2018-12-23, 10:15
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Alltså, han har spårat ur men han var ok tidigare, nu dock så sitter han bara och är elak.
Han är en full blodig psykopat du borde förstått det tidigare men bättre sent än aldrig,snubben har många psykiska störningar..
Citera
2018-12-23, 10:24
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Han är en full blodig psykopat du borde förstått det tidigare men bättre sent än aldrig,snubben har många psykiska störningar..

Fullblodig pyskopat är väl att ta i? Arthur Shawcross psykopath, Rask kanske har lite drag av psykopat men inte så han skulle ställas den diagnosen. Han har väl mer ett storhetsvansinne, alla ska tydligen be honom om ursäkt nu, en sådan som aldrig kan erkänna sina fel utan ser sig själv som den "rätta" och aldrig gör misstag. Det är fel på alla andra.
Citera
2018-12-23, 10:30
Medlem
Jag gillar att han tycker han är så fancy och lyxig bara för han åker Mercedes. Snälla det är en minst 15 år gammal bil som säkert gått 35 000 mil.
Citera
2018-12-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouletten
Jag gillar att han tycker han är så fancy och lyxig bara för han åker Mercedes. Snälla det är en minst 15 år gammal bil som säkert gått 35 000 mil.

Rask är bara en nyrik småstadsborgare som tror klass sitter i pengarna och de materiella sakerna. Merca, silversnusdosa, snobbig skjorta, ”vad är en glimrande sir, en riktig borgarbracka”, käkar oxfilé varje vecka, osv. Berättar om allt vitt och brett på youtube. Det är tydligt att en av hans största sorger är att hans farsa var bra på sitt jobb, drog in hundratusentals kronor per sälj och sen knarkade bort det. Som att det är mer sorgligt än om en vanlig typ städare super bort jobbet och familjerelationerna. Han fick antagligen allt han pekade på, var bortskämd och hela den biten. När det togs ifrån honom blev han en bitter person och han skyller allt på hans sjuka pappa.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2018-12-23 kl. 11:08.
Citera
2018-12-23, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Hur kan det ens finnas en marknad att sälja IG konton på det här viset?
Man får en massa följare automatiskt om man köper ett konto som redan har många följare.
Citera
2018-12-23, 12:25
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man får en massa följare automatiskt om man köper ett konto som redan har många följare.

Är det av värde menar du att ha massa följare även om de inte har det minsta intresse av innehållet man har på kontot?
Citera
2018-12-23, 12:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är det av värde menar du att ha massa följare även om de inte har det minsta intresse av innehållet man har på kontot?
Jag har själv svårt att begripa det, men tydligen är det så.
Citera
2018-12-23, 12:31
Medlem
Mufffs avatar
Jag såg honom för första gången när jag stötte på Missbruksbloggen för ett gäng år sedan. Dessa klipp var intressanta tyckte jag och Alexander verkade vara en någorlunda reko kille. Detta var innan begreppet "Youtubers" och "influencers" existerade. När han sen började satsa på sin Youtube-kanal och blev känd och tjänade pengar på det så tappade han fotfästet helt. Blev en ärketönt som lekte läcker för sina 13-åriga följare och utnyttjade sin dåliga relation till sin pappa i clickbaitande rubriker för pengar. Att pappan dessutom skaffade sig en egen kanal och de två tjafsade med varandra i kommentarsfälten som ett jävla dagis blev något slags rekod i effektsökeri.

För något år sedan skrev jag en välvillig kommentar på ett av hans klipp att han borde tagga ned med sin säljande persona och likt en tjurig snorunge började han svinga vilt i sitt svar. Har sett några klipp med honom sedan dess och han är ju mer av en barnprogramledare än sig själv på kanalen, såvida hans riktiga jag numera inte är densamma som "Youtubern Rask" det vill säga, vilket jag tyvärr tror är sanningen.
Citera
2018-12-23, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ja, verkligen. Senast jag kollade så hade kontot ~40200 följare. Om den nya ägaren till kontot lägger ut en bild så är chansen väldigt stor att någon kommer klicka på "like", oavsett vad bilden föreställer. I samband med att personen eller personerna klickar på "like" eller t.o.m. lämnar en kommentar, så kommer den personens följare i sin tur att få ta del av kontot. Det kan se ut på följande sätt:

• Nya ägaren till kontot lägger ut en julhälsning, God jul!
• Albert Albertsson klickar på "like"
• Alberts följare ser att "Albert Albertsson har gillat denna bild!"
• Någon följare kommer säkert titta närmare på bilden, och kanske t.o.m. även den klicka på "like"
• Den följarens följare kommer se att "Följare har gillat denna bild!"
• Osv... osv...

Med andra ord så är det helt irrelevant om det är rätt målgrupp eller ej, så länge man har en tillräckligt stor mängd följare. Någon kommer medvetet eller omedvetet hjälpa till att sprida den och vips så nappar folk med genuint intresse.

Man kan göra så som jag beskrivit ovan, eller så kan man börja från 0 och lägga ut bilder med en miljon hashtags för att ens synas. Då lär man lägga en väldigt större mängd pengar på reklam och marknadsföring än vad man gjorde på att köpa ett färdigt konto.

Det problematiska här är dock att det är mot Instagrams regler att sälja/ge bort sitt konto, så den som vill sabba för Rask eller den nya ägaren kan anmäla kontot.
Citera
2018-12-23, 14:45
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouletten

Bilen är en 2003 och har rullat 27 025mil
Vid senaste besiktningen 2018-05-28.
Finns inget fancy med denna skrothög som han tycker.
Citera
2018-12-23, 17:14
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Bilen är en 2003 och har rullat 27 025mil
Vid senaste besiktningen 2018-05-28.
Finns inget fancy med denna skrothög som han tycker.

Ironi är inte din grej va?
Citera
2018-12-23, 18:41
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ironi är inte din grej va?

Jag förstår ju va han menar.
Lägger bara till texten ”finns inge fancy Med denna skrothög” för att rasken själv ska se de när han tycker synd om sig själv sen när han läser här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in