Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Vad håller du på med??
Kan du inte hålla dig till topik - Bjärredstragedin?
Vad har dina spekulationer kring vad jag tror och tänker med detta att göra?
Sköt du ditt och håll dig till topik.
Jag är fullständigt on topic. Att du sen sket i att svara på frågor på hur lång tid du tänkt dig diagnostisering ME kan väl inte jag rå för?
Ett halvår var ju för kort för en vuxen skrev du.
Citat:
Att det föreligger 3 mord och 1 självmord i Bjärred - det har polisens PK slagit fast.
Det visade dig redan ”Reviews” när du virrade bort dig förra gången.
Polisen har inte bekräftat med ett enda ord att O mördat sin fru.
Det är din tolkning och jag har blivit erbjuden GW som argument av reviews som du hänvisar till.
DET är verkligen inte att ge mig nåt övertygande bevis.
Fast det var kul iofs. Jag skrattade åt gamla minnen kring GW och den juridiskt helt osannolika Rönnbäck.
Citat:
Både Hanna och Oskar kan således inte suiciderat. Att Oskar hängt sig har polisen också gått ut med. Då följer den simpla logiken att Oskar genom strypning, ev med inslag av kvävning, mördade Hanna.
Ja han är en hustrumördare. Rent juridiskt kan man inte samtycka till mord på sig själv i Sverige, det klassas som mord i vart fall.
Din "simpla logik" ger jag inte ett vitten för. Båda två kan mycket väl ha begått självmord efter att de gemensamt och i samråd mördat barnen.
Jag skrev ju att du får kvarsittning på den fronten, du fick många exempel på självmord vid strypning/kvävning i säng.
I en annan tråd var du iaf obducent?
Vad du är här vet jag inte, jag är rätt nypåstigen i tråden.
Polisen gick ut med dödsorsaker - ordagrant ordval pressträff. Inte dödssätt.
...och avrundade uppläsningen av rättsmedicinskt protokoll med att återreferera till där han började beskrivningen:
Att de sett en mansperson som hängt sig och fick order om att forcera huset.
Fortsättningsvis beskrivs att de inte fått fram vilken ordning nån dött vilket var ett annat av dina argument.
Hoppade du över frågan om medgärningsmannaskap med flit?
Polisen verkar ha hoppat över hustrumördaren också?
"O är därför formellt misstänkt i ärendet för att ha dödad sin hustru H."
Citat:
Förundersökningen visar nu att de två föräldrarna i samförstånd dödade sina två döttrar, berättar polisen på en pressträff. Även mamman och pappan hittades döda i villan.
– Båda är därför formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd ha dödat sina två döttrar, säger förundersökningsledare och polisinspektör Stefan Svensson på en pressträff.
https://www.norran.se/nyheter/foraldrar-dodade-dottrar-och-tog-sina-liv/
Citat:
Har du förslag på några andra krumbukter och konstellationer för att framställa Oskar som oskyldig till stryp/kvävnings mordet på Hanna???
Nej, för fan.
Jag ifrågasätter dig kort och gott via att jag inte är enig i det du påstår.
Jag har aldrig pekat ut nån syndabock, ser dem som lika eländiga kålsupare, vilket inkluderar O.
Jag är mer intresserad av
vad som får två att i samförstånd utföra en så fruktansvärd gärning som att mörda sina barn.