2019-12-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av windrewind
Det är nog så att folk släktforskat i arkiv och sedan för in saker i sina träd. Sedan Kopierar nog många andras uppgifter när de hittat sitt släktskap och för in det i sina träd, utan att undersöka vidare så mycket. Ancestry och några andra har ju arkiv man kan söka i också.
Ok, där ser man. I vilket fall låter det som om det inte borde omöjligt att hitta honom efter man förhoppningsvis fått en hygglig träff initialt. Man får anta att de anlitar de tyngsta som finns i landet och med tanke på att de får tillgång till allt polisen har så borde chanserna vara goda.
Citera
2019-12-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ok, där ser man. I vilket fall låter det som om det inte borde omöjligt att hitta honom efter man förhoppningsvis fått en hygglig träff initialt. Man får anta att de anlitar de tyngsta som finns i landet och med tanke på att de får tillgång till allt polisen har så borde chanserna vara goda.

Ja, förutsatt det finns något att jämföra med.
Citera
2019-12-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ja, förutsatt det finns något att jämföra med.
Japp. Där är nog problemet som kan fälla det hela, att man bara får avlägsna träffar och anser det bli ett för stort jobb att gå vidare.
Citera
2019-12-14, 22:37
Medlem
Citat:
Sedan KAN man matcha på både mammas och pappas sida, då blir det mer pilligt.

Precis, för varje match man får ser man om det är på mammans eller pappans sida. Sedan jobbar man sig vidare tills man är framme vid samma gren på släktträdet. Kan väl inte vara så krånligt? Förstår att det är tidskrävande och kostsamt osv, men förstår inte dom som säger att polisen skulle gå bet på detta spår när de har fullständig DNA-profil på gm.
Citera
2019-12-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Japp. Där är nog problemet som kan fälla det hela, att man bara får avlägsna träffar och anser det bli ett för stort jobb att gå vidare.

Anser det vara ett för stort jobb? Sorry, hör det om vart annat i tråden. Kanske att det är från folk med insyn i utredningen som fått såna signaler, men för en utomstående låter det helt världsfrånvänt. Om det är någon utredning som polisen varit benägna att lägga ner resurser på så är det ju det här fallet. De har tom anlitat konsulthjälp från FBI, det lär inte heller vara gratis.
Citera
2019-12-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Tycker att Hassans media beteende är i en klass för sig. Hittar inget annat fall där anhöriga till en mördad person dagen efter mordet bjuder in media till sin bostad för att visa att man sörjer. Känns som att man vill ta den biten mer privat. Är säkert ett försök att visa att man inte bär på någon skuld till det som inträffat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql7L78/mohammed-blev-bara-atta-ar

Pojkens familj: Vi är övertygade att det är en galning

Håller ju med dig helt men utan att kolla upp så har jag för mig att pappan till den 15-åriga killen som dödades på en innergård i Malmö på nyårsafton för några år sedan (eller mer) agerade på ett liknande sätt.

Hittade det här citatet från Hassan i en artikel publicerad den 28 okt 2004 (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRgnv8/mohammeds-familj-pa-flykt):

Citat:
Familjen har diskuterat och analyserat knivmorden, försökt hitta motiv, någon sorts förklaring till vad som kan ligga bakom attacken.

- Vi har pratat med polisen och lämnat alla uppgifter som kan tänkas ha intresse. Men ingenstans ser vi någon koppling som verkar sannolik.

- Jag kan inte tänka mig någon människa som vill oss illa, vi har levt ett normalt liv i Linköping, vi är inte fanatiska eller extrema.

Utan att förtala någon så skulle jag vilja säga att det han säger är närmare lögn än sanning. Beror det på att han vill dölja något eller på att han är så försänkt i sorg att han inte kan tänka klart? Kanske en något skev verklighetsuppfattning på det. Just det där med att han inte kan tänka sig "någon människa som vill [han] illa".. där hade han iaf fel eftersom den ena av kroppsbyggaren/krogvakten i inledande polisförhör sa att polisen borde prata med den andra eftersom denne uttryckt ett starkt hat gentemot Hassan. Något som han väl själv tom angav.
Senast redigerad av clandeztino 2019-12-14 kl. 23:31.
Citera
2019-12-14, 23:38
Medlem
Ja Hassan är inte att lita på
Citera
2019-12-14, 23:46
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Håller ju med dig helt men utan att kolla upp så har jag för mig att pappan till den 15-åriga killen som dödades på en innergård i Malmö på nyårsafton för några år sedan (eller mer) agerade på ett liknande sätt.

Hittade det här citatet från Hassan i en artikel publicerad den 28 okt 2004 (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRgnv8/mohammeds-familj-pa-flykt):

Utan att förtala någon så skulle jag vilja säga att det han säger är närmare lögn än sanning. Beror det på att han vill dölja något eller på att han är så försänkt i sorg att han inte kan tänka klart? Kanske en något skev verklighetsuppfattning på det. Just det där med att han inte kan tänka sig "någon människa som vill [han] illa".. där hade han iaf fel eftersom den ena av kroppsbyggaren/krogvakten i inledande polisförhör sa att polisen borde prata med den andra eftersom denne uttryckt ett starkt hat gentemot Hassan. Något som han väl själv tom angav.

Precis. Dåligt minne på Hassan.

Mohammeds farbror Hussein Ammouri känner väl till misshandeln i databutiken.

- Därför berättade vi själva om den händelsen för polisen, de vill ju veta allt. Men vi tror inte att den där killen har något med det här att göra. Han dömdes och så var det bra med det.

Jag tror till 10 procent att det här var planerat(?) och till 90 procent att det är ett verk av en galning. Jag vill inte att de tio procenten ska växa.

Den 39-årige kroppsbyggaren uppger att han har haft flera samtal med polisen.

Han pekar ut en annan kroppsbyggare med både psykiska problem och bruk av anabola steroider bakom sig.

- Jag tror att han kan ha gjort det här. Jag vet att han skaffat en kniv. ( eller en bekant )

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3414X/kroppsbyggare-overfoll-pojkens-pappa
Citera
2019-12-15, 00:06
Medlem
Link04s avatar
Ska nog riktigt mycket till att inte det här hänger ihop med dubbelmordet. Vore som sagt riktig jävla otur för Hassan om hans 8 åring har retat upp någon eller att en psykiskt sjuk person råkar vara på Åsgatan när han går till skolan.
Citera
2019-12-15, 00:41
Medlem
Link04s avatar
Någon av dom här två killarna som ligger i konflikt med Hassan har väl motiverat en person att göra det här. Polisen hittar inte honom och inte svårare än så troligen.
Citera
2019-12-15, 01:27
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Ja Hassan är inte att lita på
Svensk polis är inte att lita på. Palmeutredningen ligger dem i fatet och förmodligen fler utredningar än så. Hur f-n skötte de utredningen av Sture Bergwall? För att inte tala om Arbogakvinnans mord på sin make. Ibland är de helt korkade eller hur?
Citera
2019-12-15, 03:17
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Någon av dom här två killarna som ligger i konflikt med Hassan har väl motiverat en person att göra det här. Polisen hittar inte honom och inte svårare än så troligen.
Det finns statistik att tillgå för den här typen av brott och gärningsman och Leif G W har presenterat sådan. Svårare än så behöver det inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in