2018-12-25, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Dig är kanske den sista jag skulle lita på, men vi säger att du inte hittar på. Det bevisar fortfarande inte att blodet är planterat, vilket leder oss till nästa citat.
Jag bevisade inte att blodet är planterat, jag visade att det går att plantera blod och att det är enkelt, och motbevisade på så sätt ditt påstående.
Citat:
Förutom att det inte är praktiskt möjligt.
Citat:
Nej, det är inte sannolikhet 1. Vet du något om sannolikhetsberäkning? Det är inte fråga om det någonsin kommer hända utan om incidens, frekvens. Du har fortfarande inte lyckats visa ett brott där GM planterat bevis. Så frekvensen är därmed väldigt låg.
Vi diskuterar inte frekvensen, vi diskuterar om kärnkraftsolyckor inträffar.
Citat:
Det är inte sannolikt att kärnkraftsolyckor inträffar, då skulle vi inte ha kärnkraft.
Kärnkraftsolyckor händer, det har förekommit tre allvarliga olyckor. Därför är sannolikheten för att de inträffar 1.
Citat:
Vad har kortspel med saken att göra? Lägg ner idiotattityden om du vill diskutera.
Jag använder kortspel som metafor, och det förstod du också. Jag tror inte att du är så naiv i kortspel att du tror att om en spelare ertappas med att fuska en gång att hen inte har gjort det eller kan göra det flera gånger. Men när det kommer till bevisning så är du tydligen så naiv.
Citat:
Ingen aning varför det skedde, det skulle jag med vilja veta. Sades det inget om det under rättegången?
Polisen förvanskade bevisningen för att få Kim fälld. Det sades inget om det under rättegången, det var en ny omständighet som kom fram med resningsansökan.
Citat:
Många spekulationer blir det. Det är märkligt hur du ignorerar indicier, men är villig att se otroligt svaga tillfälligheter som tecken på skuld.
Spekulation, tillfällighet, hypotes, indicium, vad man kallar det beror på vad man vill tro. Kallar du MB:s falska alibi tillfällighet eller indicium?

Du ser också svaga omständigheter som tecken på skuld, t.ex. skriken, ryggsäcken, Y-kromosomalt DNA på en vrist, ett vittnesmål om ett stämjärn som du kallar skölpjärn och som ingen annan har sett, diarré.
Citat:
Du vill nu hävda att det är MB som är mördaren? Förut har du sagt att du inte tror det.
Nej, det vill jag inte. Jag jämför indicerna mot de två män som är mest utredda.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror inte att hundens markering i Kristoffers bil var direkt avgörande för domen. Det är en superduktig hund som fått mycket beröm och som stigit i graderna. Jag har inte sett någonstans att den markerat fel.
På vilket sätt steg Uno i graderna? Varför tror du att den omplacerades året efter? För att den var superduktig?
Citat:
Jag var inte med när hunden markerade. Jag har heller ingen anledning att tro att han markerade fel och uppenbarligen hade ingen annan det heller, varken hos polis eller domstol. Till skillnad från dig så ser jag andra anledningar till raderingen än att försöka ljuga för polisen. Det har du fått svar på många gånger men du verkar vara så hemskt trög.
Du borde ha anledning att tro att Uno markerade fel, eftersom han blev omplacerad året efter. Du vet inte vad polisen visste, den undanhöll bevisning. Domstolarna fick bara veta det som presenterades vid rättegångarna och där berättades inte om falska markeringar eller omplacering.

Jag vill fortfarande veta hur du kan påstå så säkert att Uno markerade äkta.

Du ville ha det till att MB dolde SMS för sin fru, men han berättade i domstol att han inte trodde frun hade sett något. Varför raderade han då, och så exakt mellan försvinnandet och beslagtagandet av mobilen så hans sista konversation med Vatchareeya försvann? Inser du att andra raderingen av SMS inte kan ha haft något annat syfte än att dölja SMS för polisen?
Citat:
Att inte ha ett vattentätt alibi räcker inte så långt. Det måste till mer än så då många människor saknar alibi. Vad jag förstått så har de ej kunnat ifrågasätta hans alibi. Det hade dom gjort om det funnits något mer som visade på hans inblandning. Kristoffers advokat har dragit alla dina snurriga funderingar och inte fan hjälpte det. Inse att dina tips och förslag var värdelösa. Inget var skäl för en ny rättegång. Surt va?
Det är bra att du har insett att alibit är falskt och att han därmed saknar alibi. Självklart saknar många alibi, men att ljuga ihop ett tillsammans med en partner visar på orent mjöl i påsen. Varför ljuga annars? Detta insåg polisen som satte span på MB kort efter hustruns alibiberättelse.

Håll dig till sanningen, advokaterna sa ingenting om alibit.
Citat:
Jaså inte det? Vad har du fått det ifrån? Hundars markeringar har flera gånger använts som bevis i mordfall, även i Sverige.
Nämn ett annat mordfall där hunds markering har använts som bevis, och inte bara för att hitta bevis, och visa hur det har använts som bevis.

Inser du nu att polisen inte lägger ner nio arbetsveckor på att spana på någon som har trovärdigt alibi?
Citera
2018-12-25, 21:05
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag bevisade inte att blodet är planterat, jag visade att det går att plantera blod och att det är enkelt, och motbevisade på så sätt ditt påstående.

Du har utfört ett experiment, helt på egen hand bör påpekas, och inte under exakt samma omständigheter. Även om du visat att det går, bevisar det inte att så skett. Förstår du skillnaden?

Citat:
Vi diskuterar inte frekvensen, vi diskuterar om kärnkraftsolyckor inträffar.

Vi diskuterar hur troligt bevisplantering är och då måste det ställas emot hur frekvent det förekommer.

Citat:
Kärnkraftsolyckor händer, det har förekommit tre allvarliga olyckor. Därför är sannolikheten för att de inträffar 1.

Nej, det är inte sannolikhet 1. Det är omöjligt. Läs om sannolikhet om du inte begriper det jag skriver. Blir otroligt tröttsamt att förklara saker för dig som du uppenbart inte begriper.

Citat:
Jag använder kortspel som metafor, och det förstod du också. Jag tror inte att du är så naiv i kortspel att du tror att om en spelare ertappas med att fuska en gång att hen inte har gjort det eller kan göra det flera gånger. Men när det kommer till bevisning så är du tydligen så naiv.

Det är inte inget kortspel vi pratar om och går inte att jämföra två företeelser, med helt olika premisser som du gör, och dessutom ofta.

Att flera poliser skulle gå samman och medvetet fuska är inte sannolikt, om du nu öht begriper det ordet.

Citat:
Polisen förvanskade bevisningen för att få Kim fälld. Det sades inget om det under rättegången, det var en ny omständighet som kom fram med resningsansökan.

Lögn.

Citat:
Spekulation, tillfällighet, hypotes, indicium, vad man kallar det beror på vad man vill tro. Kallar du MB:s falska alibi tillfällighet eller indicium?

Det är förmodligen ett indicium, beroende på hur det skapats och om det går att länka samman med andra indicier. Men som ensamt är det inte särskilt starkt.

Citat:
Du ser också svaga omständigheter som tecken på skuld, t.ex. skriken, ryggsäcken, Y-kromosomalt DNA på en vrist, ett vittnesmål om ett stämjärn som du kallar skölpjärn och som ingen annan har sett, diarré.

Det är uppenbara indicium, om du inte fattar det är du verkligen helt överflödig i tråden och en uppenbar anledning till att du inte förstår varför KJ blivit dömd.

Vad menas med detta?

Citat:
"...ett vittnesmål om ett stämjärn som du kallar skölpjärn och som ingen annan har sett"

En seriös fråga: har du autism?
Senast redigerad av letspanic 2018-12-25 kl. 21:21.
Citera
2018-12-25, 22:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:

På vilket sätt steg Uno i graderna? Varför tror du att den omplacerades året efter? För att den var superduktig?

Ja, faktiskt. För dig så betyder säkert omplacering något negativt. Blanda inte ihop dina egna dåliga erfarenheter med den här duktiga hundens karriär.
Citera
2018-12-26, 03:14
Medlem
Citat:
Ja, faktiskt. För dig så betyder säkert omplacering något negativt. Blanda inte ihop dina egna dåliga erfarenheter med den här duktiga hundens karriär.
Efter att KJ blev anhållen och häktad undersöktes hans bil av polisen den 24 maj allt plockades ut och undersöktes, det fanns blodspår i bagageutrymmet som togs prov och skickades för analys som visade sig vara blod från Bangsuan.
Någon test om det var likblod gjordes aldrig och något sök med likspårhund gjordes inte heller.
Efter att polisen sökte efter värn där kroppsdelarna skulle ha förvarats på is som var förutsättningen att de var i det skicket när de kom till Gula huset och därintill fick hundarna Kompis och Uno stark markering vid värnet som finns på Mjösjöberget, strax efter att kroppsdelarna kom till fyndplatsen .
Därför kunde inses att det var i det värnet kroppsdelarna hade förvarats och hade skickats in genom skottgluggen.
Men den 23 juli alltså ca två månader därefter beslutar spaningsledeningen för att göra sök i KJ:s bil med hunden Uno, naturligtvis var orsaken att spaningsledningen inte hade något bevis mot KJ för åtal, men nu skulle det ske med söket i bilen.
Eftersom hunden Uno markerade i bagageutrymmet fanns det två möjligheter den kunde markera fel, eller det fanns planterat liklukt i bagageutrymmet som skulle möjliggöra åtal mot KJ för spaningsledningen.
Att KJ transporterat kroppsdelar av Bangsuan är en omöjlighet därför gömstället och förvaringen var i värnet på Mjösjöberget.
Som jag ser åtalet mot KJ borde du förstå, och domen blir efter åtalet
Citera
2018-12-26, 07:54
Medlem
Fagro, var garageporten trasig på värnet? Eller varför kan inte KJ kört likdelar i sin bil? Det går väl en traktorväg inte så långt ifrån värnet.

Sen har du förstått att KJ inte hade span under flyttiden? Utan hans föräldrar vaktade honom? Inser du skilnnaden?
Citera
2018-12-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Fagro, var garageporten trasig på värnet? Eller varför kan inte KJ kört likdelar i sin bil? Det går väl en traktorväg inte så långt ifrån värnet.

Sen har du förstått att KJ inte hade span under flyttiden? Utan hans föräldrar vaktade honom? Inser du skilnnaden?

Det fanns ingen möjlighet att komma med bil till värnet, som var vattenfyllt och isbelagd, terrängen är mycket besvärlig vid värnet.
Kroppsdelarna placerades in och togs ut genom en skottglugg på baksidan av värnet och hade legat på isen för att motverka förruttnelse.
Skottgluggen ligger högt upp från marknivån, att en ensam person kan inte ha placerat in dem och tagit ut dem, utan det har varit två personer.
KJ hade spaning på sig sedan Bangsuan försvann därför hon hade besökt KJ den kvällen hon försvann.
Att påstå att KJ hade ingen spaning på sig de dagarna när kroppsdelarna kom till fyndplatsen är rena bluffen och inte alls trovärdigt.
Det är polisen som sköter spaningen och inte några föräldrar, som borde vara självklart.

Att KJ var under spaning när kroppsdelarna kom till fyndplatsen kan inte accepteras därför det medför att KJ har alibi.
De som placerade kroppsdelarna på fyndplatsen var gärningsmännen och inga andra, som också borde vara självklart.
Citera
2018-12-26, 10:13
Medlem
Det står klart och tydligt i hovrättsdomen att KJ inte hade spaning utan uppsikt av föräldrar.

Så KJ kan inte ha kört en endaste liten sträcka för att värnet är svårt att komma till, jag förstår inte din logik, hon kan ha flyttats mellan 1000 platser och burits sista biten. Ingen logik i ditt tänk.

Jag förstår det är jobbigt med att dina teorirer med karatesparkande IS terrorister som gömmer sig under lakan och flyttar likdelar nattetid slåss sönder men KJ är mördaren.
Citera
2018-12-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Det står klart och tydligt i hovrättsdomen att KJ inte hade spaning utan uppsikt av föräldrar.

Så KJ kan inte ha kört en endaste liten sträcka för att värnet är svårt att komma till, jag förstår inte din logik, hon kan ha flyttats mellan 1000 platser och burits sista biten. Ingen logik i ditt tänk.

Jag förstår det är jobbigt med att dina teorirer med karatesparkande IS terrorister som gömmer sig under lakan och flyttar likdelar nattetid slåss sönder men KJ är mördaren.
Gärningsmännen väntade in Bangsuan på Lejonbacksvägen där hon kidnappades och togs in i en skåpbil där hon mördades och styckades.
Gärningsmännen väntade till småtimmarna innan kroppsdelarna togs till värnet på Mjösjöberget där de gömdes och förvarades. Kroppsdelarna togs till värnet den 4-5 maj av gärningsmännen och förvarades där på isen tills den 20-22 maj när de togs till fyndplatsen.

Polisen ser inte ut några föräldrar till spanare, som du borde förstå.
Den så kallade garagerättegången har ingenting med fallet att göra utan kan ses som vilseledande svammel.
KJ har inte kört några kroppsdelar,utan det är gärningsmännen som kört dem till värnet och tagit dem till fyndplatsen.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-26 kl. 11:49.
Citera
2018-12-26, 22:16
Medlem
Det finns flertalet bevis som talar för KJ medans gärningsmännen på Lejonbacken är fantasier Fagro...

KJ hade inte polisspan under denna tiden. Något du vet, men ihärdigt förnekar då du inte ens verkar läsa ordentligt.

Men nu läs detta:

KJ hade inte span sanktionerat av polis utan tiden då kroppsdelarna flyttades hade han alibi av sina föräldrar som hade honom under nära uppsikt. Men luckor finns , luckor där dom inte varit tillsammans då mastuppkopplingar skett på olika ställen. FUP-12 gjorde denna sammanställning.

Polisspanet upptogs på KJ 21 Maj på eftermiddagen då dom hittade honom på en restaurang i Boden, att dom började spana på honom 18 maj är fel. Bekräfta gärna att du läst denna rad.

Och observera att KJ's föräldrahem där han bodde under denna tid är oerhört nära.

Fagro när det gäller att flytta torson så flyttades den inte särskilt långt och KJ var nog en rätt envis och motiverad kille så ser inga problem han kan flytta sånt.

Hur kan KJ's DNA finnas på benen ? Dom var ju tvättade så han borde ju ha hanterat benen efter styckningen skede??

Det verktyg som orsakat skadorna på Bangsuan är troligen ett träsnideri verktyg, ett sånt verktyg som KJ under gymnasietiden använde under sin utbildning i träsnider på folkhögskolan i Övertorneå.

"LUCKORNA"

Lucka 1. Lördagen den 18/5, kl 00:57 – kl 11:31:
Lucka på 10.5 timme
Mörkt: 22:12-02:41.

Lucka 2. Lördagen den 18/5, kl 17:37 – söndagen den 19/5, kl 02:49:
Lucka på 9 timmar
Mörkt: 22:17- 02:37.

Lucka 3. Söndagen 19/5, kl 02:50 – kl 11:53:
Lucka på 9 timmar
Solen gick upp 02:37.

Lucka 4. Söndagen den 19/5, kl 13:54 – måndagen 20/5, kl 04:26:
Lucka på 15 timmar
Mörkt 22:21-02:33.

Lucka 5. Måndagen 20/5, kl 04.27- kl 07.01.
Lucka på 2.5 timme
Solen gick upp 02:33.
Citera
2018-12-27, 02:39
Medlem
Polisen hade spaning på KJ efter det blev känt att Bangsuang hade besökt KJ den kvällen hon försvann och pågick tills kroppsdelarna kom till Gula huset och där intill.
Spaningen på KJ var ingen komplicerat uppgift, därför anser jag spaningen utfördes helt korrekt av polisen.
Det påstods att spaningsprotokollet blev ändrad efter att kroppsdelarna kom till fyndplatsen och kanske därav de här luckorna som du framför.
En person som vet om att han har spaning på sig går väl inte och flyttar kroppsdelar, som borde vara självklart.
Gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen hade ingen spaning på sig som de också kände till.
En ensam person kunde inte ta torson från vägen och placera in den genom skottgluggen, som vägde 33 kg drygt, terrängen är besvärlig och skottgluggen ligger högt över markplan, 33 kg är mycket lätt för den som aldrig burit några tyngder.
Två personer kunde bära den och placera den genom skottgluggen, men inte en ensam person.

Mordet på Bangsuan var ett planerat mord av en beställare och därför fanns planen hur kroppsdelarna skulle tas och placeras där på isen i värnet.
Jag anser gärningsmännen var av utländsk härkomst och kunde inte ha känt till det här värnet.
Beställaren är från orten och ingen okänd person för lokalbefolkningen, jag anser att om det varit en svensk kvinna skulle hon aldrig blivit mördad, men nu var det en ung tjej med invandrarbakgrund.
Därför kan beställaren klassas som rasist som utnyttjat en ung tjej och när det inte passat längre har han sett till hon försvann, liknande som IS gjort med tjejer i Mellan Östern.
Var fanns alla feminister som borde skrikit i högan sky över den här händelsen ?
Alla fick munhäfta och det blev mycket svammel när det gäller mordet på Bangsuan, kanske därför de misstänkta gärningsmännen var av utländsk härkomst.

Benen lades på isen i värnet för att motstå förruttnelse , när värmen kom i maj månad började isen smälta och det bildades smältvatten som täckte undersidan på benen och därför fanns DNA på övre sidan dit vattnet inte gick upp till.
Benen blev naturligtvis aldrig tvättade utan de låg i smältvatten som bildades från isen.
Otroligt mycket svammel i det här fallet som att benen skulle ha tvättats.
Blanda inte in folkhögskolan i Övertorneå i det här, för allt i världen.

Det är mycket lätt att inse att KJ blev utsedd till gärningsmannen för Bangsuan på mycket tidigt stadium.
Mordet på Bangsuan var ett mord som var mycket lätt att hitta lösningen till, därför det skedde på en liten ort med en beställare.
Beställaren trodde att han var smart men när man scrutinerar fallet var det en riktig klåpare.
Det är beställaren som är skyldig att Bangsuan blev mördad och borde åkt på 25 års fängelse, för planerad mord.

KJ blev anhållen och häktad därför gärningsmännen kom med kroppsdelarna till Gula huset och där intill, där orsaken var att beställaren skulle få alibi, och naturligtvis fick KJ också alibi samtidigt.
Men när KJ blev häktad hölls en minnesstund på torget i Boden som att nu hade gärningsmannen åkt fast, och mycket riktigt en person från den politiska auktoriteten gick upp i talarstolen och basunerade ut att nu kan vi vara glada därför den misstänkte gärningsmannen sitter bakom lås och bom.
Eftersom det fanns inga bevis eller indicier mot KJ att han var gärningsmannen, måste den här politikern ha känt till att KJ kommer att utses till gärningsmannen när man ser till hans uttalande.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-27 kl. 03:14.
Citera
2018-12-27, 06:49
Medlem
Fagro:

KJ hade inte spaning hela tiden punkt.

Inget lik var lagt på is för att motstå förruttnelse , det var lagt i ett värn för att undvika att bli upptäckt. Att det var is var en slump.

Allt prat om beställare , karatesparkande IS medlemmar och totalt avsaknad av logiskt tänkande...Fagro läs FUP, läs domarna och begrunda.
Citera
2018-12-27, 10:22
Medlem
Fagro:

Berätta gärna om din relation till KJ?

Vad var det Kristoffer och hans kompis bar ner ifrån lägenheten? Eller tror du mindre på det vittnet än vittnet på Lejonback? Om vittnet ifrån Lejonback har fel så faller hela ditt korthus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in