2018-12-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasGardellsKuk
Det är många hårda ord som presenteras och riktas mot Rask i denna tråden utan något som backar dom.
Känner mig lite gammal och utgår ifrån att det mest är ungdomar som umgås här?
Varför är han ett slöseri med luft?
Har sett varenda video och tycker han verkar vara en underbar och omtyckt familjefar trots att han ser ut som han gör.
Jag gillar inte heller allt hos honom, men jag är också medveten om att jag inte kan dra slutsatser via korta videos på youtube.

Jag är närmare 40 än 30. Jag skulle inte kalla mig ungdom längre.
Jag vågar säga att majoriteten inne i denna tråden är 30+, vilket också är anledningen till att de inte tycker om Rask.
Flera saker han säger och visar på sin kanal är chockerande.

Svartmålningen av sin egen pappa, med namn och bild är rent av oroväckande.
Han ber följare som redan är självmordsbenägna att begå självmord.
Han ber om donationer för XX som sedan används för YY, det är i mina ögon rakt av är bedrägligt.
Då har jag inte ens gått in på språket som han använder i sina videor när hans söner står bredvid honom.
Han snackar konstant om pengar och hur mycket han tjänar.
Han har ett stort antal yngre följare som ser honom som en förebild och han beter sig inte utefter följarnas ålder.
Citera
2018-12-28, 13:36
Medlem
Citat:
Jaha.
Jag skulle vilja kalla mig inbiten följare, kikar på det mesta han gör, tycker personligen att han verkar vettig, han skojjar ju och tramsar en del men det är ju för att smitta energi som typ alla vloggare gör i guess.
Då jag är inbiten törs jag argumentera för motsatsen här då jag sett honom be om ursäkt när han gjort fel, han har även sagt flera gånger att han haft fel.
Men han har även hållit fast vid sin åsikt flera gånger, men så gör väl alla eller?
Man har ju inte automatiskt fel varje gång och är dum i huvudet för att man då och då står kvar vid sin åsikt.
Men jag kanske har missat något? 😊

Du som är inbiten följare, vet du om Rask någonsin gjort en video där han pratar om att han skänkt pengar till välgörande ändamål? Själv gillade jag kanalen när missbruksbloggen var relevant. Det var när han bodde granne med farsan och regelbundet lade upp videor där farsan var totalt benzad. Idag är det inte mycket av den varan, mest rants om saker killen tycker är fel.

Varför jag undrar är för att Rask ofta talar om att hans kanal är viktigast på youtube och hur många han hjälpt. Har han någonsin hjälpt utan att få något tillbaka för det, det är det jag undrar.

Sen ska jag inte sticka under stol med att det säkert finns människor som stärks av att se någon offentlig som gått igenom samma saker, i det här fallet missbruk i familjen. Men har svårt för självförhärligande. Om man är så bra och viktig behöver man inte påtala det. Det märks genom ens handlingar.

Därför har Rask en del ”haters”, denna tråd hade inte varit så stor som den är om det inte fanns lite substans i det som skrivs.

Sen om mycket är skitsnack, må så vara, men det finns alltid ett korn av sanning i lögnen.
Citera
2018-12-28, 14:00
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Det är många hårda ord som presenteras och riktas mot Rask i denna tråden utan något som backar dom.
Har sett varenda video och tycker han verkar vara en underbar och omtyckt familjefar trots att han ser ut som han gör.
Jag gillar inte heller allt hos honom, men jag är också medveten om att jag inte kan dra slutsatser via korta videos på youtube.
Inte hårda ord verkligheten svider,jag är äldre än mr rask ,sluta utgå från att alla som hänger på flashback är ungdomar du får bara dig själv att framstå som oseriös precis som ditt nick snarare du som är en snorunge med tanke på nicket,stick från tråden du är säkert som många av hans följare svag,tycker synd om sig själv ,samhällets bottenskrap,wt .inga mentalt starka människor precis...
Citera
2018-12-28, 14:16
Medlem
Haha. Senaste klippet säger en del om mr Slask med sällskap.

En 3-4 åring grabb som säger "Men vad fan är det här".
Mamma som ryter till mot sin son med "Men den har väl inte jag?"

Vilken bra uppfostran från dessa ansiktstatuerade idioter
Citera
2018-12-28, 14:20
Medlem
Citat:
Wow, nu förstår jag vad Rask menar när han tydligt i videon säger att det inte går att ta en diskussion med er och att ni är totalt oförmögna till att se något positivt alls och försöker få allt att låta så illa som möjligt.
Verkligheten svider säger du, så det finns alltså ingenting som är positivt hos Rask?
Närmre 40 än 30?
Då borde väl även du likt mig förstå att man inte kan dömma en person efter videos på youtube.
Får jag fråga er en sak, ni som slänger ur er allt detta, hur vet ni allt detta, känner ni Rask och hans inre tankar?

Ja, de skulle jag nog säga att alla gör som sett hans videor där han försöker hjälpa människor genom att be dem begå självmord. Jag tror det säger allt om hans inre tankar.
Citera
2018-12-28, 14:52
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Wow, nu förstår jag vad Rask menar när han tydligt i videon säger att det inte går att ta en diskussion med er och att ni är totalt oförmögna till att se något positivt alls och försöker få allt att låta så illa som möjligt.
Verkligheten svider säger du, så det finns alltså ingenting som är positivt hos Rask?
Närmre 40 än 30?
Då borde väl även du likt mig förstå att man inte kan dömma en person efter videos på youtube.
Får jag fråga er en sak, ni som slänger ur er allt detta, hur vet ni allt detta, känner ni Rask och hans inre tankar?

Nej, gör du det?
Citera
2018-12-28, 14:53
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Närmre 40 än 30?
Sluta rövslicka rask han är ändå körd nu,vadå närmare 30 än 40 vad spelar det för roll,vi har ju för fan sagt att missbruksbloggen var bra innan han började söka drama o verkligen hänga ut fredrik,alexander vet inget om missbruk för han har aldrig missbrukat själv bara sett från sidan ,vi sitter inte o säger att han är en dålig förälder så sluta säg att vi attackerar han från alla håll,jag tycker bara inte att en ansiktstatuerad småbarnsförälder ska sitta o ge råd till våra ungdomar om saker han har noll kunskap om han fick sin första ångestattack när han var 28 grattis välkommen till världen han kan noll om psykisk ohälsa o missbruk ,vi andra fick dom där grejerna när vi var 11...
Citera
2018-12-28, 15:02
Medlem
Citat:
Närmre 40 än 30?

Jag ser det som positivt att människor använder sin kreativitet och får utlopp för den. Men jag ser det som fruktansvärt negativt att följarskaran som består av mindre begåvade och barn ska se upp till en person som agerar som Rask när han är som mest impulsiv och inte tänker innan han går till handling. Missbruksbloggen var säkert jättebra i sitt budskap, men priset hans pappa har fått betala för budskapet uppväger det knappast.
Citera
2018-12-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Sluta rövslicka rask han är ändå körd nu,vadå närmare 30 än 40 vad spelar det för roll,vi har ju för fan sagt att missbruksbloggen var bra innan han började söka drama o verkligen hänga ut fredrik,alexander vet inget om missbruk för han har aldrig missbrukat själv bara sett från sidan ,vi sitter inte o säger att han är en dålig förälder så sluta säg att vi attackerar han från alla håll,jag tycker bara inte att en ansiktstatuerad småbarnsförälder ska sitta o ge råd till våra ungdomar om saker han har noll kunskap om han fick sin första ångestattack när han var 28 grattis välkommen till världen han kan noll om psykisk ohälsa o missbruk ,vi andra fick dom där grejerna när vi var 11...

Rakt på sak och rätt i sak. Tack
Citera
2018-12-28, 15:15
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Jag ser det som positivt att människor använder sin kreativitet och får utlopp för den. Men jag ser det som fruktansvärt negativt att följarskaran som består av mindre begåvade och barn ska se upp till en person som agerar som Rask när han är som mest impulsiv och inte tänker innan han går till handling. Missbruksbloggen var säkert jättebra i sitt budskap, men priset hans pappa har fått betala för budskapet uppväger det knappast.
Helt rätt
Citera
2018-12-28, 17:16
Medlem
Citat:
.

Vad är det här för trams, hans inre tankar? Rask är girig, sitter och tjatar till sig swishbidrag från barn och har hängt ut sin farsa totalt för att han tjänar pengar på det. Ingen här bryr sig ett smack om hans inre tankar. Han får tycka och tänka vad han vill, problemet folk har med honom är att han är girig och falsk och riktar sig mot barn.

Citat:
Tror inte tonåringar idag slår sig ned för att skåda television över huvud taget.
.

Slår sig ned för att skåda television? Tror du att någon går på det där att du skulle vara 30+ för att du skriver på det sättet? Sådär låter mina syskonbarn när dom leker att dom är vuxna. Och ditt nick är JonasGardellsKuk...
Citera
2018-12-28, 18:36
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Har sett hela missbruksbloggen, följt honom sedan 2016 då han började och spammade facebookgrupper för medberoende med sin kanal, och det var ju missbruksbloggen och videosarna om hans pappa som han startade med och gjorde sig ett namn på plattformen med.
Jag själv är ett maskrosbarn och kan relatera till det mesta i missbruksbloggen.
Vill ävrn tillägga att den faktiskt har hjälpt mig.
Däremot är jag inte mycket för hans hur livet ska levas och det där.

Han utnyttjade alltså sin pappa för att växa på youtube med andra ord. Visst, han kan självklart prata om missbruket om sin pappa, men han har tagit det till en helt annan nivå genom att hänga ut honom på det sättet han gjort samt filmat honom när han både vart helt väck och blivit tagen av polisen. Jag kan verkligen förstå hans frustration över sin pappa, men man gör bara inte så oavsett.

Jag tycker naturligtvis det är jättebra att han vågar prata om missbruk öppet och lyfter fram det, dock verkar han inte ha så mycket erfarenhet av det själv och har därför inte rätten att uttala sig om det i vissa sammanhang. Det är fortfarande förnedrande mot hans pappa med tanke på hur mycket han har hängt ut honom.

Citat:

Se man på, här har vi någon som verkligen försöker säga emot varenda en som skrivit i de senaste inläggen.

Det du skriver låter bara dumt. Du kommer ändå aldrig kunna få reda på säkert om vi är ungdomar eller 40 åringar så det är ingen idé att spekulera och dra slutsatser som du själv precis skrev att vi inte kan göra.

Självklart kan vi dra slutsatser utifrån det vi ser, det är tillräckligt mycket för att kunna döma. Naturligtvis kan vi inte veta vad som sker bakom kameran, men det är inte det vi diskuterar. Han kan ha positiva sidor, men det är det negativa som överväger just nu utifrån vad vi sett då det blivit tabbar gång på gång på senare tid. Att han är impulsiv och agerar utan att tänka är oprofessionellt och helt enkelt inte acceptabelt om han vill vara offentlig.

Citat:

Välkommen till Flashback

Hans inre tankar? Nej, hur skulle vi kunna läsa hans tankar? Kan du själv förstå dom menar du? Vi dömer utifrån det vi ser som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in