Citat:
Ursprungligen postat av
next-chapter
Går det att använda sig av ketamin för att bli kvitt med andra beroenden man kan tänkas lida av? Jag vet att svamp sägs kunna hjälpa mot beroenden som t.ex. rökning, och långtidsrökare som slutat efter att de tagit det, funkar ketamin bra i liknande syfte? Utöver det, funkar det bra även mot t.ex. psysisk ohälsa, trauman, kronisk smärta, antisocialt beteende, autism, flyktbeteende och andra saker man kan tänkas lida av? Har läst lite på nätet om hur ketamin använts som riktigt bra läkemedel mot saker som dessa men hade gärna uppskattat om någon kunde säga vad de tänker och tycker kring det, har inte testat själv nämligen någonsin. Folk som gjort behandling på en klinik (i USA) har fått betala riktigt mycket pengar gentemot vad det egentligen kostar, är det inte möjligt att bara självmedicinera sig då? Då har de kört IV (en ketaminlösning i en spruta alltså) i små mängder, är det stor skillnad vad gäller positiva effekter på IV gentemot nasalt? Annars kan man väl köpa hem en spruta och mixa lite av ketaminpulvret i någon ml vatten och ta i sig på egen hand, kan väl inte vara jättekomplicerat.
De har även studerar skillnaden på IV och nasalt för medicinskt bruk, de var förvåmingsvärt små, bara något högre dos nasalt.
Jag har aldrig tagit ketamin IV, men tycker det fungerat rätt bra IM, men det har jag väl egentligen gjort för att få ut mer rus. Nasalt duger för antidepressiv effekt.
Hur det är för att bli drogfri vågar jag inte säga, men jag tycker det brukar lindra abstinensen lite från tex benzo/Lyrica.