2018-12-28, 00:01
Medlem
MartinJeeps avatar
Om man har mycket muskler bör 12 % fetthalt synas mer än om man har lite muskler. Procenten måste ju stå i proportion mot övrig kroppsvikt. Eller tänker jag fel här...
Mitt problemområde är naveln ner, eller mer exakt där kalsongranden alltid suttit. Verkar som resårbandet med tiden omfördelat fettcellerna nedåt. Varför annars magrutor ovanför naveln men inga under? Så trött att det sista fettet ska sitta där av alla ställen, det kunde inte vara sämre estetiskt placerat. Kanske dags för fettsugning?
Citera
2018-12-28, 06:08
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinJeep
Om man har mycket muskler bör 12 % fetthalt synas mer än om man har lite muskler. Procenten måste ju stå i proportion mot övrig kroppsvikt. Eller tänker jag fel här...
Mitt problemområde är naveln ner, eller mer exakt där kalsongranden alltid suttit. Verkar som resårbandet med tiden omfördelat fettcellerna nedåt. Varför annars magrutor ovanför naveln men inga under? Så trött att det sista fettet ska sitta där av alla ställen, det kunde inte vara sämre estetiskt placerat. Kanske dags för fettsugning?
Ja, kroppssammansättningen kommer påverka hur en kropp ser ut vid olika nivåer av kroppsfett. Det sista stället brukar vara runt buken för män, och oftast det som upplevs som svårare. Då får man även acceptera en avmagring av andra ställen på kroppen före detta försvinner. Det, och ett flertal ytterligare anledningar, är varför styrketräning är gynnsamt vid viktnedgång, för kroppssammansättningens skull.
Citera
2018-12-28, 06:09
Medlem
Citat:

Du är normal. Vill du bli som någon av oss bodybuilder och skulptera kroppen så är det bara att börja kämpa för det. Att få tjejer handlar inte bara om ens fettprocent dock men det vet du säkert. En snygg kropp ger väl ett bättre självförtroende dock och det är väl kul att se blicken när man klär av sig för en tjej när man byggt upp en snygg fysik. Dags att satsa på beach 2019?
Citera
2018-12-28, 07:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Festligt. Finns någon liknande studie på den fetthalt män föredrar hos kvinnor?
Jag ligger själv på ungefär 30% om jag ska gå efter bilderna på länken. Hade nog vilja ligga på 15%, fortfarande enligt bilderna.
Det finns i alla fall forskning om BMI som jag läst:
Båda könen tyckte att ett BMI på 21 var snyggast på så väl det egna könet som det andra. Detta gäller både hos kvinnor och män.
Bara att fokusera på fetthalt som ni gör blir felaktigt. Det är kroppstyp som eftgerfrågas.
Så glöm att försöka se ut som en bodybuilder. Om kvinnor i likhet med gorillahonor hade önskat att män såg ut som arnold så skulle vi gjort det (den som hade sett ut som Arnold hade fått stoppa in den och föra sina gener vidare).

Nu kommer alla som tränar på gym att lipa om att kvinnor visst gillar biffiga killar...men forskningen är entydig (vilken ni naturligtvis inte läst). Men ni har säkert bättre chans hos gorillahonor.
Citera
2018-12-28, 08:59
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det finns i alla fall forskning om BMI som jag läst:
Båda könen tyckte att ett BMI på 21 var snyggast på så väl det egna könet som det andra. Detta gäller både hos kvinnor och män.
Bara att fokusera på fetthalt som ni gör blir felaktigt. Det är kroppstyp som eftgerfrågas.
Så glöm att försöka se ut som en bodybuilder. Om kvinnor i likhet med gorillahonor hade önskat att män såg ut som arnold så skulle vi gjort det (den som hade sett ut som Arnold hade fått stoppa in den och föra sina gener vidare).

Nu kommer alla som tränar på gym att lipa om att kvinnor visst gillar biffiga killar...men forskningen är entydig (vilken ni naturligtvis inte läst). Men ni har säkert bättre chans hos gorillahonor.

Japp, tjejer gillar smala killar. Som Brad Pitt i fight club. Definitivt inte muskulös, bara trimmad. Bodybuilders försöker mest imponera på andra killar. Väldigt homoerotiskt alltihop.
Citera
2018-12-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Japp, tjejer gillar smala killar. Som Brad Pitt i fight club. Definitivt inte muskulös, bara trimmad. Bodybuilders försöker mest imponera på andra killar. Väldigt homoerotiskt alltihop.

Nu tycker jag du ger alla småkillar falska förhoppningar. Det du menar med trimmade är antagligen större muskler än de klarar av att bygga med flera års seriös träning.
Citera
2018-12-28, 10:05
Medlem
MartinJeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du är normal. Vill du bli som någon av oss bodybuilder och skulptera kroppen så är det bara att börja kämpa för det. Att få tjejer handlar inte bara om ens fettprocent dock men det vet du säkert. En snygg kropp ger väl ett bättre självförtroende dock och det är väl kul att se blicken när man klär av sig för en tjej när man byggt upp en snygg fysik. Dags att satsa på beach 2019?
Jag förväntar mig aldrig att få tjejer, så sniken är jag inte. Jag betalar för sex. En snygg kropp är för mig själv, då jag bättre trivs i en sådan som bl.a. inte väger för mycket.
Citera
2018-12-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Festligt. Finns någon liknande studie på den fetthalt män föredrar hos kvinnor?
Jag ligger själv på ungefär 30% om jag ska gå efter bilderna på länken. Hade nog vilja ligga på 15%, fortfarande enligt bilderna.

Det är någon ratio mellan midja / höft män som män attraheras mest av. Jag får upp siffran 0.8 i huvudet, men är osäker om det är rätt.
Citera
2018-12-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej jag orkar inte heller. Men jag tror att du är ute och cyklar en aning faktiskt.
Jaså hur är det istället då?
För mycket fett hämnar beviserligen testot i kroppen och för lite är ju inte alls bra för kroppen.
Vad är då det optimala generellt?
Ja någonstans i mitten mellan ytterligheterna.
Problemet är att vi väger mer än för men samtidigt har mindre muskler vilket ger en missvisande normalitet.
Men det sitter ju fortfarande kvar i huvudet vad vi uppfattar som mest attraktivt och antagligen det mest vitala som nedärvts i väldigt många generationer eftersom den kroppen har varit mest framgångsrik bland män.
Vilket är runt +-12% fett på män som redan har nämnts.
Citera
2018-12-28, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nu tycker jag du ger alla småkillar falska förhoppningar. Det du menar med trimmade är antagligen större muskler än de klarar av att bygga med flera års seriös träning.

Driver du med mig? Brad P är ungefär 180 och vägde ungefär 72-73 kg i fight club. Det är inte mycket muskler det..
Citera
2018-12-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Driver du med mig? Brad P är ungefär 180 och vägde ungefär 72-73 kg i fight club. Det är inte mycket muskler det..

Driver lite. Men tror ingen lyckas med det. Film är inte verklighet så om det enda som finns att relatera till är Brad Pitt i en film så säger det sig självt hur lätt det är att uppnå. Jag minns hur liten Axon såg ut i sin första tävling och det låg mycket träning bakom den fysiken. Har ingen bild, men alla äldre gymrävar som hängde här för 10 år sedan minns nog. Det skulle jag vilja kalla trimmat så som han såg ut då. De som var riktiga BBs såg betydligt större ut än honom och då hade Axon slitit hårt.
Citera
2018-12-28, 11:36
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig aldrig att få tjejer, så sniken är jag inte. Jag betalar för sex. En snygg kropp är för mig själv, då jag bättre trivs i en sådan som bl.a. inte väger för mycket.

Samma här. Det är helt klart värt att ha en kropp som man är nöjd med själv. Det är det viktiga. Inte att jag betalar för sex alltså.

Men är ju en bodybuilder så några tjejer lär jag väl aldrig få nu när jag iof har flickvän redan. Har ju inte i närheten av 12% vad jag vet utan mer 17-20% och ser mer ut som en tränad gymnast i kroppen. Ingen prio på marknaden alltså. Får kolla tjejen med lögndetektor så att hon är en falsk bitch när hon säger att hon tycker min kropp är snygg. Snyft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in