Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Ja jag instämmer i dina känslobeskrivningar. Absolut vidrigt.
Det jag inte kan förstå är att föräldrarna tydligen hade insikten att deras egen död skulle kunna genomföras lättare om de tog något lugnande preparat.
Framför allt då Hanna som Oskar ju faktiskt dödade på samma sätt som minst ett av barnen dödades - genom strypning eventuellt med inslag av kvävning. Hanna hade dock rikliga mängder lugnande i kroppen, liksom Oskar när han dog. Såväl Hannas som Oskars död har sannolikt varit betydligt lättare än barnens.
Men detsamma unnade de inte sina barn. Dessa fick istället i fullt vaket tillstånd utan minsta verksamma substanser genomleva stryp/kvävningsdöden under den stund morden kan ha tagit. Sannolikt helt oförberedda och med stor sannolikhet också medvetna om att detta gjordes av förälder.
En eller två föräldrar som säkert hade flertal rivmärken och avvärgningsskador på kroppen efter döttrarnas kamp. Men inte ens för att skydda sig själva från barnens fäktande dödskamp var det värt att offra lite lugnande substanser på barnen.
Hur i helsike var Hanna och Oskar funtade inuti huvudet som lät sina barn dö på detta sätt??
Nej, hur ska man förstå detta? Man skulle tro att när en förälder med sådana tankar i huvud hade gått genom dörren till barnens sovrum, hade sett sin flicka sova, hade tittat med ömhet på sitt barn och direkt backat ut, förfärad över hur man kunnat ha sådana tankar och planar.
Jag försökte att föklara för mig att man inte använda lugnande medel därför att man inte kunna ha fått det i barnen i den mängd det hade behövds utan att göra dessa misstänksam.
Att man inte ordnade något annat som skjutvapen, eller illegala droger etc. trodde jag kunde kanske förklaras med att man inte vet hur man få tag i sådant och att man absolut inte vill bli avslöjad innan.
Så sjukt alltihop. Och så försöker man att fatta något.