Citat:
Jag bevisade inte att blodet är planterat, jag visade att det går att plantera blod och att det är enkelt, och motbevisade på så sätt ditt påstående.
Citat:
Vi diskuterar inte frekvensen, vi diskuterar om kärnkraftsolyckor inträffar.
Citat:
Kärnkraftsolyckor händer, det har förekommit tre allvarliga olyckor. Därför är sannolikheten för att de inträffar 1.
Citat:
Jag använder kortspel som metafor, och det förstod du också. Jag tror inte att du är så naiv i kortspel att du tror att om en spelare ertappas med att fuska en gång att hen inte har gjort det eller kan göra det flera gånger. Men när det kommer till bevisning så är du tydligen så naiv.
Citat:
Polisen förvanskade bevisningen för att få Kim fälld. Det sades inget om det under rättegången, det var en ny omständighet som kom fram med resningsansökan.
Citat:
Spekulation, tillfällighet, hypotes, indicium, vad man kallar det beror på vad man vill tro. Kallar du MB:s falska alibi tillfällighet eller indicium?Du ser också svaga omständigheter som tecken på skuld, t.ex. skriken, ryggsäcken, Y-kromosomalt DNA på en vrist, ett vittnesmål om ett stämjärn som du kallar skölpjärn och som ingen annan har sett, diarré.
Citat:
Nej, det vill jag inte. Jag jämför indicerna mot de två män som är mest utredda.
Citat:
På vilket sätt steg Uno i graderna? Varför tror du att den omplacerades året efter? För att den var superduktig?
Citat:
Du borde ha anledning att tro att Uno markerade fel, eftersom han blev omplacerad året efter. Du vet inte vad polisen visste, den undanhöll bevisning. Domstolarna fick bara veta det som presenterades vid rättegångarna och där berättades inte om falska markeringar eller omplacering.Jag var inte med när hunden markerade. Jag har heller ingen anledning att tro att han markerade fel och uppenbarligen hade ingen annan det heller, varken hos polis eller domstol. Till skillnad från dig så ser jag andra anledningar till raderingen än att försöka ljuga för polisen. Det har du fått svar på många gånger men du verkar vara så hemskt trög.
Jag vill fortfarande veta hur du kan påstå så säkert att Uno markerade äkta.
Du ville ha det till att MB dolde SMS för sin fru, men han berättade i domstol att han inte trodde frun hade sett något. Varför raderade han då, och så exakt mellan försvinnandet och beslagtagandet av mobilen så hans sista konversation med Vatchareeya försvann? Inser du att andra raderingen av SMS inte kan ha haft något annat syfte än att dölja SMS för polisen?
Citat:
Det är bra att du har insett att alibit är falskt och att han därmed saknar alibi. Självklart saknar många alibi, men att ljuga ihop ett tillsammans med en partner visar på orent mjöl i påsen. Varför ljuga annars? Detta insåg polisen som satte span på MB kort efter hustruns alibiberättelse.Att inte ha ett vattentätt alibi räcker inte så långt. Det måste till mer än så då många människor saknar alibi. Vad jag förstått så har de ej kunnat ifrågasätta hans alibi. Det hade dom gjort om det funnits något mer som visade på hans inblandning. Kristoffers advokat har dragit alla dina snurriga funderingar och inte fan hjälpte det. Inse att dina tips och förslag var värdelösa. Inget var skäl för en ny rättegång. Surt va?
Håll dig till sanningen, advokaterna sa ingenting om alibit.
Citat:
Nämn ett annat mordfall där hunds markering har använts som bevis, och inte bara för att hitta bevis, och visa hur det har använts som bevis.Inser du nu att polisen inte lägger ner nio arbetsveckor på att spana på någon som har trovärdigt alibi?
Det är en superduktig hund som fått mycket beröm och som stigit i graderna. Jag har inte sett någonstans att den markerat fel.