2018-12-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Jag har svårt att förstå alla som anser att GM är så svårt psykiskt sjuk att han beter sig konstigt och inte minns händelsen. Gärningsmän som säger sig inte minnas en händelse ljuger i princip alltid. Orsaken är att det är en enkel förklaring till att erkänna någonting svårt. En enkel knäpp är lättare att förlåta. Färre jobbiga frågor behöver besvaras.

Som Jordgubbsflickan skriver så är GM (eller uppdragsgivaren ifall den egentliga GM var amatörtorped) sannolikt en tillsynes normal person med ett relativt vanligt samspel med omgivningen. Må vara att han skiljer sig från majoriteten genom att vara något mer inbunden och en smula mer socialt tafatt, men inte så till den grad att det sticker ut. Emellanåt kanske någon tycker att han är lite annorlunda, men definitivt inte på det vis som så många tycks tro.

På så vis föreligger inte heller risk för återfall, annat än att personen i fråga har en kall, hämndlysten sida och inte glömmer oförrätter i första taget. Personen i fråga har ägnat sig åt hämndfantasier både före och efteråt och ser ned något på större delen av mänskligheten. Återigen inte på något sätt som sticker ut nämnvärt.

Bra, tråden fick nytt bränsle igen och hoppas ingen är för seriös i denna fiktiva twist med jf i centrum. Här spånar vi friskt!

Jag har oxå tänkt som du tills någon i tråden introducerade att det är möjligt att vara så förvirrad att man inte kommer ihåg något? Visst har jag varit full i tonåren så jag inte kom ihåg något efter midnatt och en och annan drog har även tagits så att allt suddades ut och tiden stod still, absolut och få ggr även minneslucka men likväl minneslucka så jag frågade andra vad jag sagt och gjort men ingen hade märkt något! Det var bara mitt minne som fattades under några ggr i tonåren.

Googlade men hittade inget bra som styrkte förvirring, minnesförlust utan sprit eller andra droger, men det borde klart vara en möjlighet tillsammans med alla de som ljugit om det, säger mitt snusförnuft, och fy faan för snus då jag mådde tjuvens.

GM "ser ned något på större delen av mänskligheten" skriver du. Jag ser ned på 82% av svenskarna som inte kan eller brytt sig om att lära sig att tänka själva, dessutom kan jag framkalla minnesluckor och är udda bland vanligt folk.... bör jag åka till S och testa mej, hm?

De hoppfullas mantra är alltid att "tiden är på vår sida". Jag ser det mer att det är ett tecken på grav falskhet då det enda som är verkligt är läget i detta nu som dina sinnen kan beskriva med ordet Verkligheten. Var och en har alltså sin egen "verklighet" som utgångspunkt för sitt handlande.

Hur GM's verklighet såg ut, utfrån hans sinnen, kanske han inte ens vet själv. Det är en teori som jf för fram och om den stämmer eller ej vet bara jf och ingen annan. Men vad vi då får är jf's verklighet av vad hon hörde och tolkade som vad GM menade i det han sa. Samspel mellan människor är svårt och var så god att kolla läget på planeten om ni tvivlar. Krig eller förberedelse för krig men nu mer ekonomisk krigsföring.

Sån här beteende psykologi har jag jobbat med under 40 år och träffat all expertis under mina resor över världen. jag såg inte LuffarJeppe så han tror nog att jag ljuger igen och jorden är faktiskt inte platt längre utan rund. Allt tar sin tid att smälta.

"Life is what happens to you while you're busy making other plans". John Lennon
Citera
2018-12-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Det kan omöjligt vara många om ens några som VET vem mördaren är med säkerhet.
Ytterst ytterst få isåfall och möjligen hans familj.
Skulle en person som verkligen vet skriva i tråden som jordgubbsflickan och därmed riskera att GM läser hennes inlägg? Han vet ju vilka som vet och kan därmed räkna ut vem jordgubbsflickan är.
Så åtminstone jag bedrömer jordgubbsglickan som ett troll.

Vad har skrivits som tyder på att det ligger någon substans i hennes påståenden överhuvudtaget?

Min logik säger att du har rätt samtidigt läser jag om att pyromaner hjälper till att släcka elden, gm är med i "missing people" söket och mördaren går till brottsplatsen för att kolla när polisen är på plats. Troligtvis söker de efter ett alibi så att de inte skall vara misstänkta. Primitivt men ett faktum och det kan vara så med jf. Luktar som det i mina näsborrar som tyvärr är alltför små.

MEN om det är så som jf skriver att GM inte minns något så riskerar hon ingenting om hon skriver allmänt och han skulle läsa! Kanske 1% av befolkningen läser om mord på FB?

Vi ger upp sa Bill till Bull.
-Gammal ost får duga när inte ens kungens hundar kunde följa färska spåret 2004 hur skall vi nu kunna göra det?
-Du har rätt, vi snurrar runt och räknar, stannart på tre och ditåt går vi en sista gång Chansen är vår, länge leve kungen!
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-26 kl. 08:19.
Citera
2018-12-26, 13:26
Medlem
Ne mig har du aldrig sett 😄😄😄, Ja varför riskerar jordgubben o avslöja sig på flashback om mördaren med läser o följer tråden. Om det inte är ett troll så vet jag faktiskt inte vad hon vill tillföra i tråden. Dom flesta av oss vill ju klara upp detta: )
Citera
2018-12-26, 14:17
Medlem
[quote=luffarjeppe|66234325]Ne mig har du aldrig sett 😄😄😄, Ja varför riskerar jordgubben o avslöja sig på flashback om mördaren med läser o följer tråden. Om det inte är ett troll så vet jag faktiskt inte vad hon vill tillföra i tråden. Dom flesta av oss vill ju klara upp detta: )[/QUOTE
Där pekar du på det många funderar över; varför deltar hon i tråden, hela tiden med budskapet att hon vet, men sen är det stopp. Kan tänka mig några förklaringar:
jf vet, är bunden av ngt slags tystnadsplikt
jf vet, var tillsammans med GM 2004 och märkte hans psykiska avvikelse, förstod, lojalitetskonflikt, fegar ur
jf vet, fått egna misstankar bekräftade under åren som gått, känner sig lojalitetsuppknuten, fegar ur
jf vet genom diskussioner med GM, även om denne inte är medveten om vad som hände, fegar ur
Fyll på själv!
I samtliga fall ovan har jf varit för feg och ryggradslös för att kontakta polisen. I stället, för att delvis döva sitt dåliga samvete, droppar hon/han litet lagom info på Flashback, kanske i förhoppningen om att någon borde kunna räkna ut vem GM är. Eftersom jf ibland är aktiv i tråden så kan det tyda på att GM inte hänger här, eller lider av minnesförlust.
En sista variant kan vara att jf anar vem GM är, kastar ut beten i hopp om ett avslöjande.
Jag tror inte att jf trollar.
Citera
2018-12-26, 20:06
Medlem
Flowerprincess erkände ju att hennes kille gjorde det för att sedan ta tillbaka allt, jordgubben skulle väl även kunna vara mördaren? Bara det här att mördaren mår bra idag får mig att tvivla på det hon skriver.
Citera
2018-12-27, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Flowerprincess erkände ju att hennes kille gjorde det för att sedan ta tillbaka allt, jordgubben skulle väl även kunna vara mördaren? Bara det här att mördaren mår bra idag får mig att tvivla på det hon skriver.
Håller med dig.
Enligt jf:s olika inlägg tidigare är han en helt vanlig, normal kille, inte aggressiv, har vissa svårigheter att läsa barn och kommunicera med dem samt hamnat i en psykos pga yttre omständigheter. Han mördar ett barn, triggad av Norén-utställningen. Han försvinner en period efter mordet, men idag är han en vanlig Svensson och minns inget av det han gjorde.
Den här killen är ingen vanlig Svensson. Hans kompisar bör tidigt lagt märke till att han hade vissa svårigheter att kommunicera. Han kan vara udda på något sätt. Det sägs inte hur, då skulle troligen någon som läser tråden känna igen honom. Hans svårigheter att kommunicera med barn är avslöjande. Personligen tror jag inte att han idag är aktiv förälder. Han kan upplevas som något udda av sina arbetskompisar. Han kanske stammar, har speciella intressen, samlare. Han är så vanlig, enligt jf, att han går under radarn.
Då är vi inne på ett mer slumpvis mord. Om Noréns skyltar råkat sitta uppe just när GM:s psykos peakar kan pojken M ha varit ett random offer.
Citera
2018-12-27, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Håller med dig.
Enligt jf:s olika inlägg tidigare är han en helt vanlig, normal kille, inte aggressiv, har vissa svårigheter att läsa barn och kommunicera med dem samt hamnat i en psykos pga yttre omständigheter. Han mördar ett barn, triggad av Norén-utställningen. Han försvinner en period efter mordet, men idag är han en vanlig Svensson och minns inget av det han gjorde.
Den här killen är ingen vanlig Svensson. Hans kompisar bör tidigt lagt märke till att han hade vissa svårigheter att kommunicera. Han kan vara udda på något sätt. Det sägs inte hur, då skulle troligen någon som läser tråden känna igen honom. Hans svårigheter att kommunicera med barn är avslöjande. Personligen tror jag inte att han idag är aktiv förälder. Han kan upplevas som något udda av sina arbetskompisar. Han kanske stammar, har speciella intressen, samlare. Han är så vanlig, enligt jf, att han går under radarn.
Då är vi inne på ett mer slumpvis mord. Om Noréns skyltar råkat sitta uppe just när GM:s psykos peakar kan pojken M ha varit ett random offer.

Japp, klart möjligt ett random "offer" eller kanske GM kommit i kontakt med någon skrift, nätet eller person som tror att muslimer kommer att erövra vårt fosterland och utplåna vår kultur. Jag känner faktiskt en "fredlig" sådan man idag sedan min Sth tid och det vore intressant att veta om GM var aktiv på nätet, läst om eller hört liknande teorier? Min vän vill upplysa mej om "situation Sverige" och det finns hur mycket som helst på nätet av detta från de länkar jag öppnat men inte läst.

Men, men och min ilska riktar jag mot politikerna och inte mot de "inbjudna" invandrarna och andra gör tvärt om. Min fredliga vän har nu stått inför 4 rättegångar i hemlandet S efter att ha läst hela Koranen och lagt ut valda delar på facebook. Jag skäms för att vara svensk idag i det ruttna S och vad som mörkats i detta fall vet vi inte!

Noren's skyltar passa bra in på hur det kan ha hänt. Hur kunde de få tillstånd att sättas upp? Är nya Link ett ghetto för kulturmarxism samt multikulti som Södermalm i Sth? Jag anar det..

Googlade på ordet och hittade det här som tar upp lite PK, Lika värde och Söndra. Har aldrig läst direkt om kulturmarxism eller från tidskriften nedan tidigare och inget att diskutera här. Jag är helt obildat inom detta område men om GM var inne på något sådant kan det ha varit lätt att leva med morden och sett sig själv som en hjälte i folkets tjänst tillsammans med andra. Och detta kan även ha flugit under radarn för hans övriga nära PK-omgivning.

M blev då ett annat "random offer" från ett politiskt motiv. Lika troligt som från ett opolitiskt motiv i min bok. Dax, hög tid att öppna även det tredje ögat intuitionen.

Hur försvann GM under radarn, kanske med hjälp av detta eller liknande heta åsikter? https://samtiden.nu/2017/12/att-sla-sonder-ett-samhalle-och-en-kultur/
Senast redigerad av shivashambo 2018-12-27 kl. 06:42.
Citera
2018-12-27, 10:32
Medlem
"Är nya Link ett ghetto för kulturmarxism samt multikulti som Södermalm i Sth"?

Jag menade: "Är nya Link ett ghetto för kulturmarxism samt starka multikulti åsikter som finns på Södermalm i Sth"? Invandrare släpps inte in på Södermalm bara multikulti positiva åsikter. Samma med området för brottet som var ett svenskt vanligt villakvarter. Att agera i Skäggetorp skulle vara väldigt farligt för GM.

GM kan haft ett latent raseri mot invandringen i Skäggetorp eller annan oturlig kontakt, sett skyltarna och "tagit lagen i egna händer". Det ena förstärkte det andra och vansinnet kom fram.
Citera
2018-12-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
"Är nya Link ett ghetto för kulturmarxism samt multikulti som Södermalm i Sth"?

Jag menade: "Är nya Link ett ghetto för kulturmarxism samt starka multikulti åsikter som finns på Södermalm i Sth"? Invandrare släpps inte in på Södermalm bara multikulti positiva åsikter. Samma med området för brottet som var ett svenskt vanligt villakvarter. Att agera i Skäggetorp skulle vara väldigt farligt för GM.

GM kan haft ett latent raseri mot invandringen i Skäggetorp eller annan oturlig kontakt, sett skyltarna och "tagit lagen i egna händer". Det ena förstärkte det andra och vansinnet kom fram.

Att GM kan ha burit på ett latent motstånd mot invandrare är en mycket möjlig teori. Vid tiden för morden jobbade jag bl a med invandrarfrågor i Linköping och under den här tiden kom många nyanlända till bl a Skäggetorp. Linköpingsborna fick plötsligt vänja sig vid en helt ny gatubild, nya medresenärer på bussar och tåg osv. Om GM är en helt vanlig Svensson kan han ha reagerat på detta.
Politikernas sätt att sköta invandringen var också starkt ifrågasatt.
Citera
2018-12-27, 15:13
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
De är helt fel ute. Gärningsmannen är äldre men ser betydligt yngre ut för sin ålder.

Var han över eller under 21 år 2004? Det kan inte vara jättehemligt.
Citera
2018-12-27, 16:25
Medlem
GM kan haft ett latent raseri mot invandringen i Skäggetorp eller annan oturlig kontakt, sett skyltarna och "tagit lagen i egna händer". Det ena förstärkte det andra och vansinnet kom fram.[/quote]

Ni behöver inte spekulera vidare på om det var ett rasistdåd, för det var det inte.

Det spekuleras också mycket om mobiltelefoner och Internet. Det är många år sedan det hände och jag misstänker att flera nya teorier blandas ihop med hur det är idag.

Backa bandet och gå tillbaka i tiden och ställ er frågan vad som egentligen är det mest sannolika för den tidpunkten.
Citera
2018-12-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Var han över eller under 21 år 2004? Det kan inte vara jättehemligt.
Intressant upplysning från jf. En vuxen man med ett ungt (barnsligt?) utseende? Då kommer fantombilden tillbaka för min inre syn ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in