Citat:
Ursprungligen postat av
JonasGardellsKuk
Har sett hela missbruksbloggen, följt honom sedan 2016 då han började och spammade facebookgrupper för medberoende med sin kanal, och det var ju missbruksbloggen och videosarna om hans pappa som han startade med och gjorde sig ett namn på plattformen med.
Jag själv är ett maskrosbarn och kan relatera till det mesta i missbruksbloggen.
Vill ävrn tillägga att den faktiskt har hjälpt mig.
Däremot är jag inte mycket för hans hur livet ska levas och det där.
Han utnyttjade alltså sin pappa för att växa på youtube med andra ord. Visst, han kan självklart prata om missbruket om sin pappa, men han har tagit det till en helt annan nivå genom att hänga ut honom på det sättet han gjort samt filmat honom när han både vart helt väck och blivit tagen av polisen. Jag kan verkligen förstå hans frustration över sin pappa, men man gör bara inte så oavsett.
Jag tycker naturligtvis det är jättebra att han vågar prata om missbruk öppet och lyfter fram det, dock verkar han inte ha så mycket erfarenhet av det själv och har därför inte rätten att uttala sig om det i vissa sammanhang. Det är fortfarande förnedrande mot hans pappa med tanke på hur mycket han har hängt ut honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasGardellsKuk
Det är många hårda ord som presenteras och riktas mot Rask i denna tråden utan något som backar dom.
Känner mig lite gammal och utgår ifrån att det mest är ungdomar som umgås här?
Varför är han ett slöseri med luft?
Har sett varenda video och tycker han verkar vara en underbar och omtyckt familjefar trots att han ser ut som han gör.
Jag gillar inte heller allt hos honom, men jag är också medveten om att jag inte kan dra slutsatser via korta videos på youtube.
Se man på, här har vi någon som verkligen försöker säga emot varenda en som skrivit i de senaste inläggen.
Det du skriver låter bara dumt. Du kommer ändå aldrig kunna få reda på säkert om vi är ungdomar eller 40 åringar så det är ingen idé att spekulera och dra slutsatser som du själv precis skrev att vi inte kan göra.
Självklart kan vi dra slutsatser utifrån det vi ser, det är tillräckligt mycket för att kunna döma. Naturligtvis kan vi inte veta vad som sker bakom kameran, men det är inte det vi diskuterar. Han kan ha positiva sidor, men det är det negativa som överväger just nu utifrån vad vi sett då det blivit tabbar gång på gång på senare tid. Att han är impulsiv och agerar utan att tänka är oprofessionellt och helt enkelt inte acceptabelt om han vill vara offentlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
JonasGardellsKuk
Wow, nu förstår jag vad Rask menar när han tydligt i videon säger att det inte går att ta en diskussion med er och att ni är totalt oförmögna till att se något positivt alls och försöker få allt att låta så illa som möjligt.
Då borde väl även du likt mig förstå att man inte kan dömma en person efter videos på youtube.
Får jag fråga er en sak, ni som slänger ur er allt detta, hur vet ni allt detta, känner ni Rask och hans inre tankar?
Välkommen till Flashback
Hans inre tankar? Nej, hur skulle vi kunna läsa hans tankar? Kan du själv förstå dom menar du? Vi dömer utifrån det vi ser som sagt.