Citat:
Jag har svårt att förstå alla som anser att GM är så svårt psykiskt sjuk att han beter sig konstigt och inte minns händelsen. Gärningsmän som säger sig inte minnas en händelse ljuger i princip alltid. Orsaken är att det är en enkel förklaring till att erkänna någonting svårt. En enkel knäpp är lättare att förlåta. Färre jobbiga frågor behöver besvaras.
Som Jordgubbsflickan skriver så är GM (eller uppdragsgivaren ifall den egentliga GM var amatörtorped) sannolikt en tillsynes normal person med ett relativt vanligt samspel med omgivningen. Må vara att han skiljer sig från majoriteten genom att vara något mer inbunden och en smula mer socialt tafatt, men inte så till den grad att det sticker ut. Emellanåt kanske någon tycker att han är lite annorlunda, men definitivt inte på det vis som så många tycks tro.
På så vis föreligger inte heller risk för återfall, annat än att personen i fråga har en kall, hämndlysten sida och inte glömmer oförrätter i första taget. Personen i fråga har ägnat sig åt hämndfantasier både före och efteråt och ser ned något på större delen av mänskligheten. Återigen inte på något sätt som sticker ut nämnvärt.
Som Jordgubbsflickan skriver så är GM (eller uppdragsgivaren ifall den egentliga GM var amatörtorped) sannolikt en tillsynes normal person med ett relativt vanligt samspel med omgivningen. Må vara att han skiljer sig från majoriteten genom att vara något mer inbunden och en smula mer socialt tafatt, men inte så till den grad att det sticker ut. Emellanåt kanske någon tycker att han är lite annorlunda, men definitivt inte på det vis som så många tycks tro.
På så vis föreligger inte heller risk för återfall, annat än att personen i fråga har en kall, hämndlysten sida och inte glömmer oförrätter i första taget. Personen i fråga har ägnat sig åt hämndfantasier både före och efteråt och ser ned något på större delen av mänskligheten. Återigen inte på något sätt som sticker ut nämnvärt.
Bra, tråden fick nytt bränsle igen och hoppas ingen är för seriös i denna fiktiva twist med jf i centrum. Här spånar vi friskt!
Jag har oxå tänkt som du tills någon i tråden introducerade att det är möjligt att vara så förvirrad att man inte kommer ihåg något? Visst har jag varit full i tonåren så jag inte kom ihåg något efter midnatt och en och annan drog har även tagits så att allt suddades ut och tiden stod still, absolut och få ggr även minneslucka men likväl minneslucka så jag frågade andra vad jag sagt och gjort men ingen hade märkt något! Det var bara mitt minne som fattades under några ggr i tonåren.
Googlade men hittade inget bra som styrkte förvirring, minnesförlust utan sprit eller andra droger, men det borde klart vara en möjlighet tillsammans med alla de som ljugit om det, säger mitt snusförnuft, och fy faan för snus då jag mådde tjuvens.
GM "ser ned något på större delen av mänskligheten" skriver du. Jag ser ned på 82% av svenskarna som inte kan eller brytt sig om att lära sig att tänka själva, dessutom kan jag framkalla minnesluckor och är udda bland vanligt folk.... bör jag åka till S och testa mej, hm?
De hoppfullas mantra är alltid att "tiden är på vår sida". Jag ser det mer att det är ett tecken på grav falskhet då det enda som är verkligt är läget i detta nu som dina sinnen kan beskriva med ordet Verkligheten. Var och en har alltså sin egen "verklighet" som utgångspunkt för sitt handlande.
Hur GM's verklighet såg ut, utfrån hans sinnen, kanske han inte ens vet själv. Det är en teori som jf för fram och om den stämmer eller ej vet bara jf och ingen annan. Men vad vi då får är jf's verklighet av vad hon hörde och tolkade som vad GM menade i det han sa. Samspel mellan människor är svårt och var så god att kolla läget på planeten om ni tvivlar. Krig eller förberedelse för krig men nu mer ekonomisk krigsföring.
Sån här beteende psykologi har jag jobbat med under 40 år och träffat all expertis under mina resor över världen. jag såg inte LuffarJeppe så han tror nog att jag ljuger igen och jorden är faktiskt inte platt längre utan rund. Allt tar sin tid att smälta.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans". John Lennon