Citat:
Ursprungligen postat av
LeonVance
Fick en känsla av att GM har tre-fyra konton som diskuterar innbördes här i tråden. Det vore en twist.

Tack, ditt inlägg är det mest uppfriskande och öppnande jag läst i tråden. Olika konton eller så har alla med självaktning lämnat PK-smeten för länge sedan och endast kyrkkaffebesökarnas samkväm finns kvar under den våta filten tuggande på samma skorpa.
JF törstar av uppmärksamhet, får det, och kan konsten att trollbinda sin törstande publik med allmänna fraser om ingenting. Något annat har hon inte visat upp och många älskar att bli lurade på sin tid och ägodelar så "don efter person" gäller alltid.
Med hypnosutbildning är det enkelt att läsa avsikten där läsaren stimuleras att fylla i sin egen mening och sen tro det kom från jf och bli ett lätt offer hur tron tyks kunna försätta berg. Genom att du hänger dej till den du litar på somnar dina motstånd in och kraften är din tills du vaknar upp eller stannar kvar i illusionen livet ut.
Vi älskar att luras av auktoriteter som skall guida oss sant ovetande små väsen i en mer och mer komplicerad tid. Sanna mina ord twittrar Trump och hela arken springer åt det hållet... Rösta på mej ekar det från Rosenbad högre och högre då gott folk nästan har fått nog.
Valsen fortsätter nog med olika konton men med samma innehåll hos havaren och allt annat tystas ned. Fiktion vinner lätt över fakta i dagens Sverige och speldjävulen myser när han hittat sin publik hos FB-besökaren som tror att livet är ett yttre pussel och inte ett inre pussel att säga God Jul till och God Fortsättning.
Att vandra vidare mot det okända, kittlande nya eller vara kvar i det vanmäktande gammla är valet vi gör nu och nu. Jag väljer bara min väg och ser brottet kallna mer och mer för varje dag som går trots att varmt kaffe med dopp serveras då och då så att hoppet får ny energi igen.
Vi får se...