2018-12-26, 19:26
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tillåter man vad som helst kan man lika bra tillåta kommunister...

Det är bara hypotetiskt att det inte går.

Tror man att man inte kan sätta gränser är man dömd att dra till sig folk som ens väljare inte står ut med.
Självklart måste man ha gränser någonstans.
Nolltolerans är ju ett populärt begrepp. Jag tror iofs bara att det leder till godtycke.

Möjligen kan lagen fungera som riktmärke, även om det väl har förekommit tveksamma domar tidigare. Men då finns i alla fall en tydlig gräns, om man nu måste ha en.

Sedan kunde man ju önska att väljarna främst fokuserade sitt missnöje på de andra partierna, som har försatt landet i den här situationen från början...
Citera
2018-12-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej. SD har exempelvis haft Kent Ekeroth. Det var inget fel alls på honom, tvärtom. Spelade ingen roll, Sverige är åt helvete i alla fall.

Ekeroth? Den killen har inte alla hästar i stallet. Han har visserligen givit uttryck åt en del vettiga åsikter, men det gör honom inte till en kompetent politiker.
Citera
2018-12-26, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ekeroth? Den killen har inte alla hästar i stallet. Han har visserligen givit uttryck åt en del vettiga åsikter, men det gör honom inte till en kompetent politiker.

Jaså säger du det? När Ekerothare och andra givit upp och t o m lämnat Sverige har SD börjat tappa ett flertal väljare. Det finns tuffare nationella alternativ och SD lyckas dessvärre inte med mycket. De må leda men de triumferar inte och under tiden fortsätter snabbt den demografiska förändringen av Sverige, åt helt fel håll.
Citera
2018-12-26, 23:02
Medlem
Citat:
Jaså säger du det? När Ekerothare och andra givit upp och t o m lämnat Sverige har SD börjat tappa ett flertal väljare. Det finns tuffare nationella alternativ och SD lyckas dessvärre inte med mycket. De må leda men de triumferar inte och under tiden fortsätter snabbt den demografiska förändringen av Sverige, åt helt fel håll.

Så är det. SD har just inga kompetenta politiker. Däremot tycks de dessvärre ha väldigt lojala väljare. Att någon betydande andel skulle lämna SD för AfS, ställer jag mig alltmer skeptisk till. Kanske skulle AfS kunna vinna gehör bland kategorin osäkra väljare/förstagångsväljare/soffliggare. Detta förutsatt att man lyckas lansera partiet ordentligt och inte bara genomför femveckorskampanjer en gång vart fjärde år...
Citera
2018-12-26, 23:09
Bannlyst
Citat:
Så är det. SD har just inga kompetenta politiker.....

Det enda ni alltid haft att komma med är personangreppen så du kan isåfall lika gärna hålla käften. Prata med någon annan än med mig.
Citera
2018-12-26, 23:59
Medlem
Citat:
Det enda ni alltid haft att komma med är personangreppen så du kan isåfall lika gärna hålla käften. Prata med någon annan än med mig.

Jaså? Vilka är "ni"? Och vari består personangreppen? Du vet ju tydligen inte vad du pratar om. Bättre att du håller dig borta från diskussionen! Att anse SD:s politiker inkompetenta är inget personangrepp.
Citera
2018-12-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nyligen gick Jobbik i Ungern ut med att de avstånd från antisemitism - en anklagelse som förföljt dem och som verkar ha tyngt dem.
Jobbik har kuppats av liberala krafter och gjort en omsvängning till att stå till vänster om Fidesz...

Häng med i svängen!
Citera
2018-12-27, 01:27
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag håller inte med om det du skrev tidigare, om att det var otaktiskt att starta 6 månader innan valet. Jag tycker det var en vettig ide, för att man på så vis skulle kunna framkalla ett momentum som man inte fått om man startat t ex ett år innan valet. Problemet är snarare att de verkar haft noll andra planer, dvs om partiet inte kom in i riksdagen. Precis som du skriver, lite slötwittrande o några grodor imponerar inte på någon. Det är riktigt dåligt.

Som partiet AfS ser ut just nu tror jag inte riktigt på någon verklig framgång, men jag tycker fortfarande det är uppenbart att högervindar blåser och återvandring är också något som bara kommer bli mer aktuellt och accepterat i och med att våra grann-nationer kommer gå i täten för det. Sverige kommer komma dit en vacker dag också, men inte inom den närmsta tiden.
Aktiviteten förefaller inte så imponerande just nu, men det de skriver på twitter är riktigt imponerande. De identifierar klockrent våra fiender: globalister, vänsterpack, giriga, fega, sinnesslöa politiker, islam. De deltar i demonstrationer mot Global Impact, de är inte rädda för att bli brunsmetade, utesluter inte medlemmar för att de blivit sedda vid samma busshållplats som en känd "rasist". De drivs av ett gäng högutbildade unga eldsjälar. I jämförelse med SD är de alldeles fantastiska, kort sagt.
Citera
2018-12-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
Jobbik har kuppats av liberala krafter och gjort en omsvängning till att stå till vänster om Fidesz...

Häng med i svängen!

Vill man fastna i antisemitism-träsket, så visst.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag håller inte med om det du skrev tidigare, om att det var otaktiskt att starta 6 månader innan valet. Jag tycker det var en vettig ide, för att man på så vis skulle kunna framkalla ett momentum som man inte fått om man startat t ex ett år innan valet. Problemet är snarare att de verkar haft noll andra planer, dvs om partiet inte kom in i riksdagen. Precis som du skriver, lite slötwittrande o några grodor imponerar inte på någon. Det är riktigt dåligt.

Som partiet AfS ser ut just nu tror jag inte riktigt på någon verklig framgång, men jag tycker fortfarande det är uppenbart att högervindar blåser och återvandring är också något som bara kommer bli mer aktuellt och accepterat i och med att våra grann-nationer kommer gå i täten för det. Sverige kommer komma dit en vacker dag också, men inte inom den närmsta tiden.

Visst är det lätt vara efterklok, men vi kan nog konstatera nu att momentumeffekten inte är en naturlag och att folk röstar på partier av andra anledningar än att partiet är ungt och hippt.

Folk röstade på NyD och AFD av legitima skäl. Likaså vann Trump röster på skäl som var angelägna för väljare. De här rörelserna kom inte ur ett vakuum. Jag tror AFS missbedömde detta.

Det är också det jag menar med storhetsvansinne, eller narcissistisk personlighet...
Om man tror på en idé så finns ingen anledning vänta med att lansera den. Att tro man vinner för att man "är så jävla bra" är en annan inriktning förvisso, men då måste man vara det också...

Nu när jag tänker på det igen kanske den mest optimala utvecklingen för AFS är om de i nästa val får 2-3,9%, varefter Kasselstrand avgår som partiledare (han kan fortfarande ha en roll i partiet, men jag misstänker han inte kan stå ut med att leda ett parti som inte är i riksdagen). Sen efter det kanske någon annan tar över som är bättre på att tala till folket?

Eller kanske bytet sker redan efter EU-valet.

Vilket innebär att det egentligen vore bäst för AFS om de inte får så många röster...

Det finns flera twittrare och andra som visar att AFS har intelligens och aktivitet och de vill inte bara lägga ner.
Kasselstrand tror jag däremot vill lägga ner om han inte kan nå framgång. Det finns inga indikationer på att han gör långsiktiga planer.
Citera
2018-12-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Aktiviteten förefaller inte så imponerande just nu, men det de skriver på twitter är riktigt imponerande. De identifierar klockrent våra fiender: globalister, vänsterpack, giriga, fega, sinnesslöa politiker, islam. De deltar i demonstrationer mot Global Impact, de är inte rädda för att bli brunsmetade, utesluter inte medlemmar för att de blivit sedda vid samma busshållplats som en känd "rasist". De drivs av ett gäng högutbildade unga eldsjälar. I jämförelse med SD är de alldeles fantastiska, kort sagt.

Av 7,5 miljoner röster fick AfS 20000 röster.

Verkar inte som att svenska folket är lika övertygade som dig om vilka fantastiska unga eldsjälar partiet består av och vilka bra tweets partiledningen skriver.
Citera
2018-12-27, 11:24
Medlem
Lundellins avatar
Citat:

Jo han är kompetent. Bara det att han inte förstår att han ska ge fan i att springa på blattehak när han dels är snål men också har damp.
Citera
2018-12-27, 11:27
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Av 7,5 miljoner röster fick AfS 20000 röster.

Verkar inte som att svenska folket är lika övertygade som dig om vilka fantastiska unga eldsjälar partiet består av och vilka bra tweets partiledningen skriver.

Afs är ett helt nytt parti och tämligen okända. Ge de lite tid att ta plats och framförallt låta folket få lära känna dem. 20 000 röster efter att ha funnits i ett par månader. Mycket bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in