Citat:
Ursprungligen postat av
Musik.mannen
Kläder och sko butiker samt butiker som exempelvis dollar store , Rusta med mera finns det ju en hel uppsjö av!
Cafer kommer nog också att få lägga ner då det blivit för dyrt att fika ute om man jämför med att äta lunch i stället!
En iakttagelse angående Dollarstore och butiksdöden (inte nödvändigtvis riktat till dig, men kom att tänka på det): för några månader sedan hittade jag ett tillbehör till min skruvdragare för 46 kronor inklusive frakt på Wish och tyckte mig ha gjort ett fynd. En kort tid senare ser jag samma tillbehör för 20 kronor på Dollarstore. Snopet! Allt är inte billigare på nätet. Försäljarna på Wish vet vad folk utanför Kina vill och kan betala
Citat:
Ursprungligen postat av
pinger99
Får mig att tänka på Hemmakväll.
En videokedja som inte längre har filmer mer än på vissa utvalda ställen.
En renodlad godisaffär numera.
Klarar den verkligen konkurrensen från mataffärerna (där många har ett hyggligt stort urval av allt som hemmakväll erbjuder)?
Hemmakväll gör bra försök att hänga med i förändringen genom att satsa på att erbjuda ett annorlunda och exklusivare godissortiment. Stormarknaderna kan aldrig fullt ut konkurrera med relevanta detaljaffärer.