2018-12-26, 19:51
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Youtube tar bort visningar från fake-konton och bootar med jämna mellanrum, så förmodligen har han köpt följare och/eller använt bootar för att få upp hans trafik.

Satt o följde socialblade några dagar, antal visningar låg på 400-500 tusen i månaden dem skönk som en sten. Någonstans där så höll rask på att annonsera ut sitt nya IG konto strax innan de gamla kontot byte namn sköt visningarna i rakt upp till över 2 miljoner i månaden. Min teori eller spekulation är att han köpte visningar för IG konto pengarna för att sedan kunna använda dem siffrorna på visningar i förhandlingsyfte av samarbeten. Men som sagt de är mina spekulationer.
Citera
2018-12-26, 23:09
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Satt o följde socialblade några dagar, antal visningar låg på 400-500 tusen i månaden dem skönk som en sten. Någonstans där så höll rask på att annonsera ut sitt nya IG konto strax innan de gamla kontot byte namn sköt visningarna i rakt upp till över 2 miljoner i månaden. Min teori eller spekulation är att han köpte visningar för IG konto pengarna för att sedan kunna använda dem siffrorna på visningar i förhandlingsyfte av samarbeten. Men som sagt de är mina spekulationer.

Låter troligt i mina öron. Och ändå fick han bara fattiga 8 tusen i betalt för kontot..
Citera
2018-12-27, 00:47
Medlem
Erikur77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Satt o följde socialblade några dagar, antal visningar låg på 400-500 tusen i månaden dem skönk som en sten. Någonstans där så höll rask på att annonsera ut sitt nya IG konto strax innan de gamla kontot byte namn sköt visningarna i rakt upp till över 2 miljoner i månaden.
Jag trodde att droppen i visningar handlade om att han med jämna mellanrum tar bort uppladdningar från sitt konto.
Citera
2018-12-27, 11:15
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ja, jag blev väldigt förvånad att han helt plötsligt blivit så drogliberal. I sin video från 8e november, 2016, så påstår han nämligen att cannabis leder till tyngre droger.
Aa håller med där jared,man bör ju gilla liksom hela plantan o inte den svagaste substansen på plantan finns ju en anledning varför canada,danmark usa mm..har thc lagligt men rask vet inte ett skit om cannabis
Citera
2018-12-27, 18:14
Medlem
Rasken är påväg neråt. När hans kanal är död så kommer jag fira!
Citera
2018-12-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamMatter3

Tycker gott att han kan fortsätta om han gör det ärligt och lägger av med att anspela på sin kuk i var och varannan video.
Citera
2018-12-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiamMatter3

Den är typ död, vi här på FB förutspådde detta för länge sedan. Just pga. att han är girig, och som vi alla vet girighet slår tillbaka. Hade han brytt sig mer om andra än sig själv så hade detta förmodligen inte hänt. Vissa som gör youtube gör det för att dem tycker det är kul och kan tom. ha det som en hobby. Men sen har vi dem som enbart vill göra det för att ha det som ett jobb så dem slipper gå upp 6 på morgonen och slita arslet av sig. Och dem som har det som en hobby ser pengarna dem får som ett + men dem strävar inte bara efter mer och mer och mer....och mer.

Om Rask inte hade varit så jävla självgod och kanske lyssnat på folks råd så hade han kunnat vända båten i tid. Men han fortsatte mjölka videos och drama-skit och hans kanal är och förblir uppbyggd på att hänga ut andra och tjafsa som den bittra dagdrivare han är. Kanske dags att söka ett jobb och nöja sig med att vara som alla andra, rask är inte bättre än någon annan även om han tror det.

Att tro att ju mer följare man får och ju mer pengare man tjänar ju lyckligare blir man stämmer inte och det finns det många bevis för. Så mitt tips till rask : Sök ett jobb, gör youtube som en hobby och sök någon form av psykolog behandling.
Citera
2018-12-28, 06:40
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Den är typ död, vi här på FB förutspådde detta för länge sedan. Just pga. att han är girig, och som vi alla vet girighet slår tillbaka. Hade han brytt sig mer om andra än sig själv så hade detta förmodligen inte hänt. Vissa som gör youtube gör det för att dem tycker det är kul och kan tom. ha det som en hobby. Men sen har vi dem som enbart vill göra det för att ha det som ett jobb så dem slipper gå upp 6 på morgonen och slita arslet av sig. Och dem som har det som en hobby ser pengarna dem får som ett + men dem strävar inte bara efter mer och mer och mer....och mer.

Om Rask inte hade varit så jävla självgod och kanske lyssnat på folks råd så hade han kunnat vända båten i tid. Men han fortsatte mjölka videos och drama-skit och hans kanal är och förblir uppbyggd på att hänga ut andra och tjafsa som den bittra dagdrivare han är. Kanske dags att söka ett jobb och nöja sig med att vara som alla andra, rask är inte bättre än någon annan även om han tror det.

Att tro att ju mer följare man får och ju mer pengare man tjänar ju lyckligare blir man stämmer inte och det finns det många bevis för. Så mitt tips till rask : Sök ett jobb, gör youtube som en hobby och sök någon form av psykolog behandling.
Hade inte kunnat sagt det bättre själv,jag skiter i nyår jag tänker inte fira nyår jag tänker fira att rasks kanal är död den 31 december
Citera
2018-12-28, 10:32
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasGardellsKuk
Varför?
E spekulation bara, men jag tror det är pga vissa videor där han sitter i bilen och spelar upp andras youtubers klipp och hånar dem, folk gillar ofta inte sådant utan vill ta någons sida.

Han är av den art att han tycker att folk ska be honom om ursäkt och hans ord gäller och han har aldrig fel.
Citera
2018-12-28, 11:04
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Jag såg honom för första gången när jag stötte på Missbruksbloggen för ett gäng år sedan. Dessa klipp var intressanta tyckte jag och Alexander verkade vara en någorlunda reko kille. Detta var innan begreppet "Youtubers" och "influencers" existerade. När han sen började satsa på sin Youtube-kanal och blev känd och tjänade pengar på det så tappade han fotfästet helt. Blev en ärketönt som lekte läcker för sina 13-åriga följare och utnyttjade sin dåliga relation till sin pappa i clickbaitande rubriker för pengar. Att pappan dessutom skaffade sig en egen kanal och de två tjafsade med varandra i kommentarsfälten som ett jävla dagis blev något slags rekod i effektsökeri.

För något år sedan skrev jag en välvillig kommentar på ett av hans klipp att han borde tagga ned med sin säljande persona och likt en tjurig snorunge började han svinga vilt i sitt svar. Har sett några klipp med honom sedan dess och han är ju mer av en barnprogramledare än sig själv på kanalen, såvida hans riktiga jag numera inte är densamma som "Youtubern Rask" det vill säga, vilket jag tyvärr tror är sanningen.

Tyvärr så verkar det ha stigit honom åt huvudet efter att han började tjäna pengar och blev känd. Det är typiskt för vissa youtubers när de växer, blir större och allt går bra. Sen när det inte går lika bra längre blir de besatta av den uppmärksamheten de haft och gör allt för att få den igen genom att clickbaita och även andra typer av videos som t.ex de Rask gjorde om sin pappa hela tiden. Tycker inte det var schysst att hänga ut sin pappa på det viset inför hela Sverige, det gick överstyr.
Citera
2018-12-28, 11:14
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasGardellsKuk
Varför?
För att han är en girig totalt värdelös waste of air till människa,vad gör du ens i tråden din lilla bitchunge snyggt nick btw!!
Citera
2018-12-28, 11:17
Medlem
Erikur77s avatar
Jag tror att han håller ut till hans avsnitt av Trolljägarna sänds på tv, det lär ju generera några nya tittare och subs? Något säger mig att det är många yngre tonåringar och WTs som kollar på TV3 så han har ju sin målgrupp där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in