2018-12-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
GM kan haft ett latent raseri mot invandringen i Skäggetorp eller annan oturlig kontakt, sett skyltarna och "tagit lagen i egna händer". Det ena förstärkte det andra och vansinnet kom fram.

Ni behöver inte spekulera vidare på om det var ett rasistdåd, för det var det inte.

Det spekuleras också mycket om mobiltelefoner och Internet. Det är många år sedan det hände och jag misstänker att flera nya teorier blandas ihop med hur det är idag.

Backa bandet och gå tillbaka i tiden och ställ er frågan vad som egentligen är det mest sannolika för den tidpunkten.[/quote]
En till synes normal ung man drabbas hösten 2004 av psykisk ohälsa, som utbryter i en akut psykos vid tiden för morden. Bakgrunden till hans psykiska tillstånd kan vara personlig sorg, trauma, motgång o dyl.
Sommaren 2004 inträffade bl a olyckan i Stockholms skärgård, då två värnpliktiga omkom.
GM kan ha varit inkallad i militärtjänst och bevittnat det som hände.
Citera
2018-12-27, 18:35
Medlem
Hej jordgubbsflickan,
vad vill du med ditt skrivande i tråden? Ge oss några tips på hur vi kan hjälpa dej med att bli nöjd i tråden och hur skulle det se ut? Tror du att du kommer att kunna känna dej nöjd med ditt liv igen efter de tragiska morden?
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-27 kl. 18:58.
Citera
2018-12-27, 20:13
Medlem
Hej jordgubbsflickan! Visst är det så att sveket är den låga som antände veken till den psykosdynamit som resulterade i morden? Fanns det ett barn med i den incidenten? En otrohetsaffär? Jag tror, rätta mig om jag har fel, att det egentligen inte alls att orsaken är komplicerad eller särskilt invecklad. Tvärtom tror jag många råkat ut för det som GM råkade ut för men just i dennes fall slog det fullständigt slint och psykosen var ett faktum... finns det något mer du kan säga om den här incidenten?
Citera
2018-12-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Hej jordgubbsflickan! Visst är det så att sveket är den låga som antände veken till den psykosdynamit som resulterade i morden? Fanns det ett barn med i den incidenten? En otrohetsaffär? Jag tror, rätta mig om jag har fel, att det egentligen inte alls att orsaken är komplicerad eller särskilt invecklad. Tvärtom tror jag många råkat ut för det som GM råkade ut för men just i dennes fall slog det fullständigt slint och psykosen var ett faktum... finns det något mer du kan säga om den här incidenten?
Människor klarar livskriser på olika sätt. "Vår GM" har tydligen vid tidpunkten för morden 2004 drabbats av dödsfall, annan sorg, olycka, avsked från sitt jobb eller något annat, som utlöser en psykos, vilken kulminerar dagarna kring morden. Noréns skyltar tas som en direkt uppmaning att döda. Hans handling utlöser tydligen en kraftig utmattning, minnesförlust och säkerligen en viss tids bortovaro från anhöriga och kompisar. Att han försvinner ur bilden ett tag kan också tyda på att han är en vuxen person med egen bostad. Annars borde någon anhörig slagit larm.
Citera
2018-12-28, 01:39
Medlem
LeonVances avatar
Fick en känsla av att GM har tre-fyra konton som diskuterar innbördes här i tråden. Det vore en twist.
Citera
2018-12-28, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Fick en känsla av att GM har tre-fyra konton som diskuterar innbördes här i tråden. Det vore en twist.
Tack, ditt inlägg är det mest uppfriskande och öppnande jag läst i tråden. Olika konton eller så har alla med självaktning lämnat PK-smeten för länge sedan och endast kyrkkaffebesökarnas samkväm finns kvar under den våta filten tuggande på samma skorpa.

JF törstar av uppmärksamhet, får det, och kan konsten att trollbinda sin törstande publik med allmänna fraser om ingenting. Något annat har hon inte visat upp och många älskar att bli lurade på sin tid och ägodelar så "don efter person" gäller alltid.

Med hypnosutbildning är det enkelt att läsa avsikten där läsaren stimuleras att fylla i sin egen mening och sen tro det kom från jf och bli ett lätt offer hur tron tyks kunna försätta berg. Genom att du hänger dej till den du litar på somnar dina motstånd in och kraften är din tills du vaknar upp eller stannar kvar i illusionen livet ut.

Vi älskar att luras av auktoriteter som skall guida oss sant ovetande små väsen i en mer och mer komplicerad tid. Sanna mina ord twittrar Trump och hela arken springer åt det hållet... Rösta på mej ekar det från Rosenbad högre och högre då gott folk nästan har fått nog.

Valsen fortsätter nog med olika konton men med samma innehåll hos havaren och allt annat tystas ned. Fiktion vinner lätt över fakta i dagens Sverige och speldjävulen myser när han hittat sin publik hos FB-besökaren som tror att livet är ett yttre pussel och inte ett inre pussel att säga God Jul till och God Fortsättning.

Att vandra vidare mot det okända, kittlande nya eller vara kvar i det vanmäktande gammla är valet vi gör nu och nu. Jag väljer bara min väg och ser brottet kallna mer och mer för varje dag som går trots att varmt kaffe med dopp serveras då och då så att hoppet får ny energi igen.

Vi får se...
Citera
2018-12-28, 07:09
Medlem
Citat:
Ställer mig främmande till något sådant. Har aktivt deltagit i den här tråden så länge att det skulle bli ganska uppenbart. Genom att också kommunicera via PM finner jag det uteslutet. Beträffande jf kan man konstatera att vi vet det vi läser i hennes/hans inlägg. Det finns ett gäng östgötar, som är aktiva i tråden och som ärligt försöker lägga pusslet till Linköpingsmorden.
Det måste stå klart för envar att ett anonymt nätforum kan innehålla en rad villospår, luringar, falska uppgifter mm i all oändlighet, särskilt vad gäller kriminalområdet. För min del utgör det snarare den utmaning, som får mig att fortfarande bita mig fast.
Citera
2018-12-28, 07:43
Medlem
Citat:
Förstår att du vill få litet fart på tråden och få reaktioner. Det får du också av mig här. Att länge delta i en tråd gör mig medveten om dels deltagarnas språkliga uttryckssätt, dels innebörden i det de skriver.
Varje människa lämnar verbala spår, som kan vara ganska avslöjande. Efter ett antal inlägg och i synnerhet om man studerar vederbörandes bidrag i andra trådar kan man få en ganska hyfsad uppfattning om halten i inläggen. Linköpingstråden framstår i mina ögon som seriös och målinriktad. Om GM deltar i tråden vet jag inte, men i så fall har han hittills inte åstadkommit någon större oreda.
Citera
2018-12-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ställer mig främmande till något sådant... .

Också tveksam till detta. Jag har följt tråden med korta avbrott sedan den skapades.
Läser däremot tror jag han gör. Det stämmer ju inte med JF:s beskrivning, men det tror jag.

Ibland kan man dock undra... När tråden är på väg i en riktigt intressant riktning dyker det upp något åt ett helt fel håll. Ofta något helt orealistiskt... I de stunderna har jag ofta tänkt att det finns folk som får panik och försöker styra blickarna åt andra håll.

En av anledningarna till att jag kan tänka mig en sammankomst för att så att säga verifiera en del av "spanarna" här.
Citera
2018-12-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ställer mig främmande till något sådant. Har aktivt deltagit i den här tråden så länge att det skulle bli ganska uppenbart. Genom att också kommunicera via PM finner jag det uteslutet. Beträffande jf kan man konstatera att vi vet det vi läser i hennes/hans inlägg. Det finns ett gäng östgötar, som är aktiva i tråden och som ärligt försöker lägga pusslet till Linköpingsmorden.
Det måste stå klart för envar att ett anonymt nätforum kan innehålla en rad villospår, luringar, falska uppgifter mm i all oändlighet, särskilt vad gäller kriminalområdet. För min del utgör det snarare den utmaning, som får mig att fortfarande bita mig fast.

Så är det nog och jag borde ha uttryckt mej tydligare med att skriva: "Valsen fortsätter nog med olika konton FRÅN OLIKA PERSONER men med samma LIKNANDE innehåll".
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-28 kl. 08:51.
Citera
2018-12-28, 08:34
Medlem
Citat:
Människor klarar livskriser på olika sätt. "Vår GM" har tydligen vid tidpunkten för morden 2004 drabbats av dödsfall, annan sorg, olycka, avsked från sitt jobb eller något annat, som utlöser en psykos, vilken kulminerar dagarna kring morden. Noréns skyltar tas som en direkt uppmaning att döda. Hans handling utlöser tydligen en kraftig utmattning, minnesförlust och säkerligen en viss tids bortovaro från anhöriga och kompisar. Att han försvinner ur bilden ett tag kan också tyda på att han är en vuxen person med egen bostad. Annars borde någon anhörig slagit larm.

Personligen tror jag inte skyltarna spelade in men det kan man såklart inte utesluta.
Citera
2018-12-28, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Också tveksam till detta. Jag har följt tråden med korta avbrott sedan den skapades.
Läser däremot tror jag han gör. Det stämmer ju inte med JF:s beskrivning, men det tror jag.

Ibland kan man dock undra... När tråden är på väg i en riktigt intressant riktning dyker det upp något åt ett helt fel håll. Ofta något helt orealistiskt... I de stunderna har jag ofta tänkt att det finns folk som får panik och försöker styra blickarna åt andra håll.

En av anledningarna till att jag kan tänka mig en sammankomst för att så att säga verifiera en del av "spanarna" här.

Det har jag oxå märkt att när tråden hettar till så bryts spåret. Lite slarvigt har jag sett det som att ett PK stopp aktiverats.

JF söker helt klart info från oss om var vi befinner oss men projicerar att hon har info till oss. Tror inte jf är medveten om detta och därför inget troll men guidningen är som en hägring som bara flyttas fram...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in