Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-28, 01:15
  #1
Medlem
Baptisten555s avatar
Älskar denna filmen, har sett den ett antal gånger, men frågan som alltid dyker upp, varför
kärnvapen bombade de inte planeten?? Istället en landsättning!? Där de även har mindre nukes med sig?
Gå lös med vad det verkar gamla kulbaserade vapen..?

Vad är logiken här?

Det är som sägs i filmen "En avskyvärd planet!" Varför inte spränga skiten? Älskar filmen men fattar inte hur manusförfattare har tänkt där?!
__________________
Senast redigerad av Baptisten555 2018-12-28 kl. 01:18.
Citera
2018-12-28, 01:18
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Skulle ju inte bli mycket till film om dom gjorde det. Den skulle ta slut ganska fort och endast vara en kortfilm på ca 10 minuter.
Citera
2018-12-28, 01:19
  #3
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Skulle ju inte bli mycket till film om dom gjorde det. Den skulle ta slut ganska fort och endast vara en kortfilm på ca 10 minuter.
Haha ja sant, men tänker mest på logiken nu
Citera
2018-12-28, 01:20
  #4
Medlem
Har läst en fan-teori att det var för att vinna stöd av befolkningen till ökad militarism och således öka människans utbredning i universum.

Eller så tänker man inte för mycket på det och njuter av en stenhård rulle
Citera
2018-12-28, 01:20
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Älskar denna filmen, har sett den ett antal gånger, men frågan som alltid dyker upp, varför
kärnvapen bombade de inte planeten?? Istället en landsättning!? Där de även har mindre nukes med sig?
Gå lös med vad det verkar gamla kulbaserade vapen..?

Vad är logiken här?

Det är som sägs i filmen "En avskyvärd planet!" Varför inte spränga skiten? Älskar filmen men fattar inte hur manusförfattare har tänkt där?!

Om kriget tar slut skulle fokus skifta till dom interna problemen. Det är en fördel att dra ut på det så mycket det bara går, vad det anbelangar regimen.
Citera
2018-12-28, 01:23
  #6
Medlem
Baptisten555s avatar
Till exempel forskarna har dessa monster att prova på, men lik förbannat har man ineffektiva vapen mot dem, krävs 100tals skott för att ta kål på en! I filmen 100000 döda människor på en timma!
Citera
2018-12-28, 01:24
  #7
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1field
Har läst en fan-teori att det var för att vinna stöd av befolkningen till ökad militarism och således öka människans utbredning i universum.

Eller så tänker man inte för mycket på det och njuter av en stenhård rulle
Sant, jävligt bra film är det, men stör mig på logiken!
Citera
2018-12-28, 01:58
  #8
Medlem
Dom bombar ju planeten först, men krypen gömmer sig ju under jord. Därav funkar väl inte nukes?
Sen vill ju dom som är lite ”ss” klädda och bestämmer, ha tag i själva hjärnan.
Jag tycker logiken är på sin plats i denna kanonrulle!
Citera
2018-12-28, 02:08
  #9
Medlem
Om man atombombar planetfan blir den obeboelig för människor. Se på Tjernobyl, inte många av oss Homo sapiens sapiens bor där.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om kriget tar slut skulle fokus skifta till dom interna problemen. Det är en fördel att dra ut på det så mycket det bara går, vad det anbelangar regimen.

Enig med dig. Korrupta regimer önskar alltid att medborgarna fokuserar på annat än deras riktiga agenda

Starship troopers minns jag som en riktigt bra rulle! OT Är det någon mer som har hört kritiken att den är pro-nazi? Snackades om det för länge sen, tesen var att filmen påminde om Leni Riefenstahls bildspråk. Regissören skulle alltså hylla nazismen genom att låta filmen vara som gjord av Hitlers hus-regissör. Har inte sett något av Riefenstahl så jag kan inte uttala mig.
Citera
2018-12-28, 02:13
  #10
Medlem
Baptisten555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Om man atombombar planetfan blir den obeboelig för människor. Se på Tjernobyl, inte många av oss Homo sapiens sapiens bor där.



Enig med dig. Korrupta regimer önskar alltid att medborgarna fokuserar på annat än deras riktiga agenda

Starship troopers minns jag som en riktigt bra rulle! OT Är det någon mer som har hört kritiken att den är pro-nazi? Snackades om det för länge sen, tesen var att filmen påminde om Leni Riefenstahls bildspråk. Regissören skulle alltså hylla nazismen genom att låta filmen vara som gjord av Hitlers hus-regissör. Har inte sett något av Riefenstahl så jag kan inte uttala mig.
Men i slutet av filmen så dör buggsen som flygor när dom skjuter.....
Citera
2018-12-28, 02:24
  #11
Medlem
MiniDiscs avatar
Det är en slags dystopi där de vill att kriget ska fortsätta så deras militära samhälle kan frodas. George Orwells 1984 hade en liknande premiss.
Citera
2018-12-28, 02:51
  #12
Medlem
Sqrbankens avatar
Fantastisk film som är ett rart minne från min barndom och tidiga tonår. Animationerna av bugsen håller än idag, med råge, utan nostalgifilter. Filmen är baserad på Heinleins bok med samma namn men mycket skiljer dem åt. Exempelvis har "trooperserna" i boken jetpack.

Som en annan skrev så blir det inte mycket till film om bugsens planet nukas. Om "rymdkrig" öht. någonsin blir aktuellt så kommer den praktiken, eller liknande koncept, vara det föredragna eftersom landstigning medelst starships kräver en logistik vars kostnader inte ens till bråkdelen kan konkurrera med alternativet.

När jag sett filmen på senare dagar finner jag det coolt att Neil Patrick Harris - "Barney" i How I met your mother - inte fysiskt åldrats en dag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback