2018-12-23, 09:40
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Sorgligt att spelarna lade ner verktygen under Mourinho. Det han behövde var riktig backning från styrelsen, klubben har ju knappt spenderat några pengar under hans tid.

Ovärdigt att sparka tränare stup i kvarten. Det var ju en av sakerna som gjorde oss svenska Unitedsupportrar till bättre än andra, att klubben vi valt att supporta förutom att vara mest framgångsrik också inte hade den tränarcirkus som följer med plastklubbarna.
Det är många som säger att spelarna slutade jobba för Mourinho, när det från början har sett precis likadant ut hela tiden som Mourinho har varit tränare.
https://i.imgur.com/IwQiwg0.png
Det är helt enkelt hans taktik att inte pressa motståndarna.
Citera
2018-12-23, 10:54
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Sorgligt att spelarna lade ner verktygen under Mourinho. Det han behövde var riktig backning från styrelsen, klubben har ju knappt spenderat några pengar under hans tid.

Ovärdigt att sparka tränare stup i kvarten. Det var ju en av sakerna som gjorde oss svenska Unitedsupportrar till bättre än andra, att klubben vi valt att supporta förutom att vara mest framgångsrik också inte hade den tränarcirkus som följer med plastklubbarna.
Tänkte att det måste vara någon som var ironisk först men sen tänker man på alla mourinho försvarare och dem låter exakt så här. Samma ursäkter, lögner som mourinho hittat på som man sväljer rakt av. Inte blivit backad. Inga pengar spenderade. Sånt skitsnack. Mourinho fick allt han ville första två säsongerna. Den här säsongen fick han det inte, just av rädslan som united ledningen kände att det kan bli en krasch under hans tredje säsong, men också resultatet av de miljarder han kastat bort på floppar. Och med facit i hans gjorde man rätt. På vilket sätt hade macguire gjort detta lag bättre? Resten av kaoset hade funnits där ändå. Och att spelarna medvetet skulle ha spelat dåligt för att få bort honom? Varför vände man mot newcastle? Varför vände man mot juve? Där hade man kunnat lagt sig platt och invänta att han sparkades. Men det gjorde man inte.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-12-23 kl. 11:04.
Citera
2018-12-24, 10:40
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Nu kämpar ni för topp 4 placering som ni alltid hånat arsenal för, ni snackar historia som Lfc alltid gjort, ni köper för miljarder som city, ni sparkar tränare som Chelsea och ni vinner inge titlar som Spurs.

Ni har blivit allt det ni retat hos andra och det är god karma.
Citera
2018-12-26, 00:30
Medlem
Kanariefåglarna springer på obehagligt bra i The Championship och har nu tillsammans med Leeds skaffat sig en liten lucka ner till WBA och övriga. Att Leeds kommer falla tillbaka om någon månad eller två räknar jag kallt med, men hur bra är egentligen Norwich? Finnen Pukki vräker in mål och laget har verkligen en hysterisk form. Kan de på riktigt plocka en direktplats?

Blir intressant att se dem mot storsatsande Nottingham imorgon.
Citera
2018-12-26, 18:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Säger ju det. Det är i the championship det händer. Kasta premier league åt helvete. Norwich kommer tillbaka från 0-3 till 3-3 efter två mål på stopptid.

Leeds vänder 1-2 till 3-2 på samma jävla stopptid.

Tightar till sig i toppen nu. West brom ångar på. Racet kring play off platserna är precis så tajt som man kan vänta sig med 7-8 lag som alla har rimliga chanser.
Citera
2018-12-26, 18:52
Medlem
Verkar vara Leeds år. Blir trevligt att åka till Elland Road och kolla Premier League nästa år.
Citera
2018-12-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Säger ju det. Det är i the championship det händer. Kasta premier league åt helvete. Norwich kommer tillbaka från 0-3 till 3-3 efter två mål på stopptid.

Leeds vänder 1-2 till 3-2 på samma jävla stopptid.

Tightar till sig i toppen nu. West brom ångar på. Racet kring play off platserna är precis så tajt som man kan vänta sig med 7-8 lag som alla har rimliga chanser.

Kollade matchen. Helsjuk upplösning.

Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Verkar vara Leeds år. Blir trevligt att åka till Elland Road och kolla Premier League nästa år.

Haha, aldrig. De faller tillbaka om någon månad eller så.
Citera
2018-12-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Kollade matchen. Helsjuk upplösning.

Haha, aldrig. De faller tillbaka om någon månad eller så.
Vi får väl se.....
Citera
2018-12-27, 08:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Salahs förstärkning vid straffen som ledde till 2-0 mot Newcastle igår har satt igång känslorna hos folk.

Så här skriver en före detta domare på Twitter, Mark Halsey:

Citat:
In my opinion if we are going to rid this disease of simulation Salah has to face retrospective action and receive a two-match ban.

Att Svensson-supportern blir mer förbannad på filmning än andra oschysstheter har jag lärt mig leva med. Svensson blir mer förbannad på att Neymar rullar 2 varv i simulerad smärta än att försvararen dobbarna i hans fotled, så är det bara. Att f.d. professionella domare är så enögda, det fattar jag inte riktigt.

Så här: Salah överdriver kraftigt. Han faller när han utan svårighet hade kunnat stå upp och fortsätta spela. Men - blir han dragen i armen av backen? Ja. Inte ens den mest fanatiske Liverpool-hataren kan förneka det utan att ha smittats av blindhet. Får man dra andra spelare i armen? Nej, regelboken är väldigt tydlig på den punkten.

Jag tycker man kan diskutera ifall armslitningen är tillräcklig (nej, jag tycker nog inte det) och det tråkiga faktum att du i princip måste lägga dig för att få domslutet med dig i alla situationer (därav alla svandyk när spelare blir foulade, även om de kan stå på benen). Men att lägga all skit på spelaren som blir uppenbart foulad och nästan inget på den som är där och håller fast med armen är för mig oförståeligt. Är det för att foularen är en anonym vänsterback i Newcastle och den som faller lätt stjärna i Liverpool?
Citera
2018-12-27, 09:36
Medlem
Jag tyckte också att straffen Salah tilldömdes var billig!
Det är många domslut varje säsong som kan diskuteras.
Nästa säsong skall VAR börja användas och då blir det slut med alla tveksamma domslut! Eller...!
Citera
2018-12-27, 10:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tyckte också att straffen Salah tilldömdes var billig!
Det är många domslut varje säsong som kan diskuteras.
Nästa säsong skall VAR börja användas och då blir det slut med alla tveksamma domslut! Eller...!

VAR kommer vara till stor hjälp för de solklara situationer som domaren inte hann se.

VAR kommer vara ett stort problem när det är gråzon. Ta Salahs straff, det går att argumentera för straff, spela på och gult kort för filmning. Inget av dem är helt fel. Domaren kommer dock bli hudflängd av åskådarna oavsett beslut eftersom det inte finns ett 100% rätt beslut.
Citera
2018-12-27, 10:41
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Vid tveksamma domslut försöker jag helt enkelt att fundera på hur jag känt om Liverpool fått en sådan situation emot sig. Klart jag hade varit irriterad, väldigt billig straff.

En serieledning med 6 poäng så här dags på året är det nog inte någon som ens vågat drömma om. Saker kan dock ändras fort. Det kan inte förnekas att Liverpool har haft en del tur/marginaler med sig hittills. Mahrez straffmiss, Sturridge mål mot Chelsea och Pickfords misstag är några tydliga exempel. Menar inte att serieledningenen är oförtjänt eller att man inte haft marginaler mot sig eller att andra lag inte haft tur. Bara att det inte krävts mycket för att det kunde sett annorlunda ut. Låt oss se hur de kommande matcherna går. Först Arsenal, sedan borta mot ett Manchester City som kanske inte har råd att tappa poäng. Oavsett hur det går blir det onekligen intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in