2018-12-28, 14:35
Medlem
Alkohol psykos? Du menar att du fick ett delerium vilket man bara kan gå några gånger sen är hjärtat kört
Citera
2018-12-28, 14:37
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Bra där. Du, Link04 och ClariNet är på rätt spår. Slå nu ihop era bilder.

Den var inte en alkoholutlöst psykos.

Vad bra att du stödjer min historia med total minnesförlust vid akut psykos. Det är det ingen annan som gjort, men jag har stött på det flertalet gånger.

Tack för svar! Alkoholutlöst psykos är bara min egen erfarenhet dock tror jag att effekten är densamma: minnesförlust samt fönekelse
Citera
2018-12-28, 14:51
Medlem
Har aldrig hört om.alkohol psykos innan bara delirium vilket jag själv haft och därför jag topsades i denna utredning. Jag kommer däremot ihåg allt som hände mig under dessa 4 dagar. Hände 2004 fast i augusti.
Citera
2018-12-28, 14:54
Medlem
Varför har du fortsatt att supa om detta hänt dig flera gånger? O hur kan du tappat minnet då jag själv kommer ihåg allt?
Citera
2018-12-28, 14:57
Medlem
Nu bara att "slå ihop bilderna" och sedan in till J Staaf innan han går hem till nyårsfirandet.
Citera
2018-12-28, 14:57
Medlem
Tror dom flesta minns faktiskt men har man varit med om något obehagligt under tiden kanske man förtränger det, när fick du dina psykoser substitute?
Citera
2018-12-28, 15:07
Medlem
Jordgubben borde ju även kunna säga om mördaren satte sig i trädgårdsföreningen efter morden, och även berätta hur ärret ser ut idag. Tog han sig vidare mot Norrköping?
Citera
2018-12-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Tror dom flesta minns faktiskt men har man varit med om något obehagligt under tiden kanske man förtränger det, när fick du dina psykoser substitute?

Nix, du minns inte alls! Så var det i mitt fotbollsgäng och vi försökte ge varandra minnesbilder nästa dag men om vi bara ramlat eller varit i slagsmål kunde bara andra berätta. Jag var 18 år då och efter sista groggen på lördagskvällen var det blankt för många av oss. Det var både roligt som ett experiment och läskigt så vi slutade unisont med groggen efter 23 och drack en loranga istället så vi kom ihåg allt roligt vi haft nästa dag.
Citera
2018-12-28, 15:49
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe

Ligger mycket i det. Jag gjorde något väldigt dumt. Vill inte ens prata om det, även om det är ca 10 år sen. Det enda jag minns är att jag såg mig själv i 3:e person, ungefär som en kamera ovanifrån.

Förträngning är nog rätta ordet. Jag kunde inte minnas, kanske ville jag inte minnas men det var först efter att jag konfronterats med anhörigas beskrivning om vad som hänt som jag kunde få en bild av händelseförloppet.

Som sagt: efteråt ser jag mig från en kamera uppifrån, vad jag gör, själva handlingen, gärningen, det är inte jag utan det är den den som styr kameran som utför själva handlingen.

För mig var det en psykos som utlöst av längre alkoholmissbruk men vad jag läst mig till så kan en sådan psykos lika gärna utlösas av långvarig stress, sömnlöshet, oro osv
Senast redigerad av substitute 2018-12-28 kl. 15:57.
Citera
2018-12-28, 16:59
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Bra där. Du, Link04 och ClariNet är på rätt spår. Slå nu ihop era bilder.

Den var inte en alkoholutlöst psykos.

Vad bra att du stödjer min historia med total minnesförlust vid akut psykos. Det är det ingen annan som gjort, men jag har stött på det flertalet gånger.

Ok. En akut psykos på killen. Inget minne av händelsen. Ingen alkohol eller narkotika som utlöst psykosen. Nåt personligt trauma som fått honom svajig då ett tag innan därav inget synligt motiv mot barnet. Men han är dålig på att hitta rätt samtalsämne med barn. För dom flesta vuxna så är det ju ofta inget problem att prata med en 8 åring.
Citera
2018-12-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ok. En akut psykos på killen. Inget minne av händelsen. Ingen alkohol eller narkotika som utlöst psykosen. Nåt personligt trauma som fått honom svajig då ett tag innan därav inget synligt motiv mot barnet. Men han är dålig på att hitta rätt samtalsämne med barn. För dom flesta vuxna så är det ju ofta inget problem att prata med en 8 åring.
Kopplar på ditt inlägg och tillägger att han kan ha letat efter något i sitt psykotiska tillstånd, har sett Norén-skyltar, ska fråga om något, M råkar korsa hans väg, M blir rädd för honom (konstig vuxen), säger något, i GM:s inre finns Norén-uppmaningarna: "Det finns inga barn längre", "Varför har ni inte dött?" "Nu ska vi döda dom allesammans och sen kan dom inte göra något mera", GM känner sig attackerad, kniven åker fram ...
Citera
2018-12-28, 17:52
Medlem
Troligt scenario faktiskt men då är mördaren väldigt instabil, vad gjorde mördaren ute denna morgon: )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in