2018-12-28, 02:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du blev allt lite rädd nu!

Det glädjer mig.
Lögnare ska må dåligt när de står inför avslöjande.
Så ta du och ange när du och E-G W talades vid så ska jag berätta när jag gjorde det. Datum och klockslag och gärna i vilken stad hon befann sig.

Så låt oss också var för sig ringa henne imorgon och ställa samma frågor. Jag kan pm-a hennes direktnummer till dig.

Du borde ju verkligen ha ett intresse av att få fram sanningen eller hur?
Om det skulle vara sant det du uppger vill säga.
Jag vet att mina uppgifter är korrekta så jag synar gärna dina.

Så fega inte ur nu. Uppge datum och klockslag när ni hade kontakt och låt oss kontrollera imorgon.
Annars får du nog finna dig i att betraktas som lögnare här i tråden.

Jag ska ta ett samtal i morgon och berätta att det sitter en postare och säger att presstalespersonen delger information om den toxikologiska analysen via telefon angående morden i Bjärred. Då blir det nog fart ska du se.
Det kommer bli en jävla fart helt enkelt på polisens utredning och vem vet om familjen läser här och förfäras över polisens läckor i ett fall som är stenhård sekretess på förutom det man har kommit överens med familjen att berätta om under presskonferensen.

Ska vi se vilka lagbrott det kan röra sig om... olaga integritetsintrång, förtal, brott mot tjänsteman osv.
Citera
2018-12-28, 02:16
Medlem
Citat:
Är du snurrig??
Polisens alkoholmätare detekterar inte några sömnmedel.
Det är liksom därför det kallas alkoholmätare och inget annat.

Så länge medlet är verksamt är det definitivt också detekterbart på blodanalyser.
Vid obduktionen av töserna har man med säkerhet analyserat blod, liquor och urin.
Och nej ingen av flickorna hade några verksamma tillförda substanser alls i sig.

En sk insomningstablett som gör att man somnar lättare gör definitivt inte att man lätt kan mörda vederbörande efter 8 timmar. Har en substans fortfarande effekt finns den kvar i kroppen och återfinns i tillräcklig mängd vid analyser post mortum några dagar senare.

Ja, den kan upptäckas i urin efter 2 dygn enligt #develi, rättar mig efter det.

Dock anser jag att medicinen är effektivt bedövande, jag blir i det närmaste medvetslös och totalt borta från världen. Armar o ben utom min kontroll så något motstånd kan jag ej åstadkomma heller de första 2-4 timmarna.

Jag släpper ämnet.
Senast redigerad av Remark 2018-12-28 kl. 03:07. Anledning: Korrigering av fel
Citera
2018-12-28, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Då undrar jag vem som ljuger då de sa innan att en av flickorna hade spår av "lugnande" precis som föräldrarna hade.

Sen kan jag misstänka att de fått Zolpidem (stilnoc)som går ur efter ca 2 timmar och kanske inte syns på proverna
Stilnoct har en detektionstid på 2 dygn i urin.
....Vilket inte är det samma som halveringstid.
Citera
2018-12-28, 02:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Medlet går ur kroppen efter 2 timmar. Att man uppger 8 timmar är rekommendation för att man då är körklar. Har du själv provat Stilnoct?

Naturligtvis finns spår kvar om personen dör under den tiden, men du blir ingalunda klarvaken när 2 timmar passerat.

Medlet har extremt kort halveringstid.

Det är lugnande inte sömnmedel som den ena flickan hade i kroppen. Det måste vara en trådsanning om sömnmedel helt enkelt vilket inte räknas in som lugnande läkemedel.
Citera
2018-12-28, 02:22
Medlem
Citat:
Lägg ner.
Sidan har uppdaterats efter Oskars död - det står när han avled.
Finns absolut inget på denna sida som är till för att uppdatera en anställds verksamhet. Man är definitivt inte tvungen att hålla sin sida uppdaterad efter sin död.

Detta är en selektivt förskönande postum beskrivning av någon som mördat två barn.
Så borde inte en mördares minnessida se ut. Det är inte rätt mot hans offer.

http://www.henkow.se/

Håller inte med dig. Låt den som sköter om Os sida göra precis som hen vill. Människor har olika relationer. Jag tror att föräldrarna hade fler sidor än den där de mördade sina barn. Hur man tolkar vad de gjort eller varför är upp till var och en också. Tror att du ska låta de sörjande få göra precis som de behagar för att klara sig igenom detta. Deras liv är för alltid raserade. Räcker inte det?

Låt domstolar döma, läkare bota och lindra. Allt annat är tyvärr bara skvaller och när det blir för intensivt, rättshaverism i sin värsta form. Tror att de flesta malt färdigt om det som skett nu. Dags att gå vidare och jobba med sitt riktiga liv. Studera narcissism och lära sig mer om det, stötta barn som har det svårt eller fånga upp människor som mår dåligt, finns mycket att göra därute. Allt är inte svart eller vitt. Det som har hänt, har hänt och de efterlevande behöver få ro med detta. Det hindrar inte att man söker sanningen så långt det går, men att jaga klockslag och nick, är fånigt.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-28 kl. 02:28.
Citera
2018-12-28, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej det var inte tjänstefel att gå ut med uppgifterna på pressträffen. Det var dessutom i samråd med abhöriga.
Du har belagts med så många falska uppgifter och överbevisats så många gånger så DIN trovärdighet är rätt låg ”Moosky”
Nej jag ljuger inte om mitt samtal med E-G W. Det är dessutom lätt att kontrollera. Ring bara och fråga henne du också, mobilnumret står i länken om presskonferensen. Det finns absolut inget skäl till att hon skulla ljuga om detta. Jag är helt övertygad om att hon kommer att lämna exakt samma uppgifter till dig som hon gjorde till mig.

När hon åter är i tjänst ska jag fråga henne om polisen vill göra ett officiellt förtydligande angående den obefintliga förekomsten av verksamma substanser i töserna.
Vi som redan vet fakta behöver det inte.
Jag har nyligen diskuterat förundersökningssekretess med annan skribent som uppgav att Gårdsten var att jämföra. Nope, sa jag.
Där fanns en misstänkt (pappan) som i sin tur kan förmedla information, han var med i Uppdrag granskning.
Åklagarmyndigheten delgav häktning via pressmeddelande hemsida, sen pressmeddelande till allmänheten att utredningen visade att mamman mördat sina barn. Nema FUP.

Så hur du ska få fram de uppgifterna vete tusan?
Citera
2018-12-28, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Det var harperlee som myntade begreppen. Inte Herr och Fru, det är mina tillägg men syftar på Hanna och Oskar. Bättre att du vänder dig till källan om du är nyfiken på vad harperlee menade.

Jag vänder mig till postaren av inlägget då till
dig.
Menar du att du svarade på det här inlägget?
Man måste läsa mellan radera också, så jag förstår din oro.

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det är ju oerhört vanskligt att gissa sig till diagnoser på människor man aldrig träffat i sitt liv. Som jag nämnde tidigare så finns det en del som talar för autismspektrumstörning hos pappan. Mamman vet vi ju i stort sett absolut inget om mer än att hon någon gång haft bröstcancer. Bland andra lösa uppgifter kan man kanske skönja en viss ångest, eventuellt skulle det också kunna förklara varför hon inte var med barnen i samma utsträckning (social ångest) samt varför det finns uppgifter om att hon skulle ha varit drivande (hon har varit orolig för barnen och då övertalat O att ta dem till läkare osv).

Båda föräldrarna verkar ha varit omtyckta och uppskattade vilket gör det mindre sannolikt att någon av dem skulle ha en mer utpräglad personlighetsstörning även om man kan tycka att Oskar har vissa narcissistiska tendenser. Men vem har inte det liksom...

En sak som alltid har stört mig är att Oskar verkar ha pratat "vitt och brett" med andra om hur jobbig situationen hemma var. Att han aldrig skulle ha insett att det var dags för professionellt stöd? Om inte annat i samband med arbetstidsförkortningen har jag mycket svårt att tro att inte hans chef föreslagit åtminstone kontakt med företagshälsovården.

Sedan undrar man förstås också vad han har sagt och vad det är som får vissa att vara så tvärsäkra på att Hanna var den drivande när alla andra tecken tyder på Oskar var den som var handlingskraftig och kontrollerande.

De båda visar på en märklig samtidig sinnlig vekhet (söker sig snabbt till alternativmedicin till exempel) och stelhet (antingen friska barn eller inga barn typ). Där upplever jag Oskar som stel och möjligen Hanna som vek. Dynamiken dem emellan finns det väldigt lite information om men uppenbarligen var den ju sjuk. På exakt vilket sätt? Svårt att säga. Var någon av dem psykotisk så att man kan tala om en egentlig folie à deux? Ändå tveksamt med tanke på testamente och annat. Var det "bara" djup depression? Hade man ju trott direkt om det var det klassiska "pappa knivade hela familjen och sköt sig själv i huvudet"-scenariot.

Det finns ju också de där familjerna där medlemmarna i många generationer är lite udda och det är svårt att säga om de har några egentliga diagnoser eller bara lever lite för isolerat och inte riktigt "lärt sig vara som folk". Har man växt upp i en sådan miljö har man kanske inte heller någon inlärd motståndskraft eller problemlösningsförmåga.
… [ Visa mindre ]
Citera
2018-12-28, 02:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej det var inte tjänstefel att gå ut med uppgifterna på pressträffen. Det var dessutom i samråd med abhöriga.
Du har belagts med så många falska uppgifter och överbevisats så många gånger så DIN trovärdighet är rätt låg ”Moosky”
Nej jag ljuger inte om mitt samtal med E-G W. Det är dessutom lätt att kontrollera. Ring bara och fråga henne du också, mobilnumret står i länken om presskonferensen. Det finns absolut inget skäl till att hon skulla ljuga om detta. Jag är helt övertygad om att hon kommer att lämna exakt samma uppgifter till dig som hon gjorde till mig.

När hon åter är i tjänst ska jag fråga henne om polisen vill göra ett officiellt förtydligande angående den obefintliga förekomsten av verksamma substanser i töserna.
Vi som redan vet fakta behöver det inte.

Lägg ner parodin nu du är liksom avslöjad redan även om du inte fattat detta ännu. Man hör nämligen i slutet av presskonferensen då journalisterna ställer frågorna om hur mycket man gick ut med angående fallet på presskonferensen. Man hör med egna öron polisen ursäkta sig och säger också att dom kommer gå igenom detta ordentligt och titta på om dom agerat korrekt. Det är nämligen långt ifrån brukligt att man släpper så mycket information. Därför går också journalisterna hårt på polísen på presskonferensen. Du trodde kanske inte att någon har öron och kan höra vad som sägs utan du som ligger och ringer till dom avlidnas arbetsplatser för att pumpa dom på information och sedan påstår du dessutom att just du då skulle få information om fallet i Bjärred privat av presstalespersonen på polisen.
Det du inte vet är att en presstalesperson inte leder utredningen och är inte heller insatt till 100% i utredningen utan svarar bara pressen på frågor. Det är alltså den andra polisen som visas på presskonferensen som är den utredande polisen med fullständig information. Jag håller nog med om att du inte verkar frisk, och det är ingen ide efter jag kontrollerar i morgon att du skriver en enda lögn till.
Citera
2018-12-28, 02:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lägg ner parodin nu du är liksom avslöjad redan även om du inte fattat detta ännu. Man hör nämligen i slutet av presskonferensen då journalisterna ställer frågorna om hur mycket man gick ut med angående fallet på presskonferensen. Man hör med egna öron polisen ursäkta sig och säger också att dom kommer gå igenom detta ordentligt och titta på om dom agerat korrekt. Det är nämligen långt ifrån brukligt att man släpper så mycket information. Därför går också journalisterna hårt på polísen på presskonferensen. Du trodde kanske inte att någon har öron och kan höra vad som sägs utan du som ligger och ringer till dom avlidnas arbetsplatser för att pumpa dom på information och sedan påstår du dessutom att just du då skulle få information om fallet i Bjärred privat av presstalespersonen på polisen.
Det du inte vet är att en presstalesperson inte leder utredningen och är inte heller insatt till 100% i utredningen utan svarar bara pressen på frågor. Det är alltså den andra polisen som visas på presskonferensen som är den utredande polisen med fullständig information. Jag håller nog med om att du inte verkar frisk, och det är ingen ide efter jag kontrollerar i morgon att du skriver en enda lögn till.
Var inte Stefan Svensson Förundersökningsledare?

Edit. Ser att du pratar väl om henne. Sry.
Citera
2018-12-28, 02:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Håller inte med dig. Låt den som sköter om Os sida göra precis som hen vill. Människor har olika relationer. Jag tror att föräldrarna hade fler sidor än den där de mördade sina barn. Hur man tolkar vad de gjort eller varför är upp till var och en också. Tror att du ska låta de sörjande få göra precis som de behagar för att klara sig igenom detta. Deras liv är för alltid raserade. Räcker inte det?

Låt domstolar döma, läkare bota och lindra. Allt annat är tyvärr bara skvaller och när det blir för intensivt, rättshaverism i sin värsta form. Tror att de flesta malt färdigt om det som skett nu. Dags att gå vidare och jobba med sitt riktiga liv. Studera narcissism och lära sig mer om det, stötta barn som har det svårt eller fånga upp människor som mår dåligt, finns mycket att göra därute. Allt är inte svart eller vitt. Det som har hänt, har hänt och de efterlevande behöver få ro med detta. Det hindrar inte att man söker sanningen kring journaler, eller eventuella duperingsförsök, men att jaga klockslag och vem som gör vad, är fånigt.

Jag tror inte att vänner och anhöriga till andra mordoffer ex. Dalbymamman, Engla, Helen m fl skulle uppskatta att det fanns hyllande nätsidor med leende fotografier på mördaren. Sidor som nämner hans förträffliga prestationer och att han är avliden - men inte med ett ord nämner det som han för all framtid kommer vara allra mest känd för - sina mord.

Det må var sant att anhöriga till Oskar också är anhöriga till de mördade barnen. Men dessa barn var egna individer med egna vänner och egen släkt på sin mors sida.
Det är inte snyggt att offentligt hylla mördare någonsin. Oavsett hur mycket man personligen sörjer denna.

När det skattefinansierade universitet gjorde detta med Oskars dedikerade seminarium och väggstora RIP fotografier var det definitivt över en gräns.
Men även en postum hyllningsida med foto offentligt på nätet som inte med ett enda ord nämner barnen eller Oskars mord, är obehagligt i mitt tycke. Sörjer man som anhörig borde man verkligen sörja over de oskyldiga mördade barnen först och främst. De fick aldrig välja.

Vi kan inte straffa de döda mördarna, men vi kan se till att deras eftermäle inte blir en hyllning.
Allra helst som just Oskar verkar ha brytt sig väldigt mycket om sin bild utåt och sitt eftermäle.
Vi borde inte postumt ge honom den möjligheten.
Inte minst är det väldigt bra signaler till alla andra som kan tänkas mörda och smita undan samhällets straff. Samhället kommer alltid att fördöma en mördare även efter dennes död.
De planerade mord han/hon har begått kommer alltid nämnas.
Citera
2018-12-28, 02:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Var inte Stefan Svensson Förundersökningsledare?

Kommer inte ihåg namnet men presstalespersonerna är ju inte utredare direkt utan sitter och svarar i telefonen och gör medieuttalanden. Sen tror inte jag att en gammal räv som kvinnan EGW skulle pladdra om några toxikologiska rapporter för att Solglittret ringer. Det är något sjukt med det här måste jag säga, som man far fram här. Vad jag förstod så hade man kommit överens med familjen om vad man skulle lämna på presskonferensen. Garanterat kommer man utreda om dom agerat korrekt även om vi tycker det är bra, så finns det alltid någon jävla byråkrat som anser att man inte skulle berättat så mycket. Sverige i ett nötskal typ.

Citat:

Vi kan inte straffa de döda mördarna, men vi kan se till att deras eftermäle inte blir en hyllning.
Allra helst som just Oskar verkar ha brytt sig väldigt mycket om sin bild utåt och sitt eftermäle.
Vi borde inte postumt ge honom den möjligheten.
Inte minst är det väldigt bra signaler till alla andra som kan tänkas mörda och smita undan samhällets straff. Samhället kommer alltid att fördöma en mördare även efter dennes död.
De planerade mord han/hon har begått kommer alltid nämnas.

Nej, verkligen inte du kan inte styra anhöriga och deras hemsidor lika lite som du är läkare, jurist eller ringer presstjänsten på polisen. Låt dom vara i fred nu är du vänlig du stalkar dom anhöriga och förtalar avlidna, polisen och fan vet mer. Prata inte om vi då du är ensam om din åsikt.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-28 kl. 02:53.
Citera
2018-12-28, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Kommer inte ihåg namnet men presstalespersonerna är ju inte utredare direkt utan sitter och svarar i telefonen och gör medieuttalanden. Sen tror inte jag att en gammal räv som kvinnan EGW skulle pladdra om några toxikologiska rapporter för att Solglittret ringer. Det är något sjukt med det här måste jag säga, som man far fram här. Vad jag förstod så hade man kommit överens med familjen om vad man skulle lämna på presskonferensen. Garanterat kommer man utreda om dom agerat korrekt även om vi tycker det är bra, så finns det alltid någon jävla byråkrat som anser att man inte skulle berättat så mycket. Sverige i ett nötskal typ.
Jag editerade, insåg du pratade om kvinnan.
Däremot är väl han förundersökningsledaren enligt media.

Jag gillar att repetera medgärningsmannaskap så jag citerar gärna igen.
Citat:
Förundersökningsledaren Stefan Svensson förklarar att allt tyder att föräldrarna gemensamt och i samförstånd hade bestämt sig för att ta livet av döttrarna och av sig själva.
https://www.nsk.se/2018/12/11/dottrarnas-sjukdom-lag-bakom-tragedin/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in