2018-12-28, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Också tveksam till detta. Jag har följt tråden med korta avbrott sedan den skapades.
Läser däremot tror jag han gör. Det stämmer ju inte med JF:s beskrivning, men det tror jag.

Ibland kan man dock undra... När tråden är på väg i en riktigt intressant riktning dyker det upp något åt ett helt fel håll. Ofta något helt orealistiskt... I de stunderna har jag ofta tänkt att det finns folk som får panik och försöker styra blickarna åt andra håll.

En av anledningarna till att jag kan tänka mig en sammankomst för att så att säga verifiera en del av "spanarna" här.
En träff har föreslagits vid flera tillfällen. Kanske att det skulle kunna bli aktuellt under 2019?
Det som också är intressant med att delta i en tråd av den här kalibern är att jag genom mina inlägg kan driva den i en viss riktning, utan att behöva trolla. Genom mitt eget sätt att uttrycka mig kan jag medvetet sända ut verbala signaler, som kan vara dubbelbottnade, utan att det egentligen märks. Det är en form av katt-och-råtta-lek, som pågår, allt i syfte att komma närmare lösningen ...
Citera
2018-12-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
En träff har föreslagits vid flera tillfällen. Kanske att det skulle kunna bli aktuellt under 2019?
Det som också är intressant med att delta i en tråd av den här kalibern är att jag genom mina inlägg kan driva den i en viss riktning, utan att behöva trolla. Genom mitt eget sätt att uttrycka mig kan jag medvetet sända ut verbala signaler, som kan vara dubbelbottnade, utan att det egentligen märks. Det är en form av katt-och-råtta-lek, som pågår, allt i syfte att komma närmare lösningen ...

Ja, det har ju varit på gång med träff ett par gånger. Tyvärr är det väl samtidigt så att våra möjligheter att lösa fallet är små, om det inte sker genom att någon som är insatt berättar något avgörande.
Citera
2018-12-28, 10:01
Medlem
Jordgubbsflickan:
Du har inte berättat hur du vet att GM är GM än va?
Min gissning är att du tror att du vet det. Kan du berätta hur du vet.

Det finns som sagt anhöriga och andra djupt involverade i tråden och de borde vara värda att veta sannolikheten för att det du skriver stämmer. Tycker du inte det?
Citera
2018-12-28, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet

ja, ni skulle väl kunna klara av ett möte på höstkanten genom att ta en taxi upp till Arlanda och sedan ta flygbussen tillbaks till Norrköping och så lokalbuss tillbaks till Link för att så mötas på Frimurare hotellet ett stenkast från Domkyrkan i Link.

Ta med mobilerna om ni hamnar vilse i jakten och gå inte av i Norrköping mer än för bussbyte! Kolla sätena noga efter blodfläckar i lokalbuss, ta bilder från busen och intervjua chaffis vad han minns från den ruskigaste tisdagen i november anno 2004. Skam den som ger sig och stor belöning väntar till de som kan jobba samt boka in en gratis semestertur i det nya hårtjobbande Sverige! Vi gör självklart en insamling åt er så res 1:klass, vetja.
Citera
2018-12-28, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
ja, ni skulle väl kunna klara av ett... .

Vad menar du med ditt inlägg? Låter negativt och otrevligt
Citera
2018-12-28, 10:40
Medlem
Citat:
Vad menar du med ditt inlägg? Låter negativt och otrevligt

När läget är så fast som tråden är efter snart FEMTON ÅR kan lite galen humor med ett förlösande skratt vara en väg framåt men inte mitt försök till dej tydligen. Negativt, haha.

Otrevligt, släpp sargen och tänk med större rymd, kanske. Inget är ristat i sten mer än gravar och här försöker vi med alla medel väcka de döda, gömda, utflyttade, minnessvaga för att få svar på det outgrundliga som hände i Link 2004.
Citera
2018-12-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ja, det har ju varit på gång med träff ett par gånger. Tyvärr är det väl samtidigt så att våra möjligheter att lösa fallet är små, om det inte sker genom att någon som är insatt berättar något avgörande.
Om inget avgörande händer den närmaste tiden är jag definitivt för en träff i Linköping. Tror att östgötarna i tråden inte är alltför splittrade runtom så det skulle nog inte vara så svårt att åstadkomma.
Citera
2018-12-28, 12:10
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jordgubbsflickan:
Du har inte berättat hur du vet att GM är GM än va?
Min gissning är att du tror att du vet det. Kan du berätta hur du vet.

Det finns som sagt anhöriga och andra djupt involverade i tråden och de borde vara värda att veta sannolikheten för att det du skriver stämmer. Tycker du inte det?

Som jag skrivit tidigare, är omöjligt att veta om JF pratar sanning eller ej. Värsta scenario om hon busar och ljuger är ju bara att JF får lite uppmärksamhet eller att JF kan skratta åt någon som tror på inläggen. Är ju inte direkt någon katastrof i så fall. Inget man dör av.

Jag tycker hon verkar trovärdig. Kör helt klart dom mest intressanta inläggen i nuläget!
Citera
2018-12-28, 13:22
Medlem
Det hände i oktober inte november 😄😄😄 jordgubben borde ju iallafall kunna berätta om ärret på handen på mördaren
Citera
2018-12-28, 13:22
Medlem
substitutes avatar
Tack vare Jordgubbstjejen så har jag bilden av GM klart framför mig. Jag var tvungen att gå in i mig själv för att förstå hela bilden.

GM är ingen galning eller den vanlige psykopatiske mördaren. Han är heller ingen torped eller kränkt datanörd. GM är en helt vanlig kille som fick en akut psykos. En så vanlig kille att som - jf säger: ingen kommer någonsin att hitta honom.

Han sticker inte ut i mängden, snarare är han så anonym i sin framtoning att växter dör av syrebrist i hans närvaro.

Det slog mig direkt - GM är som jag: har drabbats av flera psykoser, dock utlösta av alkohol. Effekten är dock densamma - total minnesförlust och förnekelse av det som hänt.

Vi har en GM som drabbats av akut psykos. Vad som triggat den kan vara av många orsaker - sömnbrist, svår depression, ångest mm. I mitt fall var det en alkoholrelaterad psykos och det viktiga i sammanhanget är att jag inte hade haft några minnen alls från händelsen om inte anhöriga och vänner berättat för mig.

Det skulle inte förvåna mig om GM sökt jobb i området eller skulle börja på en ny skola eller kurs. Kan han gått vilse? Irrat omkring, letat efter rätt adress? En person som redan mådde dåligt psykiskt, stresshormonet på högsta nivå?

Kanske frågade han den lilla pojken om vägen och tolkade svaret som ett hån snarare än hjälp. Pojken var ju känd för att vara en retsticka.
Senast redigerad av substitute 2018-12-28 kl. 14:00.
Citera
2018-12-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Tack vare Jordgubbstjejen så har jag bilden av GM klart framför mig. Jag var tvungen att gå in i mig själv för att förstå hela bilden.

GM är ingen galning eller den vanlige psykopatiske mördaren. Han är heller ingen torped eller kränkt datanörd. GM är en helt vanlig kille som fick en akut psykos. En så vanlig kille att som - jf säger: ingen kommer någonsin att hitta honom.

Han sticker inte ut i mängden, snarare är han så anonym i sin framtoning att växter dör av syrebrist i hans närvaro.

Det slog mig direkt - GM är som jag: har drabbats av flera psykoser, dock utlösta av alkohol. Effekten är dock densamma - total minnesförlust och förnekelse av det som hänt.

Vi har en GM som drabbats av akut psykos. Vad som triggat den kan vara av många orsaker - sömnbrist, svår depression, ångest mm. I mitt fall var det en alkoholrelaterad psykos och det viktiga i sammanhanget är att jag inte hade haft några minnen alls från händelsen om inte anhöriga och vänner berättat för mig.

Det skulle inte förvåna mig om GM sökt jobb i området eller skulle börja på en ny skola eller kurs. Kan han gått vilse? Irrat omkring, letat efter rätt adress? En person som redan mådde dåligt psykiskt, stresshormonet på högsta nivå?

Kanske frågade han den lilla pojken om vägen och tolkade svaret som ett hån snarare än hjälp. Pojken var ju känd för att vara en retsticka.

Bra där. Du, Link04 och ClariNet är på rätt spår. Slå nu ihop era bilder.

Den var inte en alkoholutlöst psykos.

Vad bra att du stödjer min historia med total minnesförlust vid akut psykos. Det är det ingen annan som gjort, men jag har stött på det flertalet gånger.
Citera
2018-12-28, 14:28
Medlem
Kul att du är tillbaka jordgubbsflickan! Kan du berätta något mer om sveket som triggade igång det här? En partner som var otrogen? En relation som gick i kras? Han känner sig övergiven och desperat.. men framförallt sviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in