiv tolerans efter första dosen, jag brukar förbereda ett gäng 100-mg linor när det är dags för keta så man kan fylla på när man vaknar till igen
Senast redigerad av Greenwhite 2018-12-21 kl. 07:10.
Citera
2018-12-21, 08:43
Medlem
Greenwhites avatar
Är det fler som prövat ketamin tillsammans med 5-htp? Typ femte gången jag fick chansen att pröva keta hade jag även tagit 200 mg 5-htp dagligen ett par dagar innan, läste lite om hurvida det kan kombineras online och såg då en tråd på bluelight där det snackades om att 5-htp gjorde keta-trippar mer visuella och visst kändes det som att keta trippen blev mer visuellt spektakulär efter jag hade tagit 5-htp. Mkt mer livliga visuella hallucinationer och mkt mer färger. Fortsatte experimentera med kombinationen och mest effekt märkte jag av när jag tog 5-htp dagligen två dagar innan samt på morgonen innan jag tog ketaminet. Har köpt hem mer keta och 5-htp för fortsatta experiment
Senast redigerad av Greenwhite 2018-12-21 kl. 08:50.
Citera
2018-12-21, 12:46
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Japp vi snackar många år, läst om folk som använt 20+ år gammalt ketamin som fungerade! Frys ska ej behövas så länge det förvaras svalt och mörkt. Visst kan man fylla på efter första dosen och få bra effekt, är inte som med typ svamp/lsd där man får massiv tolerans efter första dosen, jag brukar förbereda ett gäng 100-mg linor när det är dags för keta så man kan fylla på när man vaknar till igen

Okej. Då är det väl kylen eller frysen som gäller då, för rumstemperatur är ju inte så svalt.
Okej, då vet jag. Tackar!
Citera
2018-12-21, 12:50
Medlem
Keta+kokain är en riktig skön blandning!
Citera
2018-12-28, 06:45
Medlem
Går det att använda sig av ketamin för att bli kvitt med andra beroenden man kan tänkas lida av? Jag vet att svamp sägs kunna hjälpa mot beroenden som t.ex. rökning, och långtidsrökare som slutat efter att de tagit det, funkar ketamin bra i liknande syfte? Utöver det, funkar det bra även mot t.ex. psysisk ohälsa, trauman, kronisk smärta, antisocialt beteende, autism, flyktbeteende och andra saker man kan tänkas lida av? Har läst lite på nätet om hur ketamin använts som riktigt bra läkemedel mot saker som dessa men hade gärna uppskattat om någon kunde säga vad de tänker och tycker kring det, har inte testat själv nämligen någonsin. Folk som gjort behandling på en klinik (i USA) har fått betala riktigt mycket pengar gentemot vad det egentligen kostar, är det inte möjligt att bara självmedicinera sig då? Då har de kört IV (en ketaminlösning i en spruta alltså) i små mängder, är det stor skillnad vad gäller positiva effekter på IV gentemot nasalt? Annars kan man väl köpa hem en spruta och mixa lite av ketaminpulvret i någon ml vatten och ta i sig på egen hand, kan väl inte vara jättekomplicerat.
Citera
2018-12-28, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Går det att använda sig av ketamin för att bli kvitt med andra beroenden man kan tänkas lida av? Jag vet att svamp sägs kunna hjälpa mot beroenden som t.ex. rökning, och långtidsrökare som slutat efter att de tagit det, funkar ketamin bra i liknande syfte? Utöver det, funkar det bra även mot t.ex. psysisk ohälsa, trauman, kronisk smärta, antisocialt beteende, autism, flyktbeteende och andra saker man kan tänkas lida av? Har läst lite på nätet om hur ketamin använts som riktigt bra läkemedel mot saker som dessa men hade gärna uppskattat om någon kunde säga vad de tänker och tycker kring det, har inte testat själv nämligen någonsin. Folk som gjort behandling på en klinik (i USA) har fått betala riktigt mycket pengar gentemot vad det egentligen kostar, är det inte möjligt att bara självmedicinera sig då? Då har de kört IV (en ketaminlösning i en spruta alltså) i små mängder, är det stor skillnad vad gäller positiva effekter på IV gentemot nasalt? Annars kan man väl köpa hem en spruta och mixa lite av ketaminpulvret i någon ml vatten och ta i sig på egen hand, kan väl inte vara jättekomplicerat.

De har även studerar skillnaden på IV och nasalt för medicinskt bruk, de var förvåmingsvärt små, bara något högre dos nasalt.

Jag har aldrig tagit ketamin IV, men tycker det fungerat rätt bra IM, men det har jag väl egentligen gjort för att få ut mer rus. Nasalt duger för antidepressiv effekt.

Hur det är för att bli drogfri vågar jag inte säga, men jag tycker det brukar lindra abstinensen lite från tex benzo/Lyrica.
Citera
2018-12-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notbert
Keta+kokain är en riktig skön blandning!
Det är ju inget speciellt, du borde köra med tjack istället tar bort dåsigheten mycket mer och du får en närmast E känsla i hela kroppen.. det är rätt sjukt. Väldigt dåligt för hjärtat, efter några timmar så kan man få rätt obehag känsla i kroppen
Citera
2018-12-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi

självklart brukar klubba väldigt ofta på ket, det har sin charm istället för att ligga hemma och dra det på efterfest.. allt ljud och all ljus är liksom inuti en på ett oförklarligt sätt och allt är underbart kul. vad vi kommit fram till är att om du endast kickar ket under kvällen tillsammans alkohol så klarar du dig; 3-4 timmar innan du däckar av och inget biter något längre och benen väger ton men kör och fyller på varje halvtimme tills det inte biter mer. det funkar varje helg i någon månad sen börjar toleransen rusa iväg och det biter knappt men om du vilar från det några veckor så är allt som vanligt så håll en bra balans
Citera
2019-01-11, 19:51
Medlem
Nochillss avatar
Tycker att det är läskigt att det är så svårt att dosera Ketamin korrekt även om man är en någorlunda van trippare.
Under förra helgen drog jag i mig ca 200 mg och låg på gränsen till en panikattack när K kom igång väldigt fort.

Jag blev tvungen till att ställa mig upp med stöd och hyperventilera en 45 minuter för att kunna stävja rusets påverkan. Det går liksom aldrig att vara helt säker på att man har kontrollen på Ketamin vilket är både lömskt som skrämmande.

BTW: Jag hade tagit ca 100 mg MDMA en timme innan
Senast redigerad av Nochills 2019-01-11 kl. 19:53.
Citera
2019-01-20, 01:01
Medlem
Haloperidols avatar
Bortsett från att dra i sig denna eminenta substans och på empirisk manér uppskatta diskrepansen mellan racemiskt och s-isomer, finns där något fördelaktigt tillvägagångssätt i syfte att avgöra vilken sort man har att göra med?

Vi benämner racemiskt ketamin ¨R¨ samt s-isomer ¨S¨.

R och S är till utseendet identiska. Potensen står i klar korrelation med kristallernas längd. Ljusets reflektion av drogen kan även agera referenspunkt vad potensen beträffar.

Tog en 30 minuters paus från författandet av detta inlägg då jag hamnade i evighetens hål.

Min fråga

Hur ser man skillnad på racemiskt/s-isomer?

Ber ödmjukast om ursäkt för ett potentiellt osammanhängande inlägg, befinner mig i skrivande stund i dimension 3.14!
Citera
2019-01-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Bortsett från att dra i sig denna eminenta substans och på empirisk manér uppskatta diskrepansen mellan racemiskt och s-isomer, finns där något fördelaktigt tillvägagångssätt i syfte att avgöra vilken sort man har att göra med?

Vi benämner racemiskt ketamin ¨R¨ samt s-isomer ¨S¨.

R och S är till utseendet identiska. Potensen står i klar korrelation med kristallernas längd. Ljusets reflektion av drogen kan även agera referenspunkt vad potensen beträffar.

Tog en 30 minuters paus från författandet av detta inlägg då jag hamnade i evighetens hål.

Min fråga

Hur ser man skillnad på racemiskt/s-isomer?

Ber ödmjukast om ursäkt för ett potentiellt osammanhängande inlägg, befinner mig i skrivande stund i dimension 3.14!

Trevligt du hade det

Enligt min efterforskning så går det inte att se skillnaden på dessa. Det enda man kan veta är på effekten och inte utseendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in