2018-08-21, 12:43
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Nu har jag lagt en beställning på Mag 322.
Tycker det verkar krångligt att betala abonnemang med Bitcoin. Ser att några svenska leverantörer erbjuder betalning med Visa/Mastercard. Är det dumt att betala med det?
Var noga med vilken leverantör du väljer. Finns en anledning varför vissa enbart erbjuder Bitcoins/Paypal som betalningsmetod, för att vara anonyma. Inte värt att snåla på hundralapparna för en billig leverantör som sedan hackar när du vill se ditt favorit tv-program en fredagkväll när alla andra också vill se det samtidigt som dig.
2018-08-23, 20:30
Medlem
Finns det någonstans där det erbjuds iptv via kodi och med inspelningsfunktion?
2018-08-24, 14:17
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Är ändå dubbelt upp om man jämför med CCcam/cardsharing där man kan hitta bra lev för ~800 bagis/år.
Varför inte köra både och? Strular den ena funkar i regel den andra varianten.
Jag har en utländsk leverantör som funkat bra sedan årets början och inte laggade när "alla andra" gjorde det och priset var 100 euro totalt för bägge i ett år.
2018-08-24, 15:57
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Varför inte köra både och? Strular den ena funkar i regel den andra varianten.
Jag har en utländsk leverantör som funkat bra sedan årets början och inte laggade när "alla andra" gjorde det och priset var 100 euro totalt för bägge i ett år.
Vill bara påpeka att det inte är någon dold reklam i inlägget och jag inte kommer att svara på eventuella PM om leverantören.
2018-08-24, 16:40
Medlem
Mod får ta bort inlägget om det bryter mot någon regel, men finns det någon leverantör med fokus på amerikanska kanaler?
2018-08-24, 19:48
Medlem
Brukar även lagga på de "vanliga" gratiskanalerna typ, SVT 1 HD, SVT 2 HD, 4 HD, 6 HD, Kunskapskanalen etc.?
2018-08-24, 20:22
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Brukar även lagga på de "vanliga" gratiskanalerna typ, SVT 1 HD, SVT 2 HD, 4 HD, 6 HD, Kunskapskanalen etc.?
Beror på vilken leverantör du väljer.
2018-08-25, 08:55
Medlem
Jag skaffade mig ett provabonnemang igår och tycker det fungerar bra. Några saker stör jag mig på dock. Hoppas nån kan hjälpa mig.
1) Jag har skapat en favoritlista i min Mag 322 med den gula knappen, men vill gärna sortera den. Det går att flytta kanaler genom att trycka på den blå knappen på fjärrkontrollen (Move), men sorteringen är tillbaka som vanligt när jag går ur kanalmenyn. Kan man sortera och spara sorteringen?
2) Kan man ändra kanalnummer? Om jag vill se SVT 1 så måste jag trycka 3421. Vill helst bara kunna trycka 1.
3) Tycker EPG fungerar sådär. Man kan bara se EPG för ett program i taget. Skulle vilja ha en översikt vad som går just nu på alla kanaler. Går det?
4) När boxen (Mag 322) är avstängd och jag startar med den röda knappen på fjärren så startar boxen på några sekunder, men stänger av sig direkt igen. Först när jag trycker på röda knappen igen så startar den utan att stänga av sig. Nån som vet vad det beror på?
5) Sen undrar jag hur man tar bort en favorit från favoritlistan? Det fungerar inte att trycka på gula knappen igen så stjärnan försvinner och sen gröna knappen och visa bara favoriter. Kanalen finns kvar bland favoriter ändå!
Senast redigerad av Giggs72 2018-08-25 kl. 09:21.
2018-08-25, 10:29
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jag skaffade mig ett provabonnemang igår och tycker det fungerar bra. Några saker stör jag mig på dock. Hoppas nån kan hjälpa mig.
1) Jag har skapat en favoritlista i min Mag 322 med den gula knappen, men vill gärna sortera den. Det går att flytta kanaler genom att trycka på den blå knappen på fjärrkontrollen (Move), men sorteringen är tillbaka som vanligt när jag går ur kanalmenyn. Kan man sortera och spara sorteringen?
2) Kan man ändra kanalnummer? Om jag vill se SVT 1 så måste jag trycka 3421. Vill helst bara kunna trycka 1.
3) Tycker EPG fungerar sådär. Man kan bara se EPG för ett program i taget. Skulle vilja ha en översikt vad som går just nu på alla kanaler. Går det?
4) När boxen (Mag 322) är avstängd och jag startar med den röda knappen på fjärren så startar boxen på några sekunder, men stänger av sig direkt igen. Först när jag trycker på röda knappen igen så startar den utan att stänga av sig. Nån som vet vad det beror på?
5) Sen undrar jag hur man tar bort en favorit från favoritlistan? Det fungerar inte att trycka på gula knappen igen så stjärnan försvinner och sen gröna knappen och visa bara favoriter. Kanalen finns kvar bland favoriter ändå!
2) Nej, går inte att ändra.
3) Beror på hur din leverantör gör med EPG. Vissa har full EPG, vissa har ingen EPG.
2018-08-25, 11:36
Medlem
Provocative2.0s avatar
IPTV. Generella frågor.

Så, äntligen är fibern installerad och det är dax att sätta planerna i verket.
Hoppas föresten att jag lade detta i rätt kategori. Sedan ber jag om ursäkt för att jag inte använder befintlig tråd. Men rubrikerna jag fick upp när jag sökte kändes inte rätt.
Men jag har lite fler frågor än bara IPTV då jag ska bygga en helhetslösning.

Steg ett var att ens komma igång. Det tog två dygn då allt vi har är appleprodukter utan nätverksuttag😄. Det och router är fixat.

Nästa steg är då IPTV.
Mitt behov av TV är redan fixat. Jag är nöjd med kanaler 1-12 samt Viasats sportpaket. Problemen med Viasat är en dag som denna (lördag). Jag hinner precis se kvalet till Formula1 för att byta kanal till Arsenals match. Men de visar bara en match åt gången.
Med en IP-box kan jag ljuga för maskinvaran och låta den tro att jag är i ett annat land och därigenom får jag tillgång till alla matcher.
Kan man göra samma sak med en smartTV?
Nu äger jag redan en smartTV men ska köpa en ny så vi kan ha två apparater igång.
Jag har kollat och det går att brygga dessa två enheter utan kablar. Finns det ens en möjlighet att se på ett program i en TV samtidigt som man ser på ett annat i den andra genom att låta den nya TVn dela?
Nu till det viktigaste.
I dag betalar vi nästan 700kr/mån för vårt TV-utbud där vi förutom min sport är lågkonsumenter.
Boxen jag funderar på kommer att kosta 150kr/mån om man räknar på år två. Det första blir svårräknat då jag betalar både för boxen samt ett års förbrukning.
Dessa summor kan inte ex Telia eller de stora drakarna ens komma i närheten av.
Jag inser själv att 7000 kanaler för 150kr/mån är en gråzon av laglighet. Men eftersom den säljs öppet så är den inte förbjuden.
Då till den sista frågan.
Jag vet inte vilken operatör som finns i boxen. Känns dumt att forska i det om detta inte går att lösa. Men om jag köper en ny TV så kommer säljaren försöka sälja in en leverantör från Sverige som då kommer ta samma summor som jag redan betalar. Den kommer inte ens medge att jag kan få in en leverantör, baserad i Indien som kan leverera till en löjligt låg summa.
Så den sista frågan är.
Måste jag köpa denna box för att få löjligt billig IPTV eller kan jag få in den i en smartTV, inhandlad i en Svensk butik?

Jag lär återkomma med fler frågor då mina planer inte är slut här. Men detta är här och nu de steg jag ska ta den närmaste tiden.
2018-08-26, 21:47
Medlem
erwynns avatar
Hamnat lite efter under sommaren, har tidigare kört med IP-TVking ett år och tänkte nu signa ett nytt men vilken leverantör levererar bäst för tillfället kontra pris? Intresserad av Cmore och Viasat främst.
2018-08-26, 22:10
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Nu har jag lagt en beställning på Mag 322.
Tycker det verkar krångligt att betala abonnemang med Bitcoin. Ser att några svenska leverantörer erbjuder betalning med Visa/Mastercard. Är det dumt att betala med det?

Köpte du mag322 eller magg322w1? Någon som vet vad skillnaden är mellan boxarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in