Hmm.
Jag tänker att följande kommer få stänga inom närmaste åren:
- Hemtex (vem handlar ens där?)
- Teknikmagasinet (Kul om man är typ 10 år)
- Apotek (näthandeln sopar banan)
- Bokaffärer som Akademibokhandeln
Jag har insett att jag är de kommersiella affärernas värsta kund,
jag köper ALLT på nätet.
Varför skulle jag inte? Förutom att jag får varorna till mycket bättre pris, så får jag dem blixtsnabbt. Det är 2018, möjligheterna är fantastiska.
Hemtex har jag aldrig handlat från, pga orimligt höga priser. Detta trots att jag älskar allt som har med inredning och sånt att göra. Handlar allt hos Jotex istället (vemfan säger nej till varor till 50% rabatt?).
Köper gardiner, sängkläder och allt sånt hos Jotex.
Teknikmagasinet - Handlar man där som vuxen? Sist jag köpte något där var skit-hörlurar som jag behövde få tag i direkt. Annars handlar jag aldrig där. Jag går till Clas Ohlson istället.
Apotek - Går bara till apoteket för att hämta ut medicin i nödfall, men i 98% av fallen så beställer jag hem ändå.
Hur underbart är det inte att känna sig lite krass och sjuk, göra en beställning, sova 10 timmar och sen få ett paket med medicin levererat till sig? På inte ens 24 h!
Gör alltid så när jag känner mig dålig. Köper receptbelagda mediciner hos Apotea, slänger i annat skit i korgen (nässpray,halstabletter, vicks osv), betalar och får det sedan levererat till dörren typ 12 timmar senare. Jag slipper hasa mig till apoteket som ändå har höga priser och dåligt utbud.
Bokaffärer - Aldrig handlat i en fysisk affär. Köper inga böcker. Har köpt enstaka som present men då beställer jag från Bokia eller vart den finns billigast.
Seriöst, Instabox är ju de ABSOLUT bästa som har hänt oss detta år, jag kan alltså hämta mina varor på mindre än 24 timmar.
Jag hade investerat MILJONER i deras företag om jag hade haft de pengarna.
Jobbar oftast obekväma tider, hinner aldrig hämta ut mina paket hos postombudet (de stänger 20:00 - jag slutar runt 21-22). Då lägger jag istället en beställning vid midnatt och hämtar ut paketet hos en Instabox nära mig lagom till när jag slutat jobbet.
Eftersom instabox är placerade så smart så går jag förbi minst 2-3 enheter varje dag, och jag jobbar centralt.. Där har dom placerat en instabox inne hos pressbyrån, vilket i praktiken innebär att jag kan hämta mina paket där mellan 05:00 och 01:00 !!! Jag går ändå förbi där när jag går till och från jobbet så varför inte hämta paket samtidigt? Helt fantastiskt!
Slipper trängas med jobbiga människor i butiker, stå i kö och hålla på. Jag klickar i allt jag vill ha, kan använda rabattkod på rabattkod samt erbjudanden, och hålla varan i min hand 12 timmar senare.
Maten beställer jag hem, och när Mathem kommer och levererar min mat så tar dem samtidigt med mina postnord-paket som ska returneras. Jag slipper alltså konka på paket och lämna hos ombud, det löser Mathem åt mig.
Otroligt lätt att vara shopaholic idag.